Gylp, gylp og atter gylp!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2010

serinasmor

Lise skriver:

Åhh, Gud - så jeg kan ikke regne med at det stopper foreløbigt?

det kan jeg desværre ikke love .. kan kun sige at det , hvor det før var MEGET og HVER ENESTE DAG, nu er NOGLE gange og ikke helt så meget ... der kan jo faktisk gå hele dage uden gylp her i huset og det er jo stort

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2010

wamse

Lise skriver:

Yaiks  

Det her er ikke stråler - det løber bare ud af ham i små portioner. Konstant! Og så spiser han jo ikke meget.

Gylpede han også andet end mælk?

ALT kom op i lange stråler, og han var i forvejen en tynd dreng, så jeg var selvfølgelig vildt nervøs for ham. Det stoppede først da han var lidt over 1 år gammel.

Anmeld

26. august 2010

Lise

Nå, det er ikke helt unormalt at det også er andet end mælken der returneres, kan jeg se  Det er jo rart at vide. Kunne dog bedre forstå det hvis han spiste meget, men det gør han jo ikke... det er ligesom om han bare slet ikke kan holde på noget. Nogle gange er det også som om han slet ikke bryder sig om at spise...mon han har ondt?

Nå, hvad med natmaden? Bør jeg fortsætte med at amme hele natten, da det nu er det han med sikkerhed får at spise.. ? Han burde jo kunne tage nogle længere pauser mellem måltiderne nu..

Anmeld

26. august 2010

serinasmor

Lise skriver:

Nå, det er ikke helt unormalt at det også er andet end mælken der returneres, kan jeg se  Det er jo rart at vide. Kunne dog bedre forstå det hvis han spiste meget, men det gør han jo ikke... det er ligesom om han bare slet ikke kan holde på noget. Nogle gange er det også som om han slet ikke bryder sig om at spise...mon han har ondt?

Nå, hvad med natmaden? Bør jeg fortsætte med at amme hele natten, da det nu er det han med sikkerhed får at spise.. ? Han burde jo kunne tage nogle længere pauser mellem måltiderne nu..

tænker om han er gammel nok til vælling ? ... det ved jeg min nevø fik til at sove på .. det ligger jo dejligt tungt i maven og der er meget næring i så det kan måske erstatte de nattemåltider han har ... jeg ved jo så ikke om han vil gylpe af det når nu han ikke gylper af mælk om natten ... men mon ikke det kan bruges?

Anmeld

26. august 2010

Lise

serinasmor skriver:

tænker om han er gammel nok til vælling ? ... det ved jeg min nevø fik til at sove på .. det ligger jo dejligt tungt i maven og der er meget næring i så det kan måske erstatte de nattemåltider han har ... jeg ved jo så ikke om han vil gylpe af det når nu han ikke gylper af mælk om natten ... men mon ikke det kan bruges?

Det kan være jeg skal prøve at give ham en drømmeflaske med vælling i inden jeg selv går seng.. Det kan måske give en ekstra time på sovekontoen..

Jeg tror det er fordi han sover, at han ikke gylper... Han starter gerne morgenen ud med at gylpe lidt tykt stads i min seng. Det er så lækkert!

Anmeld

26. august 2010

serinasmor

Lise skriver:

Det kan være jeg skal prøve at give ham en drømmeflaske med vælling i inden jeg selv går seng.. Det kan måske give en ekstra time på sovekontoen..

Jeg tror det er fordi han sover, at han ikke gylper... Han starter gerne morgenen ud med at gylpe lidt tykt stads i min seng. Det er så lækkert!

hehe .. rart at vide jeg ikke er den eneste hvis dyne har lugtet af gylp i tide og utide

Anmeld

26. august 2010

Lise

serinasmor skriver:

hehe .. rart at vide jeg ikke er den eneste hvis dyne har lugtet af gylp i tide og utide

Det er hans held at han er så pokkers sød - ellers så havde han fået en ordentlig røffel for den opførsel

Anmeld

26. august 2010

smokin

Lise skriver:

Tak for svarene

Sus34: Jeg ved at lidt kan se ud af meget når det kommer på tøjet og gulvet. Men jeg mener seriøst, han gylper MEGET - taget i betragtning hvor lidt han spiser. Og han bliver ved med at gylpe i mange omgange efter måltidet.. Og så tager han jo ikke ret meget på..

