Det der med, at få nummer 2...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2010

NatasjaL

Mbk skriver:

Der er nogen der er heldig!!!

ja det skønt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2010

Mbk

Tak allesammen...

Så tror jeg da bare vi "springer" ud i det...

Anmeld

26. august 2010

XXSS

Mbk skriver:

Hejsa alle i skønne mennesker

Kunne godt tænke mig, at høre for og imod, at få børn tæt på hinanden ( ca. 1 1/2 - 2 år )???

Vil høre jer der har børn så tæt på hinanden, om det er så hårdt, som nogen siger... Kender nogen som siger, at det er synd for den store, allerede i en alder af 2 år skal være storesøster/bror. De mener, at der vil gå alt for meget opmærksomhed fra den første. Håber nogen vil dele lidt med mig!!!

Grunden til, at jeg spørger, er selvfølgelig fordi vi selv vil igang med nummer 2 nu. Har en datter på snart 14 mdr., og er jeg så heldig, at blive hurtigt gravid, vil der være omkring 22-23 mdr. imellem dem.

Knus herfra

Vi har lige fået lillesøster som lige om lidt er 6 uger - storesøster bliver samme dag 20 mdr. - så der er præcis 18 mdr. i mellem vores på datoen.

Jeg tror at de på sigt vil få rigtig meget glæde af hinanden. Vores store piger har jo aldrig nået at have ejerfornemmelse overfor os - og har derfor allerede glemt at hun egentlig har været alene med os, nu er "baby" som hun siger en del af os og vores hverdag. Den første hun spørger til når hun slår øjnene op om morgenen.

Herhjemme bestræber vi os på at fordele kærligheden ligeligt - og opmærksomheden strander selvfølgelig p.t. på storesøster i form af leg og aktivitet. Vi tager hende med i alt vi gør lige fra madlavning til bleskift og det fungerer bare så godt. Så jeg synes ikke, at det er synd...! Det er lige så meget synd for det barn der er 4-5 år at få en søskende, da dette barn absolut er bevidst om at mor og far har opmærksomheden et helt andet sted - og da slet ikke tid, som de havde før. Barnet i den alder er mere bevidst om de ting, end et barn på 1½-2 år.

P.t. er jeg hjemme på barsel - manden er lige gået i gang med at arbejde igen.. Så jeg har det meste af ugen begge piger fra inst. og så til de skal i seng.. Om det er hårdt at have to - umiddelbart nej, ikke når man står i det! Selvfølgelig kan der være ulvetimen med to i stedet for en - men det er overstået i løbet af en time.

Du skifter lidt flere bleer. Men alt i alt synes jeg faktisk at det fungerer ret godt og det er ikke hårdt medmindre der er sygdom osv.

Så jeg vil da helt klart anbefale dem tæt på! Selvfølgelig med et ønske og håb om, at de får så meget glæde af hinanden, tja bare om et 3/4 år - når den mindste kan begynde at gå, så bliver det fedt, at de kan lege sammen. Og her kommer de faktisk til at følges i vuggestuen i et år - det er jeg glad for.

Anmeld

26. august 2010

Kamilla-m

jeg har to børn med to års mellemrum, ingen søvnløse nætter, ingen jalouxi eller noget . så nej jeg synes ikke det er hårdt, tvært imod har jeg fået langt mere overskud osv. så dejligt.

Anmeld

26. august 2010

Mbk

Tanja78 skriver:

Vi har lige fået lillesøster som lige om lidt er 6 uger - storesøster bliver samme dag 20 mdr. - så der er præcis 18 mdr. i mellem vores på datoen.

Jeg tror at de på sigt vil få rigtig meget glæde af hinanden. Vores store piger har jo aldrig nået at have ejerfornemmelse overfor os - og har derfor allerede glemt at hun egentlig har været alene med os, nu er "baby" som hun siger en del af os og vores hverdag. Den første hun spørger til når hun slår øjnene op om morgenen.

Herhjemme bestræber vi os på at fordele kærligheden ligeligt - og opmærksomheden strander selvfølgelig p.t. på storesøster i form af leg og aktivitet. Vi tager hende med i alt vi gør lige fra madlavning til bleskift og det fungerer bare så godt. Så jeg synes ikke, at det er synd...! Det er lige så meget synd for det barn der er 4-5 år at få en søskende, da dette barn absolut er bevidst om at mor og far har opmærksomheden et helt andet sted - og da slet ikke tid, som de havde før. Barnet i den alder er mere bevidst om de ting, end et barn på 1½-2 år.

