Barnedåb opdate

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2010

ekzunz

Maja84 skriver:

det er selvfølgelig noget vi vil gøre opmærksomt på, og der vil jo være vand også, det kommer meget an på størrelsen af sodavand, for er de små vil man selvfølgelig sige 4 genstande pr mand, men ja har bla en morfar som er alkoholiker, og efter min venindes vejledning, sagde hun at uanset hvilke familier det er, kan man risikere at folk drikker meget, og pludselig står med en kæmpe regning på 7000 kr og synes jo det ville være super trels, vi vil jo gerne sætte en del af, og vi regner selvfølig ikke med orisen bliver under de 3-4000 for drikkevarer når det er på kro, hvis man både skal have vand, sodavand, vin og øl.

kan jo også godt løbe løbsk selvom folk "nøjes" med 2 øl, hvis de så ved siden af drikker 5 sodavand, det kan desværre hurtigt løbe løbsk selvom det "kun" er i sodavand

hvor meget sodavand regner man med pr person til en barnedåb i et forsamlingshus ??? her snakker vi jo om, hvis man får 3 sodavand af 33 cl så er det jo 1 liter til hver i løbet af måske 3-4 timer, ud over dte er der vand, velkomstdrink og the/kaffe

Vi holdte konfirmation på vores lokale kro for et par år siden. Vi lagde 4.000 kr for Cola - det er altså for mange penge! Nu drikker vi ikke så meget alkohol i vores familie, og jeg kan ikke huske hvor meget resten af drikkevarerne efter maden kostede, men colaerne kan jeg tydeligt huske. Så når vi skal holde konfirmation igen til næste år, så bliver det med kæmpe telt i haven, hoppeborg og slush-ice maskine til ungerne - og en masse drikkevarer hentet i Tyskland. Kroen leverer mad ud af huset, så det vil vi benytte os af - men jeg vil ikke give så meget ekstra for at holde det på en kro.

Og så må man jo (heldigvis) ikke ryge indenfor, men det betød altås at mellem retterne sad vi 4-5 mennesker ved bordet - resten af selskabet enten røg eller underholdte rygerne - totalt kedeligt...)

Jeg ved faktisk ikke hvor meget man regner med i drikkevarer pr. person. Jeg tror det er meget individuet fra familie til familie. Jeg tror der blev drukket 6 øl hos os, og vildt meget sodavand og andre steder vil det jo være omvendt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2010

GUSO

Hej... Vi har lige holdt barnedåb for 56 personer, der blev drukket ca 7 kasser sodavand og 2 kasser øl og 6 flasker vin.. Man drikker som hovedregel ikke så meget til en barnedåb, men igen er det individuelt fra familie til familie..

Anmeld

27. august 2010

Isabella_mor

Maja84 skriver:

tja tror desværre ikke det vil gå nær så godt som folk har hver deres antal, da det jo er forskelligt hvor hurtigt man drikker, og er nogle i min familie som tænker dem selv nærmest

ja så kan jeg godt se problemet...  men det er jo så igen for at man ikke bliver ruineret.. men hvis muligheden er for at man så selv betaler resten så skulle det nok også gå..  sådan havde jeg hvertfald forestillet mig det skulle være for os hvis vi skulle holde noget navngivning eller lign på en kro.. (dog holder vi det hjemme i vores festsal og kører til tyskland nogle dage forinden og køber det vi skal bruge der)

Anmeld

27. august 2010

Shibby

hehe.. Jeg holdte barnedåb,købte mikkels dåbskjole,mad osv for UNDER 1000 kr

For mig er det ikke hvor det holdes,men dem man holder det med. Jeg valgte at invitere de allernærmeste. Resten ku se med på tv. Der var boller,kage,kakao,hygge hjemme ved min mormor

Hvorfor går du op i hvor meget folk skal ha at drikke? Syntes ikk alkohol passer til en barnedåb. Det kan klares med isvand eller billig sodavand med is i-bare serveret i en glaskande

