De gav Jonte en forkert vaccine!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.903 visninger
24 svar
0 synes godt om
25. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Ja fandme så!!! De ringede i går fra lægen - sygeplejersken var kommet til at bytte rundt sidste mandag så den ene af hans vacciner var en 1-årsvaccine og ikke hans 3-månedersvaccine

Så vi måtte afsted igen med Bassimutten og få ham stukket IGEN De havde ringet rundt og til statens seruminstitut og der var ingen bivirkninger eller noget farligt ved det, men den virker ikke på ham så han skal have den igen når han bliver 1 år, og så skulle han også have den han mangler...

Han tog det bare SÅ flot, smilede stort til sygeplejersken (der skammede sig som ind i helvede og undskyldte igen og igen!) pev lidt da hun sprøjtede, men så snart nålen var ude var han glad igen - spørg lige om mor var stolt!!!!

Men for filan - hvordan kan det ske??? Ikke deres stolteste øjeblik og hvis ikke det var fordi vi har været SÅ glade for den læge og sygeplejersken under graviditeten og også efter havde vi da skiftet læge på sekundet...

Kh

Rosa - med utilpas lillemand der dog faldt i søvn til tiden uden feber...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2010

mariamiss6

Jeg ved godt man siger den slags fejl ikke må ske.... Men man er nok også nødt til lige at huske, at selv læger og sygeplejesker er altså blot mennesker, og de begår menneskelige fejl, som at gribe den forkerte nål på vej til en konsultation....

Det er vidst det eneste der egentlig er at sige om det....

men det er da altid noget at de ikke bare lod som ingen ting.... Og at de tjekkede evt. bivirkninger rigtig grundigt.....

Anmeld

25. august 2010

<3

Hold da op hvor ukompetent! Ej det kan jeg slet ikke komme mig over! Er helt i chok! Ved slet ikke hvad jeg skal sige ud over det... Er helt mundlam!

Anmeld

25. august 2010

dorthemus

HVAD??? Det er da langt ude Rosa! Godt, at der ikke kom ekstra bivirkninger, men skidesynd at han skulle stikkes igen, den lille mand...ej jeg ville blive gal og miste tilliden til dem

Anmeld

25. august 2010

Moderator

Jeg blev virkelig også tosset da Niklas ringede og fortalte at de havde haft ringet. Men heldigvis skete der ikke mere - problemet er bare at det kunne de jo ikke vide!!! Hvis de ligefrem er nødt til at ringe til seruminstituttet og spørge - jamen det kunne jo have gået rigtigt galt!!! Man MÅ bare ikke sprøjte noget i børn uden at være 1000% sikker på at det er det rigtige!!!

Anmeld

25. august 2010

klmf

Årh, træls for den lille mand, at han skulle stikkes en gang mere end nødvendigt. Og rigtig træls, at I skulle have den forskrækkelse! Godt der ikke skete noget ved det

Hilsen Charlotte - der også er kommet til at lave fejl som sygeplejerske

Anmeld

25. august 2010

forår

Rosa skriver:

Ja fandme så!!! De ringede i går fra lægen - sygeplejersken var kommet til at bytte rundt sidste mandag så den ene af hans vacciner var en 1-årsvaccine og ikke hans 3-månedersvaccine

Så vi måtte afsted igen med Bassimutten og få ham stukket IGEN De havde ringet rundt og til statens seruminstitut og der var ingen bivirkninger eller noget farligt ved det, men den virker ikke på ham så han skal have den igen når han bliver 1 år, og så skulle han også have den han mangler...

Han tog det bare SÅ flot, smilede stort til sygeplejersken (der skammede sig som ind i helvede og undskyldte igen og igen!) pev lidt da hun sprøjtede, men så snart nålen var ude var han glad igen - spørg lige om mor var stolt!!!!

Men for filan - hvordan kan det ske??? Ikke deres stolteste øjeblik og hvis ikke det var fordi vi har været SÅ glade for den læge og sygeplejersken under graviditeten og også efter havde vi da skiftet læge på sekundet...

Kh

Rosa - med utilpas lillemand der dog faldt i søvn til tiden uden feber...

Da min datter var 6 uger var vi indlagt i 12 dage pga en betændt spytkirtel. På anden dagen kom børnelægen og sagde " jeg bliver lige nødt til at informere dig om at vi har fejlmedicineret din datter"!!!!

Jeg blev helt grøn i hovedet og ville bare vide med det vuns hvad det betød både nu men osse senere. Heldigvis havde det ikke nogen alvorlige bivirkninger kun opkast. Det blev også indberettet.

Pyha jeg så lige for mig at hendes organer stille og rolig begyndte at stå af....eller noget ..fuck jeg var bange.

Heldigt at lille Jonte tog det så flot og det ikke har nogen alvorlige bivirkninger, men sjovt er det ikke når de stikker i vores små pus.

Anmeld

25. august 2010

Moderator

forår skriver:

Da min datter var 6 uger var vi indlagt i 12 dage pga en betændt spytkirtel. På anden dagen kom børnelægen og sagde " jeg bliver lige nødt til at informere dig om at vi har fejlmedicineret din datter"!!!!

Jeg blev helt grøn i hovedet og ville bare vide med det vuns hvad det betød både nu men osse senere. Heldigvis havde det ikke nogen alvorlige bivirkninger kun opkast. Det blev også indberettet.

Pyha jeg så lige for mig at hendes organer stille og rolig begyndte at stå af....eller noget ..fuck jeg var bange.

Heldigt at lille Jonte tog det så flot og det ikke har nogen alvorlige bivirkninger, men sjovt er det ikke når de stikker i vores små pus.

USCH Fåårk hvor væmmeligt!!!! Uha, godt der ikke skete noget!!! Får det helt skidt indeni ved tanken!!!

Anmeld

25. august 2010

Moderator

lotchen skriver:

Årh, træls for den lille mand, at han skulle stikkes en gang mere end nødvendigt. Og rigtig træls, at I skulle have den forskrækkelse! Godt der ikke skete noget ved det

Hilsen Charlotte - der også er kommet til at lave fejl som sygeplejerske

Sygeplejersker er jo også (herlige) mennesker

Anmeld

25. august 2010

Happiness

Det er selfølgelig ærgeligt at det skette, men som en anden nævner.... Så kan ALLE lave fejl! Jeg er godt nok pædagog, men arbejder en del med medicin. Og det sker at en beboer har fået en forkert medicin. Nogle gange sker der ting, der afleder opmærksomheden, og i split sekundet kan der ske en fejl. Selm om det self. ikke burde ske. Men realiteten er at det faktisk sker.

Og tror du ik at lægen og sygeplejsken vil være 100% sikre på at der ikke skete noget ved det, og derfor kontaktede nogen som har MEGET større viden indenfor området??

Det var ikke for at lyde negativ, for kan da godt forstå at du er oprørt over det, det ville vi alle være! Men sejt at han klarede 2. stik så flot Du kan roligt være en stolt mor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.