P.t. er jeg hjemme på barsel - manden er lige gået i gang med at arbejde igen.. Så jeg har det meste af ugen begge piger fra inst. og så til de skal i seng.. Om det er hårdt at have to - umiddelbart nej, ikke når man står i det! Selvfølgelig kan der være ulvetimen med to i stedet for en - men det er overstået i løbet af en time.

Du skifter lidt flere bleer. Men alt i alt synes jeg faktisk at det fungerer ret godt og det er ikke hårdt medmindre der er sygdom osv.

Så jeg vil da helt klart anbefale dem tæt på! Selvfølgelig med et ønske og håb om, at de får så meget glæde af hinanden, tja bare om et 3/4 år - når den mindste kan begynde at gå, så bliver det fedt, at de kan lege sammen. Og her kommer de faktisk til at følges i vuggestuen i et år - det er jeg glad for.

Du skriver det så godt!!!

Og lige præcis et svar som dette gør, at jeg er helt sikker på, at vi vil igang nu

-Takker...

Anmeld

26. august 2010

XXSS

Mbk skriver:

Du skriver det så godt!!!

Og lige præcis et svar som dette gør, at jeg er helt sikker på, at vi vil igang nu

-Takker...

Tak  Kan kun sige go for it  og helt ærlig så har man fået overstået bleræset på en gang i stedet for at dele det udover to omgange  hihi!

Anmeld

26. august 2010

L-Mortil3

Jeg kan jo ikke helt være med på den endnu, men jeg kan da dele mine tanker omkring at blive mor til to, relativt tæt på hinanden, hvis alt går som det skal. Liam er fra november 09 og lillebror(eller søster) har termin marts 2011 der må så blive 16 mdr mellem dem.

Jeg kan for det meste kun se det positive, og jeg tror bestemt ikke Liam kommer til at være overset, ej heller blive behandlet som "den store" jeg tror essensen ligger i at give alene-kvalitets tid med begge børn, på nøjagtig det niveau de er på. Og fordele opmærksomheden bedst muligt

Anmeld

26. august 2010

Muffinmus

Vi har 20 mdr i mellem og JA, det kan være skide hårdt nogle dage da de bare begge kræver så meget stadig.

Men ingen tvivl om at de er dejlige at se på når de hygger og leger og de nyder hinandne allerede selv om de slås:-)

Så ja, vil sige at især de første 6 mdr trak tænder ud, for synes bare begge krævede sindsygt meget. Og der var ingen tid til MIG what so ever.

Det er der mere af nu og kan meget nemmere nyde dem begge fuldt ud fordi de kræver mindre og mindre hjælp hver måned.

Jeg synes det har været hårdt, men synes også jeg kan se glæden i deres øjen, ved at de har hinanden allerede til at lege med og dele oplevelser med:-)

Så i endne er de jo alt bøvlet værd, men føler jeg har taget en smule fra min søn i starten og havde ofet lidt dårlig samvittighed voerfor ham. Men den er væk nu:-)

Anmeld

26. august 2010

Mbk

Tanja78 skriver:

Tak  Kan kun sige go for it  og helt ærlig så har man fået overstået bleræset på en gang i stedet for at dele det udover to omgange  hihi!

Lige præcis ....

Anmeld

26. august 2010

Frk. Himmelblå

Halløj

Der kommer til at være 15 mdr mellem vores datter og lillesøster.

Jeg spurgte i vuggestuen, hvad deres erfaringer var i forhold til, når de små bliver de store. De sagde, at pseudotvillingerne klarer det langt mere smertefrit, end når der er 2-3 år imellem. Børn i børnehavealderen kan opleve en stor sorg i forhold til det, de mister: Deres eneret til forældrene. De små reagerer i meget kort tid, så har de glemt, at det nogensinde har været anderledes (små tosser, hehe). Det var altså pædagogernes erfaring i vores vugger.

I øvrigt har jeg den holdning, at man skal få sine børn, når man har lysten og overskuddet. Det ene er ikke mere rigtigt, end det andet :-)

Går ud fra jeg godt kan puste lidt babystøv din vej? - PUST! 

Held og lykke!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.