Gylp, gylp og atter gylp!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.452 visninger
20 svar
0 synes godt om
26. august 2010

Lise

Jeg bliver vanvittig - vi skifter tøj hele dagen lang her i huset. Både Casper og jeg  

Casper er nu 5½ måned, og han gylper crazy meget!!! Han spiser kun lidt - sjældent mere end 50-100 ml mme af gangen, og så kommer halvdelen retur. Af mos og grød spiser han under en dl (pt to ske måltider pr. dag), og gylper også meget af det op igen. Han virker ikke generet af det - tværtimod er han generelt en helt igennem glad dreng.

Har fået ham kontrolvejet af både læge og sp gennem flere måneder nu. Ingen af dem er nervøse for ham, men de bliver dog alligevel ved med at give mig nye tider. Han er som sagt 5½ måned, og vejer 6 kg. Storebror vejede 8½ kg på dette tidspunkt.

Nå, men - det begynder at gå mig noget på med alt det gylperi. Især fordi det også er grød og mos. HVER gang han har spist! Så jeg er lidt interesseret i at høre om der er nogen der kender til dette? Og om i i så fald kan sige mig hvornår det vil aftage...?

Noget går dog igennem. Han har fine våde bleer, og skider hver dag...

Og så et andet spørgsmål. Han spiser gerne hele natten - MINIMUM hver 3. time. Her ammer jeg ham, og han gylper kun meget lidt om natten. Men jeg synes jo gerne snart jeg vil sove lidt igen, og drømmer lidt om at fravænne ham natmaden, som jeg også gjorde med storebroderen i denne alder. Men bør jeg bide det i mig lidt endnu, når nu det er det eneste der bliver helt i maven?

Håber der sidder nogle kloge damer, der kan svare på mine spørgsmål, da der endnu er 2 uger til jeg næste gang ser sp.

Lise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2010

sus34

Alle mine 3 drenge har også gylpet meget, men nok mest mens de blev ammet. Jeg bliver stadig helt nervøs hvis jeg ser folk amme uden at have en klud i nærheden...

Min sundhedsplejeske sagde en gang jeg skulle prøve at hælde en dl mælk ud på gulvet for at se hvor meget det rent faktisk var... for mine drenge kunne sagtens sende store stråler ud.. men de tog nu fint på så jeg har måske bare haft nogle forslugne unger og meget mælk.

Anmeld

26. august 2010

smokin

Lise skriver:

Jeg bliver vanvittig - vi skifter tøj hele dagen lang her i huset. Både Casper og jeg  

Casper er nu 5½ måned, og han gylper crazy meget!!! Han spiser kun lidt - sjældent mere end 50-100 ml mme af gangen, og så kommer halvdelen retur. Af mos og grød spiser han under en dl (pt to ske måltider pr. dag), og gylper også meget af det op igen. Han virker ikke generet af det - tværtimod er han generelt en helt igennem glad dreng.

Har fået ham kontrolvejet af både læge og sp gennem flere måneder nu. Ingen af dem er nervøse for ham, men de bliver dog alligevel ved med at give mig nye tider. Han er som sagt 5½ måned, og vejer 6 kg. Storebror vejede 8½ kg på dette tidspunkt.

Nå, men - det begynder at gå mig noget på med alt det gylperi. Især fordi det også er grød og mos. HVER gang han har spist! Så jeg er lidt interesseret i at høre om der er nogen der kender til dette? Og om i i så fald kan sige mig hvornår det vil aftage...?

Noget går dog igennem. Han har fine våde bleer, og skider hver dag...

Og så et andet spørgsmål. Han spiser gerne hele natten - MINIMUM hver 3. time. Her ammer jeg ham, og han gylper kun meget lidt om natten. Men jeg synes jo gerne snart jeg vil sove lidt igen, og drømmer lidt om at fravænne ham natmaden, som jeg også gjorde med storebroderen i denne alder. Men bør jeg bide det i mig lidt endnu, når nu det er det eneste der bliver helt i maven?

