De gav Jonte en forkert vaccine!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
MaybeMe skriver:

Det er selfølgelig ærgeligt at det skette, men som en anden nævner.... Så kan ALLE lave fejl! Jeg er godt nok pædagog, men arbejder en del med medicin. Og det sker at en beboer har fået en forkert medicin. Nogle gange sker der ting, der afleder opmærksomheden, og i split sekundet kan der ske en fejl. Selm om det self. ikke burde ske. Men realiteten er at det faktisk sker.

Og tror du ik at lægen og sygeplejsken vil være 100% sikre på at der ikke skete noget ved det, og derfor kontaktede nogen som har MEGET større viden indenfor området??

Det var ikke for at lyde negativ, for kan da godt forstå at du er oprørt over det, det ville vi alle være! Men sejt at han klarede 2. stik så flot Du kan roligt være en stolt mor

Absolut, vi havde tilgivet dem allerede inden vi mødte op, for hun havde lydt fuldstændigt knust i telefonen. Hun fik også lov at sidde lidt med Jonte og hygge bagefter, og vi bliver hos dem som patienter. Fejl sker, og det er menneskeligt at kvaje sig. Jeg er bare glad for at der ikke er bivirkninger med vaccinen han fik... For SÅ havde der været ballade!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2010

klmf

Rosa skriver:

Sygeplejersker er jo også (herlige) mennesker

I har al ret til at være gale og skuffede!

Men tro mig, sygeplejersken har været rigtig, rigtig ked af det. Det er ikke noget, der tages let på og vi har det SÅ dårligt, når vi kvajer os. Jeg kom engang til at hænge forkert i.v.medicin op til en patient. Vi havde lagt to med samme navn på samme stue (ellers en rigtig no-go, men der var overbelagt) og så kom jeg til at forveksle dem  Stakkels mand, jeg FLÅEDE bare det drop ud og stod klar med adrenalin-sprøjten i tilfælde af han reagerede på det. Jeg må have lignet en vild Han ville bare gerne have lov at sove Puha, jeg tudede da jeg kom hjem efter den nattevagt! Jeg indberettede det selvfølgelg og fortalte hans familie det, men de klagede vist aldrig.

Godt der er så mange dejlige ting ved at være sygeplejerske, ellers tror jeg ikke jeg kunne klare det ansvar og alle de skældud altid

Anmeld

25. august 2010

Moderator

lotchen skriver:

I har al ret til at være gale og skuffede!

Men tro mig, sygeplejersken har været rigtig, rigtig ked af det. Det er ikke noget, der tages let på og vi har det SÅ dårligt, når vi kvajer os. Jeg kom engang til at hænge forkert i.v.medicin op til en patient. Vi havde lagt to med samme navn på samme stue (ellers en rigtig no-go, men der var overbelagt) og så kom jeg til at forveksle dem  Stakkels mand, jeg FLÅEDE bare det drop ud og stod klar med adrenalin-sprøjten i tilfælde af han reagerede på det. Jeg må have lignet en vild Han ville bare gerne have lov at sove Puha, jeg tudede da jeg kom hjem efter den nattevagt! Jeg indberettede det selvfølgelg og fortalte hans familie det, men de klagede vist aldrig.

Godt der er så mange dejlige ting ved at være sygeplejerske, ellers tror jeg ikke jeg kunne klare det ansvar og alle de skældud altid

Det var meget tydeligt at hun havde det elendigt med det, så hun fik ingen skæld ud, jeg bad bare helt stille og roligt om hun ville forklare hvordan fejlen var skt, og så var det det. Jeg er helt tryg ved at lade hende vaccinere ham næste gang

Og ja - jeg har stor beundring til overs for sygeplejersker! Rigtige ildsjæle, langt de fleste, og I knokler bare benhårdt!!!!

Anmeld

25. august 2010

LouiseNielsen

Læger, pædagoger, sygeplejersker og andre fagpersoner inden for det område er altså også menneske rog der kan ske fejl.....

Selvfølgelig er det rigtig rigtig uheldigt, men jeg er sikker på de ikke gjorde det med vilje.....

Anmeld

25. august 2010

klmf

Rosa skriver:

Det var meget tydeligt at hun havde det elendigt med det, så hun fik ingen skæld ud, jeg bad bare helt stille og roligt om hun ville forklare hvordan fejlen var skt, og så var det det. Jeg er helt tryg ved at lade hende vaccinere ham næste gang

Og ja - jeg har stor beundring til overs for sygeplejersker! Rigtige ildsjæle, langt de fleste, og I knokler bare benhårdt!!!!

Det var nu heller ikke fordi jeg troede du havde lavet den hårdeste flippe-ud-scene - selvom man nu nok er pænt berettiget, når det er ens dyrebareste, lille skat det drejer sig om. Når jeg har lavet noget møg, så tager jeg også de skældud, der følger med. Jeg klager jo også selv, hvis jeg oplever noget dårligt.

