Pia. skriver:
Tror bare du på holde fast og bide i det sure æble Mathilde, selvom det er smadder hårdt... - Det bliver nok en sej kamp - men jeg tror faktisk at hvis du dagligt holder fast på at du IKKE rejser dig lige meget hvad - så finder hun langsomt ud af det... hun kan komme op og side men du rejser dig ikke...
håber I finder en god løsning ... kan huske at vi en gang om ugen spiste alene - nogen gange spiste vi først kl. 20.00 men bare for at nyde hinanden og tiden alene gjorde vi det fast til hver fredag eller lørdag spiste vi alene
og de 6 andre dage spiste vi sammen og tog kampen op .... 
Du har ret søde! Jeg må tage kampen op og vise hende, at jeg ikke rejser mig. Jeg er der for hende på alle andre tidspunkter, men lige når vi spiser, må hun lære, at jeg sidder ved bordet....
Jeg har bare tænkt, at jeg nødig ville lære hende at hun lige så godt kan lade vær med at "bede om hjælp" fordi mor gider alligevel ikke at rejse sig og hjælpe..men samtidig skal hun jo ikke styre det hele.
Super god idé at spise sent en aften om ugen...det tror jeg vi skal overveje at gøre!!! Så man bare engang imellem kan spise stille og roligt og uden gråd
Anmeld