Håber der sidder nogle kloge damer, der kan svare på mine spørgsmål, da der endnu er 2 uger til jeg næste gang ser sp.

Lise

Måske han har for meget syre i maven? Det kan man få undersøgt på sygehuset.

Anmeld

26. august 2010

Tut

Hej Lise,

Nana gylpede også RIGTIG meget, faktisk så meget at hun ikke tog nok på.

Så jeg fik at vide af en børnelæge at hun skulle have den MME der hedder Enfamil Anti Reflux der kun forhandles på apoteket.

Det får en tykkere konsistens når det kommer ned i maven og er derfor sværre at gylpe op.

Prøv evt. at køb en bøtte på apoteket og hvis det hjælper på gylperiet, så få din læge til at skrive det på recept til dig, så koster det kun det ½.

Knus

Mette

Anmeld

26. august 2010

Millesmammi

mille gylpede også rigtig meget. jeg gav hende nan.

sp'en kaldte det bare overskudsmælk, og havde ingen bekymringer.

men jeg synes hun gylpede for meget, så jeg prøvede at skifte over til alomin, og det gjorde det MEGET bedre.

Anmeld

26. august 2010

wamse

Min ældste søn gylpede rigtig voldsomt. Det stod ud i tykke tykke stråler. Til sidst blev han indlagt for det og de mente at det var fordi han spiste for meget. Altså at hans portioner var for store. Han gjorde det i lidt over et år.

Anmeld

26. august 2010

Lise

Tak for svarene

Sus34: Jeg ved at lidt kan se ud af meget når det kommer på tøjet og gulvet. Men jeg mener seriøst, han gylper MEGET - taget i betragtning hvor lidt han spiser. Og han bliver ved med at gylpe i mange omgange efter måltidet.. Og så tager han jo ikke ret meget på..

Zette: Ja, måske.. gylper man meget hvis man har meget mavesyre?

Tutski: Tja..tjo... men han gylper jo også kartoffelmos og majsgrød op, så tror ikke rigtigt det ville hjælpe. Jeg havde egentlig også affundet mig med at han gylper mælken op - men mosen????

Line: Det er lige meget om det er Nan eller Allomin eller modermælk (eller grød eller mos), så kommer det retur. Overskudsmælk...tja...det kunne jeg gå med til hvis han drak 150-200 ml, men det er sket to gange i hans liv at han har taget mere end 100 ml. på én gang. Som nævnt typisk ml. 50 og 100 ml. pr måltid. Det er jo slet ikke nok til ham.

Ikke nogen der har børn der har gylpet mos og grød op?

Anmeld

26. august 2010

Lise

wamse skriver:

Min ældste søn gylpede rigtig voldsomt. Det stod ud i tykke tykke stråler. Til sidst blev han indlagt for det og de mente at det var fordi han spiste for meget. Altså at hans portioner var for store. Han gjorde det i lidt over et år.

Yaiks  

Det her er ikke stråler - det løber bare ud af ham i små portioner. Konstant! Og så spiser han jo ikke meget.

Gylpede han også andet end mælk?

Anmeld

26. august 2010

serinasmor

hmmm .. har desværre ikke de store råd ... min datter datter har altid gylpet meget både da jeg ammede og på nan ... og ja hun gylper endnu (7½mdr).. nu er det bare ikke kun MME længere men også rugbrød, havregrød og bananmos ... nogle dage meget andre dage som idag (indtil videre ) slet ikke ...sjovt nok gylper hun ikke om aftenen efter hun har spist kartofler og heller ikke om natten efter sin natflaske...

måske ved maven bare den har brug for den mad hun får der fordi hun ikke spiser noget mellem 20 og 7??? for der er vi så heldige at hun sover...

SP er iøvrigt ikke bekymret .. må jeg nok lige huske at sige

Anmeld

26. august 2010

Lise

serinasmor skriver:

.. nu er det bare ikke kun MME længere men også rugbrød, havregrød og bananmos ...

Åhh, Gud - så jeg kan ikke regne med at det stopper foreløbigt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.