Zette: Ja, måske.. gylper man meget hvis man har meget mavesyre?

Tutski: Tja..tjo... men han gylper jo også kartoffelmos og majsgrød op, så tror ikke rigtigt det ville hjælpe. Jeg havde egentlig også affundet mig med at han gylper mælken op - men mosen????

Line: Det er lige meget om det er Nan eller Allomin eller modermælk (eller grød eller mos), så kommer det retur. Overskudsmælk...tja...det kunne jeg gå med til hvis han drak 150-200 ml, men det er sket to gange i hans liv at han har taget mere end 100 ml. på én gang. Som nævnt typisk ml. 50 og 100 ml. pr måltid. Det er jo slet ikke nok til ham.

Ikke nogen der har børn der har gylpet mos og grød op?

Så slet ikke du havde svaret! Ja man kan have for meget syre i maven og det kan gøre der kommer store stråler af mad op. lidt tidligt at få "bulimi".... De kan måle det på sygehuset sagde min sundhedsplejeske. prøv at ring og spørg din

Anmeld

26. august 2010

ESV

Lise skriver:

Tak for svarene

Sus34: Jeg ved at lidt kan se ud af meget når det kommer på tøjet og gulvet. Men jeg mener seriøst, han gylper MEGET - taget i betragtning hvor lidt han spiser. Og han bliver ved med at gylpe i mange omgange efter måltidet.. Og så tager han jo ikke ret meget på..

Zette: Ja, måske.. gylper man meget hvis man har meget mavesyre?

Tutski: Tja..tjo... men han gylper jo også kartoffelmos og majsgrød op, så tror ikke rigtigt det ville hjælpe. Jeg havde egentlig også affundet mig med at han gylper mælken op - men mosen????

Line: Det er lige meget om det er Nan eller Allomin eller modermælk (eller grød eller mos), så kommer det retur. Overskudsmælk...tja...det kunne jeg gå med til hvis han drak 150-200 ml, men det er sket to gange i hans liv at han har taget mere end 100 ml. på én gang. Som nævnt typisk ml. 50 og 100 ml. pr måltid. Det er jo slet ikke nok til ham.

Ikke nogen der har børn der har gylpet mos og grød op?

Hold nu fast din beretning lyder bekendt..

min datter på 9 måneder "gylper" stadig hvis hun kommer ned og ligge lige efter et måltid.. MEEEEEEEEEN hvis vi giver hende 10-20 min i gåvogn, eller lign evt skråstol når dit barn ikke er ældre efter HVER måltid kommer der ikke rigtig noget op...

det har virket fantastisk for os tror bare lige hun skal have maden til at falde helt ned inden de store fysiske udfoldelser!

Det er mit bedste råd for det har virket herhjemme, kommer hun ned og lege lige efter et måltid er der som regel også gevins i form af bræk promte!!

Håber du finder en løsning, det er ikke fedt at bruge 8 sæt tøj til barn, 8 sæt tøj til dig selv hver dag og have et hjem der kronisk lugter af gylp/bræk!!

Anmeld

26. august 2010

tumle81

Vi har et vennepar hvis datter også gylpede helt vildt! Sp sagde til hende at datteren skulle ligge i skråleje efter HVERT måltid i ca 15-20 min. Så faldt maden på plads og hun gylpede langt mindre efter det.. Måske det var en ide??

Vi gav min datter noget der hed johanneskernemel eller lign (det fås på apoteket) og det hjalp også på hendes gylperi... Det gør vist nok maden mere tyk nede i maven, men det er ikke sikkert det hjælper hos jer...

Knus Kathrina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.