Maja84 skriver:
det er selvfølgelig noget vi vil gøre opmærksomt på, og der vil jo være vand også, det kommer meget an på størrelsen af sodavand, for er de små vil man selvfølgelig sige 4 genstande pr mand, men ja har bla en morfar som er alkoholiker, og efter min venindes vejledning, sagde hun at uanset hvilke familier det er, kan man risikere at folk drikker meget, og pludselig står med en kæmpe regning på 7000 kr og synes jo det ville være super trels, vi vil jo gerne sætte en del af, og vi regner selvfølig ikke med orisen bliver under de 3-4000 for drikkevarer når det er på kro, hvis man både skal have vand, sodavand, vin og øl.
kan jo også godt løbe løbsk selvom folk "nøjes" med 2 øl, hvis de så ved siden af drikker 5 sodavand, det kan desværre hurtigt løbe løbsk selvom det "kun" er i sodavand
hvor meget sodavand regner man med pr person til en barnedåb i et forsamlingshus ??? her snakker vi jo om, hvis man får 3 sodavand af 33 cl så er det jo 1 liter til hver i løbet af måske 3-4 timer, ud over dte er der vand, velkomstdrink og the/kaffe
Vi holdte konfirmation på vores lokale kro for et par år siden. Vi lagde 4.000 kr for Cola - det er altså for mange penge! Nu drikker vi ikke så meget alkohol i vores familie, og jeg kan ikke huske hvor meget resten af drikkevarerne efter maden kostede, men colaerne kan jeg tydeligt huske. Så når vi skal holde konfirmation igen til næste år, så bliver det med kæmpe telt i haven, hoppeborg og slush-ice maskine til ungerne - og en masse drikkevarer hentet i Tyskland. Kroen leverer mad ud af huset, så det vil vi benytte os af - men jeg vil ikke give så meget ekstra for at holde det på en kro.
Og så må man jo (heldigvis) ikke ryge indenfor, men det betød altås at mellem retterne sad vi 4-5 mennesker ved bordet - resten af selskabet enten røg eller underholdte rygerne - totalt kedeligt...
)
Jeg ved faktisk ikke hvor meget man regner med i drikkevarer pr. person. Jeg tror det er meget individuet fra familie til familie. Jeg tror der blev drukket 6 øl hos os, og vildt meget sodavand og andre steder vil det jo være omvendt...