Anmeld

27. august 2010

Mor-til-asta-09

Maja84 skriver:

Ja nu har vi så langt om længe fået plads både i kirken og vi har nu et sted at holde det hele

Vi skal holde det på en kro, og min veninde somfør har arbejdet på kro anbefalede at man satte et maks antal genstande på, hvad folk må få at drikke, mm de selv vil punge ud, men virker det for snoldet

Gæsterne vil få velkomstdrinks, der vil stå vand på bordene folk kan drikke så meget de vil, og der vil være en 3 retters menu + der vil være kaffe/the bagefter med dåbskage

forslaget lyder så at mna begrænser antallet af genstande til 3 stk pr mand og folk må selv vælge mellem vin, øl og sodavand, men hvad synes i, virker det for snoldet, min veninde som har arbejdet på kro, har bare oplevet at hver gang der ikke var en eller anden form for begrænsning, kom folk af med en formue fordi folk udnyttede "fri bar" konceptet, og er jo ikke fordi vi vil være fedtede, for kommer i forvejen til at bruge over 10.000 kr på barnedåben, og ja er jo delvis vores valg, men kunne ikke rigtig gøre dte anderledes, men ja virker det for snoldet at lave en begrænsning på feks 3 eller måske 4 genstande pr person (mit forslag var 3)

Nu kan jeg se du skriver 3 retters menu.. Har i overvejet ta`selv bord, da det er væsenligt billigere.

Er selv kok, og til barnedåb er det meget inde at bruge ta`selv bord...

Anmeld

27. august 2010

B&J

vi havde vand og sodavand og vi havde kæbt 3flasker hvidvin og 3rød fordi vi skulle have helstegt pattegris... men som sagt der blev kun drukket en hvid og en halv rød og vi var 22 folk kommer ikke for af drikke...

Anmeld

27. august 2010

Kløver

forældre-til-Asta skriver:

Nu kan jeg se du skriver 3 retters menu.. Har i overvejet ta`selv bord, da det er væsenligt billigere.

Er selv kok, og til barnedåb er det meget inde at bruge ta`selv bord...

Det skam med ta selv bord, der er godt nok forret og dessert med i menu prisen, men hovedretten er Buffet Ellers kunne vi slet slet ikke have gjort det for de penge på en kro

Anmeld

27. august 2010

Kløver

Shibby skriver:

hehe.. Jeg holdte barnedåb,købte mikkels dåbskjole,mad osv for UNDER 1000 kr

For mig er det ikke hvor det holdes,men dem man holder det med. Jeg valgte at invitere de allernærmeste. Resten ku se med på tv. Der var boller,kage,kakao,hygge hjemme ved min mormor

Hvorfor går du op i hvor meget folk skal ha at drikke? Syntes ikk alkohol passer til en barnedåb. Det kan klares med isvand eller billig sodavand med is i-bare serveret i en glaskande

er svært at nøjes med billig cola, når man er på en kro, og har desværre ikke så mange andre muligheder, problemet ang antal gæster er vi er meget store familier, så vi har skam skåret så meget ned som muligt.

Vi ved dog at flere vil have øl eller vin til maden

Anmeld

27. august 2010

Lullaby

Jeg synes det er en fin ide. Og selvfølgelig kan man sætte begrænsing på når man holder fest. Så derfor synes jeg bare, at i skal melde ud at 3 er grænsen

Anmeld

27. august 2010

Mor-til-asta-09

Maja84 skriver:

Det skam med ta selv bord, der er godt nok forret og dessert med i menu prisen, men hovedretten er Buffet Ellers kunne vi slet slet ikke have gjort det for de penge på en kro

Jamen du kan da få det som buffet både medforret,  hovedret og dessert.. ved da vores buffeter ligger på 157 og opefter... Og det synes jeg bestemt ikke er galt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.