Det jeg nok går lidt kold på, er de evindelige stikpiller vi skal høre fra pårørende 'nå, I sidder rigtig der og hygger jer' med slet skjult forargelse over, at vi tillader os at sidde ned og spise vores frokost kl. halv tre når de kommer for at besøge deres pårørende. De tror, vi ikke har lavet andet siden kl.11. At de så ikke ved, at det ofte er det første både våde og tørre man har fået siden morgenkaffen, det må man så tilgive dem

Jeg opgiver alsrig sygeplejen, det er så stor en del af mig. Min ryg vil begrænse mig i at udøve den i praksis inden for en overskuelig årrække, men så håber jeg at kunne læse videre og undervise i klinisk sygepleje. Nurse forever

Anmeld

25. august 2010

Maise

Rosa skriver:

Ja fandme så!!! De ringede i går fra lægen - sygeplejersken var kommet til at bytte rundt sidste mandag så den ene af hans vacciner var en 1-årsvaccine og ikke hans 3-månedersvaccine

Så vi måtte afsted igen med Bassimutten og få ham stukket IGEN De havde ringet rundt og til statens seruminstitut og der var ingen bivirkninger eller noget farligt ved det, men den virker ikke på ham så han skal have den igen når han bliver 1 år, og så skulle han også have den han mangler...

Han tog det bare SÅ flot, smilede stort til sygeplejersken (der skammede sig som ind i helvede og undskyldte igen og igen!) pev lidt da hun sprøjtede, men så snart nålen var ude var han glad igen - spørg lige om mor var stolt!!!!

Men for filan - hvordan kan det ske??? Ikke deres stolteste øjeblik og hvis ikke det var fordi vi har været SÅ glade for den læge og sygeplejersken under graviditeten og også efter havde vi da skiftet læge på sekundet...

Kh

Rosa - med utilpas lillemand der dog faldt i søvn til tiden uden feber...

min veninde blev ringet op efter hende spige havde været til 15 mdr. vaccine at den hun havde fået var der ikke noget i. Om det så er en fejl fra sygeplejersken på lægehuset der havde stukket hende eller fra statens serum ved jeg ikke. bare kedelig nyhed. tænk hvis de får en vaccine de slet ikke kan tåle, puha.

Anmeld

25. august 2010

Maise

Rosa skriver:

TAK - knokler røben ud af bukserne for de syge,meeeeeeeen det gør psýkologer jo også

Anmeld

26. august 2010

Barbamama

Rosa skriver:

Ja fandme så!!! De ringede i går fra lægen - sygeplejersken var kommet til at bytte rundt sidste mandag så den ene af hans vacciner var en 1-årsvaccine og ikke hans 3-månedersvaccine

Så vi måtte afsted igen med Bassimutten og få ham stukket IGEN De havde ringet rundt og til statens seruminstitut og der var ingen bivirkninger eller noget farligt ved det, men den virker ikke på ham så han skal have den igen når han bliver 1 år, og så skulle han også have den han mangler...

Han tog det bare SÅ flot, smilede stort til sygeplejersken (der skammede sig som ind i helvede og undskyldte igen og igen!) pev lidt da hun sprøjtede, men så snart nålen var ude var han glad igen - spørg lige om mor var stolt!!!!

Men for filan - hvordan kan det ske??? Ikke deres stolteste øjeblik og hvis ikke det var fordi vi har været SÅ glade for den læge og sygeplejersken under graviditeten og også efter havde vi da skiftet læge på sekundet...

Kh

Rosa - med utilpas lillemand der dog faldt i søvn til tiden uden feber...

Hold kæft hvor er det bare langt ude!!!! Det må fanme da ikke ske!!!! Uanset om det er farligt eller ej! Ej nej nej...

Anmeld

26. august 2010

Moderator

michella80 skriver:

Hold kæft hvor er det bare langt ude!!!! Det må fanme da ikke ske!!!! Uanset om det er farligt eller ej! Ej nej nej...

Nej det må det altså ikke. Det var bare SÅ synd for ham at han skulle stikkes igen, men sket er sket og alle kan jo begå fejl.  Og han er jo helt glad igen, den lille Bassimut

Anmeld

26. august 2010

Barbamama

Rosa skriver:

Nej det må det altså ikke. Det var bare SÅ synd for ham at han skulle stikkes igen, men sket er sket og alle kan jo begå fejl.  Og han er jo helt glad igen, den lille Bassimut

Ja selvfølgelig kan alle begå fejl men det her er en af de grimme.... Læger, tandlæger, frisører og tatovører må ikke begå fejl! he he

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.