vi har virkelig ramt bunden... :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2010

Frøken Sørensen

Nina Sophia skriver:

tak

Jah det er bare super dejligt, også det der nærmest holder humøret "oppe"..  Vi ønsker det så brændende

Vi sidder netop og skriver ansøgninger på livet løs..

har troen på at det nok skal gå i sidste ende...

Dejligt at høre i klar til det på trods at det der skete...  Må jeg have lov til at spørge hvad i arbejder med?  Man ved jo aldrig om man kender nogen inden for brancherne som mangler arbejdskraft

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2010

Ni-ko-li-ne

i skal gå ned i jobcenteret og få den hjælp i kan.... kig på budgettet og skær al luksus væk... kan i f.eks undvære bilen? eller andet?

og så søg jobs! i stor stil!

held og lykke

Anmeld

27. august 2010

henh01

Desværre er der ikke meget andet at gøre end som de andre foreslår - jobcentret og jobsøgning..

Da jeg gik fra imn tidligere kæreste havde jeg bil, lejlighed, hus, barn og var studerende og det fungerede ok. Jeg valgte dog at sælge min bil og spare de penge, da mit budget kun lige hang sammen. Det er ikke sjovt at undvære en bil, men man burde have en bagi hvis man beholder en bil for ren og skær luksus når man ikke har nogen indtægt Desuden kan I kigge på de andre udgifter i har, er der noget i kan undvære - måske for en periode: Kan i skrue ned for mobil regningerne, evt melde ulykkeforsikringer fra for en periode osv osv osv. evt ringe til banken hvis I har lån og forhøre jer om I kan sætte disse afdrag ned osv. Der er mange muligheder. Det behøver ikke være så sort, selvom det er meget surt at I begge mister jeres job.

Tillykke med graviditeten!

Anmeld

27. august 2010

elluL

Nina Sophia skriver:

det varmer

stort  tilbage til dig med et kæmpe

I skal nok klare det hele søde.

I må tage på kommunen og søge kontanthjælp, selvom det ikke er meget man får, kan man altså godt leve af det.

Da jeg var 6 måneder henne, fik jeg afvide på arbejdet (plejehjem), at de desværre ikke kunne beholde mig og forlænge min kontrakt, da jeg var sygemeldt fra da jeg var ca. 5 ½ måned henne. Og jeg var heller ikke i fagforening eller akasse, så jeg måtte gå  til kommunen. Jeg fik så barselspenge, pga. sygemeldingen, det får jeg stadig da jeg er på barsel, og det er kun 1600 kr om ugen du får, meget lidt i forhold hva jeg var vant til. Men vi har klaret den herhjemme søde. Min kæreste har godt nok fast indkomst, men heller ikke den helt store bunke penge. Vi har så også fået boligsikring, som gså hjælper lidt på det.

I skal bare tro på det, så skal i nok klare det. ikke giv op

Og et forsigtigt tillykke med graviditeten  Hvis i er klar.

Anmeld

27. august 2010

NessaXenia

Gitte85 skriver:

Dejligt at høre i klar til det på trods at det der skete...  Må jeg have lov til at spørge hvad i arbejder med?  Man ved jo aldrig om man kender nogen inden for brancherne som mangler arbejdskraft

jeg arbejdede i Hjemmeplejen.

Steffen er uddannet slagter...

Men vi tager det vi kan få...

det er vi nød til jo

Anmeld

27. august 2010

NessaXenia

lullebulle skriver:

I skal nok klare det hele søde.

I må tage på kommunen og søge kontanthjælp, selvom det ikke er meget man får, kan man altså godt leve af det.

Da jeg var 6 måneder henne, fik jeg afvide på arbejdet (plejehjem), at de desværre ikke kunne beholde mig og forlænge min kontrakt, da jeg var sygemeldt fra da jeg var ca. 5 ½ måned henne. Og jeg var heller ikke i fagforening eller akasse, så jeg måtte gå  til kommunen. Jeg fik så barselspenge, pga. sygemeldingen, det får jeg stadig da jeg er på barsel, og det er kun 1600 kr om ugen du får, meget lidt i forhold hva jeg var vant til. Men vi har klaret den herhjemme søde. Min kæreste har godt nok fast indkomst, men heller ikke den helt store bunke penge. Vi har så også fået boligsikring, som gså hjælper lidt på det.

I skal bare tro på det, så skal i nok klare det. ikke giv op

Og et forsigtigt tillykke med graviditeten  Hvis i er klar.

hvor der er vilje, er der vej

tak søde!!!

Anmeld

27. august 2010

NessaXenia

henh01 skriver:

Desværre er der ikke meget andet at gøre end som de andre foreslår - jobcentret og jobsøgning..

Da jeg gik fra imn tidligere kæreste havde jeg bil, lejlighed, hus, barn og var studerende og det fungerede ok. Jeg valgte dog at sælge min bil og spare de penge, da mit budget kun lige hang sammen. Det er ikke sjovt at undvære en bil, men man burde have en bagi hvis man beholder en bil for ren og skær luksus når man ikke har nogen indtægt Desuden kan I kigge på de andre udgifter i har, er der noget i kan undvære - måske for en periode: Kan i skrue ned for mobil regningerne, evt melde ulykkeforsikringer fra for en periode osv osv osv. evt ringe til banken hvis I har lån og forhøre jer om I kan sætte disse afdrag ned osv. Der er mange muligheder. Det behøver ikke være så sort, selvom det er meget surt at I begge mister jeres job.

Tillykke med graviditeten!

vi må sætte os ned og kigge på det

men øv hvor er det en faliterklæring

men tak, det er vores lykkesmed vi har på vej 

hvis den ellers vil blive siddende denne  gang

Anmeld

27. august 2010

slettet_7530

I kan kontakte jres forsikringsselskab og sige at i er blevet arbejdsløse begge to, hvis i så har en ulykkesforsikring vil den blive sat kraftigt nd da du har været i et udsat erhverv, ved ikke lige hvordan med slagtere

Hvis i kan undvære bilen må i nok vinke farvel til den, men er den en afgørende faktor for at i kan søge job hvor det ikek skal tage hele dagen i transport så må i beholde den, eller sælge og købe en brugt billig bil.

Dernæst vil jeg sige man kan handle billigt og godt i Lidl selvom indkøbsoplevelsen er ren røvtur

Anmeld

27. august 2010

FrkT

Malonde1985 skriver:

Åh  

Undskyld men kan ens arbejde godt bare fyre én sådan, når man ligger på hosp? Ved godt man skal ringe, men når man ligger på hosp er det måske ik lige det første man tænker på - at ringe til sit job. Og du har jo bevis på at du lå indlagt, og endda af en forfærdelig grund  er jeg rigtig ked af!

Men ja I må nok på noget KH fra kommunen, og ved godt det er dybt forfærdeligt, men kan I evt. sælge bilen eller skære ned andre steder i udgifterne?

Håber I finder ud af det og kommer op med en løsning

Der er blevet lavet om på reglerne ang fyring ved sygemelding. Før hed det sig at man skulle have været sygemeldt 6 måneder før man måtte blive fyret, men i dag må din arbejdsgiver fyre dig fra dag 1 du er syg, det er totalt sygt, men rigtig nok

Anmeld

27. august 2010

twinboys

Ville skrive det samme som de andre og ja det har du jo læst så jeg giver jer et knus i stedet for... og pøj pøj med at det lille spir sætter sig fast... og bliver der i laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang tid lige til terminen...

Majbritt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.