Kløe - over hele kroppen! :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.998 visninger
22 svar
0 synes godt om
27. august 2010

LinLin

Har været til tjek på skejby i dag (38+1), fordi det de sidste par dage har kløet over hele kroppen Det kan (åbenbart) være noget med min lever...

Er der andre der har haft den slags kløe - og hvad gør de/kan man gøre???

Jeg fik kørt en strimmel, taget blod- og urinprøve - alt sammen så fint ud, men jeg skal komme fastende til flere blodprøver på mandag og til tjek på svangreambulatoriet mandag eller tirsdag...

Ih, det er irriterende! (håber bare på at føde i løbet af weekenden )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2010

Tanja84

Uha, kender din situation alt for godt.

Jeg led selv af rigtig slem kløe over hele kroppen, både i midten af min graviditet, samt i slutningen af graviditeten.

Fik ligesom dig kørt både kurve og løbende blodprøver. Heldigvis var der ikke noget at se.

Men kan som sagt sagtens sætte mig ind i din situation, da det er helt ulideligt, og man intet kan stille op.

Jeg smurte mig med en god creme hver morgen og aften, og gik for det meste i ren bomuldstøj, da andet stof irriterede huden endnu mere. Et køligt bad, hjalp ligeledes hvis det var rigtig slemt.

fingrer for du snart får den lille guldklump ud, og din kløe snart går i sig selv igen.

Anmeld

27. august 2010

LinLin

Uh det lyder træls! Har heldigvis kun haft det i tre dage - og har max 4 uger (hvilket jeg ikke håber jeg kommer til at gøre brug af! ) tilbage, så kan da se en ende på det (hvis det har tænkt sig at fortsætte tiden ud...). IIIIH! Det er træls!

Synes det var nemmest, hvis de bare sagde, de ville sætte fødslen igang!

Anmeld

27. august 2010

Mum33

Mor til David skriver:

Har været til tjek på skejby i dag (38+1), fordi det de sidste par dage har kløet over hele kroppen Det kan (åbenbart) være noget med min lever...

Er der andre der har haft den slags kløe - og hvad gør de/kan man gøre???

Jeg fik kørt en strimmel, taget blod- og urinprøve - alt sammen så fint ud, men jeg skal komme fastende til flere blodprøver på mandag og til tjek på svangreambulatoriet mandag eller tirsdag...

Ih, det er irriterende! (håber bare på at føde i løbet af weekenden )

Hey

Jeg led også af leverbetinget graviditetskløe de sidste 8 uger af min graviditet. Var til kontrol hver mandag og fik ret hurtigt nogle piller (1200 kr !!!!) Måske hed de Usofalk  

Man kan blive helt sindsyg. Jeg sad en nat og kløede mig med en gaffel.

Mvh Lisbeth

Anmeld

27. august 2010

Stepmom87

Uhh ha, jeg kan tydeligt huske den forfærdelige kløe du har selvom det nu er 10 måneder siden at jeg fødte..

Hvis dine levertal er meget forhøjet kan du blive sat i gang før tid, eller kan du få noget medicin der skal sænke dine levertal og samtidig mindske kløen.. Du kan også få noget hormoncreme du kan smøre dig ind i, hvis ikke pillerne virker, men man må kun bruge cremen ÉN gang om dagen..

Hvis intet af det virker kan du komme i lysterapi ved en hudlæge og det er gratis hvis du har en henvisning.. Det er ikke noget man normalt bruger da medicinen oftest virker, men i enkelte tilfælde f.eks. mit virkede det overhovedet ikke med medicin..

Anmeld

27. august 2010

Stepmom87

I.E.K. skriver:

Hey

Jeg led også af leverbetinget graviditetskløe de sidste 8 uger af min graviditet. Var til kontrol hver mandag og fik ret hurtigt nogle piller (1200 kr !!!!) Måske hed de Usofalk  

Mvh Lisbeth

De hedder Ursofalk..  Hvilket sygehus var du tilknyttet? For jeg fik medicinen GRATIS..

Anmeld

28. august 2010

LinLin

I.E.K. skriver:

Hey

Mvh Lisbeth

SÅ slemt er mit dog ikke (at jeg bruger en gaffel )

1200 kr??? Så tror jeg jeg "holder ud"! - ellers må de jo sætte mig i gang...

Anmeld

28. august 2010

LinLin

Stepmom87 skriver:

Uhh ha, jeg kan tydeligt huske den forfærdelige kløe du har selvom det nu er 10 måneder siden at jeg fødte..

Hvis dine levertal er meget forhøjet kan du blive sat i gang før tid, eller kan du få noget medicin der skal sænke dine levertal og samtidig mindske kløen.. Du kan også få noget hormoncreme du kan smøre dig ind i, hvis ikke pillerne virker, men man må kun bruge cremen ÉN gang om dagen..

Hvis intet af det virker kan du komme i lysterapi ved en hudlæge og det er gratis hvis du har en henvisning.. Det er ikke noget man normalt bruger da medicinen oftest virker, men i enkelte tilfælde f.eks. mit virkede det overhovedet ikke med medicin..

Ok... Håber da det bare er en eller anden form for "almindelig" kløe (selvom jeg aldrig har oplevet det før!)

Blev du sat i gang før tid så???

Anmeld

28. august 2010

Stepmom87

De nåede ikke at sætte mig igang, jeg fødte 2 dage før igangsættelsen..

Hvis de mener at du skal tage Ursofalk, så er det meget vigtigt at du gør, da din lever kan stå af i slemme tilfælde og dit barn kan tage skade også..

Anmeld

28. august 2010

LinLin

Stepmom87 skriver:

De nåede ikke at sætte mig igang, jeg fødte 2 dage før igangsættelsen..

Hvis de mener at du skal tage Ursofalk, så er det meget vigtigt at du gør, da din lever kan stå af i slemme tilfælde og dit barn kan tage skade også..

Vi må se hvad de siger mandag/tirsdag - det så jo heldigvis fint ud i går... De havde bare lige "glemt" at der skulle bestilles mere en een blodprøve! (og jeg HADER blodprøver  - det er noget af det værste ved at være gravid!!!)

Tak for dine svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.