Det der med, at få nummer 2...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2010

sanne

der er 12 mdr i mellem nr 2 og 3 JA, det har være skide hårdt nogle dage da de  begge krævet så meget. Jeg synes det har været hårdt, men ville gerne gøre det igen. i dag er de snart 3 og 4 år elsker at lege sammen,  har altid en legekammerat at lege med,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2010

Louise mortil4

Vi har 4 piger mellem nr 1 og 2+3 (tvillinger) er der 17 mdr mellem 2+3 og nr 4 er der 20 mdr. Det vil også sige mellem nr 1 og nr 4 er der 3 år og 1 månede.

Vi har ikke oplevet jalosi (staves)  med vores nok fordi de har været så små når den næste kom og sys da ikke der går noget at den første ved at få søskende hurtigt, så kan man jo diskutere hva med nr 2, den har da aldrig haft mor og far for sig selv.

Jo f... er det hårdt, især de dage hvor ingen af ungerne vil noget som helst og kun driller hinanden  men det er det hele værd når ungerne leger sammen og kan enes.

Det gør det så heller ikke nemmere at vi begge arbejder 40 timer hjemme fra og mine arbejdstider meget ligger hvor ungerne er hjemme og manden står ned dem alle 4 selv og aftensmaden der skal laves.

Jeg håber da det bliver lidt nemmere når ungerne bliver lidt større, men jeg ville ikke bytte dem for noget og ville gøre det på samme måde hvis jeg fik chancen. Det er dog trist at babytiden er så hurtigt overstået.

Anmeld

26. august 2010

Silvermist

Der er 2 år og 3 måneder imellem mine/vores skønne piger og det har vi været rigtig glade for. Selvfølgelig er der både positive og negative ting, hvis man vel at mærke kan kalde hverdagens op- og nedture det. Men det positive fylder uden tvivl mest.

En af de ting som jeg sætter størst pris på er at de kan få lov til at følge hinanden tæt, aldersmæssigt.

Jeg håber inderligt at de vil få stor glæde af hinanden i fremtiden - at de vil nyde hinanden, gerne både som gode veninder og som søstre.

Selvfølgelig er det til tider drønhamrende hårdt at være mor til 2 små børn. Min ældste datter var jo kun 2 år og 3 måneder gammel, da hun pludselig blev storesøster. Man er jo stadig bare et lille barn der har brug for mors og/eller fars kærlighed, omsorg og opmærksomhed, døgnet rundt. Man er jo stadig bare et lille barn der har svært nok med at deles om tingene i forvejen, hvad så når man pludselig skal deles om mor og/eller far. Det er naturligvis hårdt.

Jeg synes dog at mine ældste datter har klaret rollen som storesøster utrolig flot og jeg er uendelig stolt af min dygtige pige.

Som forældre har vi været gode til at inddrage hende i den nye verden, dog i det omfang hun selv gider og magter. Vi har rost hende og givet hende lov til at komme ud med sine følelser, de positive og de negative. Vi har krammet og kysset hende ekstra meget. Desuden har vi hygget med hende alene, hvor lillesøster er blevet passet af deres bedstemor. Det har virkelig betydet meget for os allesammen.

At være mor til 2 små børn er hårdt, men jeg elsker mit liv, mine skønne bedårende piger og min dejlige mand. Ingen ord kan beskrive mine følelser, når jeg f.eks. ser min yngste datter hoppe rundt på numsen af glæde, når storesøster kommer hjem. Eller når storesøster fjoller rundt, så lillesøster nærmest for maden galt i halsen af latter.

Som forældre til 2 små børn har vi travlt - og som ægtepar, så står det lidt på standby - på den naturlige måde. Men det er også okay, med tiden får vi mere tid til hinanden og det er vi begge to opmærksomme på. Jeg synes at de første måneder var hårde, men kan allerede mærke en stor forskel, nu hvor lillesøster snart er 1 år gammel. Nu er min barsel slut. Med blandede følelser ang. at sige farvel til begge mine piger og drage på arbejde om morgenen, så glæder jeg mig rigtig meget til at komme ud blandt andre mennesker igen. At gå en helt ny hverdag imøde på min nye spændende arbejdsplads.

Vi er allsammen forskellige, forskellige mennesker, forskellige familier med forskellige opfattelser og behov om det idelle familieliv.

Jeg kan blot fortælle hvordan min oplevelse har været, som mor til 2 små børn.

Anmeld

26. august 2010

Hvem?

Mbk skriver:

Hejsa alle i skønne mennesker

Kunne godt tænke mig, at høre for og imod, at få børn tæt på hinanden ( ca. 1 1/2 - 2 år )???

Vil høre jer der har børn så tæt på hinanden, om det er så hårdt, som nogen siger... Kender nogen som siger, at det er synd for den store, allerede i en alder af 2 år skal være storesøster/bror. De mener, at der vil gå alt for meget opmærksomhed fra den første. Håber nogen vil dele lidt med mig!!!

Grunden til, at jeg spørger, er selvfølgelig fordi vi selv vil igang med nummer 2 nu. Har en datter på snart 14 mdr., og er jeg så heldig, at blive hurtigt gravid, vil der være omkring 22-23 mdr. imellem dem.

Knus herfra

Venter også nr. to til Januar, der bliver kun 12 mdr mellem vores og jeg håber og tror det blir super.

Der er kun 14 mdr. mellem min bror og jeg og jeg må sige at vores barndom/ungdom har været skøn, vi har altid været der for hinanden og er det også den dag i dag.

Så fra min egen side vil jeg anbefale af få børn meget tæt, hvilket jeg jo også selv gør nu med en fra Januar 2010 og Januar 2011

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.