Sidde ved bordet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2010

Pia.

Mathilde skriver:

Du har ret søde! Jeg må tage kampen op og vise hende, at jeg ikke rejser mig. Jeg er der for hende på alle andre tidspunkter, men lige når vi spiser, må hun lære, at jeg sidder ved bordet....

Jeg har bare tænkt, at jeg nødig ville lære hende at hun lige så godt kan lade vær med at "bede om hjælp" fordi mor gider alligevel ikke at rejse sig og hjælpe..men samtidig skal hun jo ikke styre det hele.

Super god idé at spise sent en aften om ugen...det tror jeg vi skal overveje at gøre!!! Så man bare engang imellem kan spise stille og roligt og uden gråd

Man ender med at se frem til den ene aften om ugen... Selvom det selvfølgelig også bliver hyggeligt med ens børn når de bliver bedre til at sidde ved bordet... men det er rart bare en aften om ugen at være alene og lave lidt ekstra lækkert ud af maden ...

Kan huske at vi gjorde sådan at den ene badet, børstet tænder og puttede og den anden lavede maden ... og så et lille lys og måske en flaske vin eller to kolde øl ... Det er så hyggeligt og man har mere mod på at tage kampen op igen dagen efter med den lille bisse

Knus Pia.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2010

Mathilde

Pia. skriver:

Man ender med at se frem til den ene aften om ugen... Selvom det selvfølgelig også bliver hyggeligt med ens børn når de bliver bedre til at sidde ved bordet... men det er rart bare en aften om ugen at være alene og lave lidt ekstra lækkert ud af maden ...

Kan huske at vi gjorde sådan at den ene badet, børstet tænder og puttede og den anden lavede maden ... og så et lille lys og måske en flaske vin eller to kolde øl ... Det er så hyggeligt og man har mere mod på at tage kampen op igen dagen efter med den lille bisse

Knus Pia.

Det lyder bare super hyggeligt! Det må jeg foreslå for Frederik... Jeg er nu ret sikker på, at han er med på idéen

Lavede I så mad to gange eller hvad fik børnene at spise?

Lige noget helt andet. Jeg har snakket med min mor og fortalt hende om din beslutning....og hun bakker dig 100% op og synes at du gjorde det rigtige. Tænkte at det var rart for dig lige at høre

Anmeld

26. august 2010

mor_sabina

Mathilde skriver:

Ja det gør hun stort set altid!

Vi hjælper hende undervejs hvis vi kan få lov ellers vil hun helst bare lege med maden i stedet for at spise...

Men hun gider stadig kun 5 min. Ja det ved jeg sørme ikke hvad man skal stille op med.
Håber i finder en løsning. Når hun bliver lidt større kan man jo tage kampen om bordskik, men nu bare at få hende til at spise, det må være svært.
Held og lykke

Anmeld

26. august 2010

Pia.

Mathilde skriver:

Det lyder bare super hyggeligt! Det må jeg foreslå for Frederik... Jeg er nu ret sikker på, at han er med på idéen

Lavede I så mad to gange eller hvad fik børnene at spise?

Lige noget helt andet. Jeg har snakket med min mor og fortalt hende om din beslutning....og hun bakker dig 100% op og synes at du gjorde det rigtige. Tænkte at det var rart for dig lige at høre

Hej igen Mathilde..

De dage vi vidste vi skulle spise alene havde vi gerne gemt rester fra dagen for inden som lige kunne varmes til børnene eller også lavede jeg noget hurtigt nemt mad til dem - pasta, ris og et eller andet kød og grøntsager...

- Det med din mor er jeg virkelig glad for du skriver... Det betyder meget for mig.. Som jeg også skrev til dig skulle ingen af jer føle I havde solgt ham til den forkerte når hans liv ikke blev så langt her....

Er glad for hun bakker op om mig valg lige som du gjorde Mathilde, syntes virkelig også vi prøvede alt for den lille stakkel...

Knus fra Pia.

Anmeld

26. august 2010

Mathilde

mor_sabina skriver:

Men hun gider stadig kun 5 min. Ja det ved jeg sørme ikke hvad man skal stille op med.
Håber i finder en løsning. Når hun bliver lidt større kan man jo tage kampen om bordskik, men nu bare at få hende til at spise, det må være svært.
Held og lykke

Ja som regel gider hun ikke mere end 5min. Det virker som om det er anstrengende for hende, at sidde stille. Hun vil helst være i bevægelse hele tiden...

Tak jeg satser på at det bliver bedre med tiden. Mellemmåltider spiser hun altid mens hun laver noget andet, så hun ikke skal sidde i stolen, men når det er aftensmad, vil jeg helst have hende ved bordet sammen med os!

Anmeld

26. august 2010

Mathilde

Pia. skriver:

Hej igen Mathilde..

De dage vi vidste vi skulle spise alene havde vi gerne gemt rester fra dagen for inden som lige kunne varmes til børnene eller også lavede jeg noget hurtigt nemt mad til dem - pasta, ris og et eller andet kød og grøntsager...

- Det med din mor er jeg virkelig glad for du skriver... Det betyder meget for mig.. Som jeg også skrev til dig skulle ingen af jer føle I havde solgt ham til den forkerte når hans liv ikke blev så langt her....

Er glad for hun bakker op om mig valg lige som du gjorde Mathilde, syntes virkelig også vi prøvede alt for den lille stakkel...

Knus fra Pia.

Nåh ja selvfølgelig rester...

Jeg er glad for hvis det giver lidt mere ro i sindet. Ingen af os er sure eller skuffede. Du gjorde det rette for ham!

Knus og tak for hjælpen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.