vi har virkelig ramt bunden... :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2010

Malonde1985

FrkT skriver:

Der er blevet lavet om på reglerne ang fyring ved sygemelding. Før hed det sig at man skulle have været sygemeldt 6 måneder før man måtte blive fyret, men i dag må din arbejdsgiver fyre dig fra dag 1 du er syg, det er totalt sygt, men rigtig nok

Iii altså alle de MØGREGLER som hele tiden bliver lavet om! Self godt for arbejdsgiverne og kan jo også godt forstå det fra deres side... Men ja øv hvor træls!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2010

aarhusmor

Jeg er ked af at høre om jeres uheld (((kram)))

For at komme hurtigt i arbejde igen, behøver I bare at ringe til ISS eller et andet rengøringsselskab. Måske et træls job, men der er masser af det og det giver en ok indtægt.

Dernæst synes jeg du skal gå ned til Gallo huset eller søge fri instands, for de må ikke fyre dig når du er gravid, eller sygemeldt af gravidetsbetingede årsager. Det er muligt de ikke vidste det, men så måtte de jo spørge.
Det er sådan i dag at du er 99% beskyttet når du er gravid og det er chefen overhovedet ikke. Så jeg er sikker på at du kan vinde den sag! og det giver måske 3-5 måneders løn oveni.

I kan få kontanthjælp. I må begge eje 10000 kr. som I ikke skal bruge før I får kontanthjælp. Har I bilen, kan der jo være større lån i den end I kan få ved et salg osv.

Hvis du er gravid igen, så siger jeg tillykke og så skal du ikke tænke på at det ikke går, det skal nok gå!

Anmeld

27. august 2010

Laulund87

aarhusmor skriver:

Jeg er ked af at høre om jeres uheld (((kram)))

For at komme hurtigt i arbejde igen, behøver I bare at ringe til ISS eller et andet rengøringsselskab. Måske et træls job, men der er masser af det og det giver en ok indtægt.

Dernæst synes jeg du skal gå ned til Gallo huset eller søge fri instands, for de må ikke fyre dig når du er gravid, eller sygemeldt af gravidetsbetingede årsager. Det er muligt de ikke vidste det, men så måtte de jo spørge.
Det er sådan i dag at du er 99% beskyttet når du er gravid og det er chefen overhovedet ikke. Så jeg er sikker på at du kan vinde den sag! og det giver måske 3-5 måneders løn oveni.

I kan få kontanthjælp. I må begge eje 10000 kr. som I ikke skal bruge før I får kontanthjælp. Har I bilen, kan der jo være større lån i den end I kan få ved et salg osv.

Hvis du er gravid igen, så siger jeg tillykke og så skal du ikke tænke på at det ikke går, det skal nok gå!

Jo de må de faktisk godt. Jeg er blevet fyret fordi jeg gik sygemeldt. 

Jeg var rigtig dårlig i graviditeten og kunne ikke arbejde, så det må de godt.

Havde en jobkonsulent med til en samtale på arbejdet, og på min opsigelse står der hvorfor jeg blev fyret.

Anmeld

27. august 2010

aarhusmor

Jeg kan kun sige jeg er helt uenig. Ikke når det er graviditetsbetinget.

Anmeld

27. august 2010

wamse

aarhusmor skriver:

Men er der ikke andre regler når hun "kun" var ansat som afløser?

Anmeld

27. august 2010

Laulund87

aarhusmor skriver:

Okay, men det er fakta Uenig eller ej..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.