Sidde ved bordet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.861 visninger
25 svar
0 synes godt om
25. august 2010

Mathilde

Hvor længe kan jeres 1årige det? Jeg tænker ved aftensmaden...

Celina kan slet ikke holde ud at sidde stille og spise. Hun sidder lige i 5min og så er hun vildt utålmodig! Det er ikke fordi jeg vil have at hun skal holde bordskik - det kan altid komme men hun når jo ikke at spise ret meget og hun er ikke den største af slagsen. Når hun så kommer ned, står hun og hiver i mig fordi jeg skal gå med hende og så er mit måltid også mere eller mindre slut. Ville så gerne, at vi kunne sidde og hygge os.

Så er bare nysgerrig for at høre, om det er det samme hjemme hos jer.

Det er dog sket at hun har siddet i længere tid og har spist en ok portion mad...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2010

Moar'en

Mathilde skriver:

Hvor længe kan jeres 1årige det? Jeg tænker ved aftensmaden...

Celina kan slet ikke holde ud at sidde stille og spise. Hun sidder lige i 5min og så er hun vildt utålmodig! Det er ikke fordi jeg vil have at hun skal holde bordskik - det kan altid komme men hun når jo ikke at spise ret meget og hun er ikke den største af slagsen. Når hun så kommer ned, står hun og hiver i mig fordi jeg skal gå med hende og så er mit måltid også mere eller mindre slut. Ville så gerne, at vi kunne sidde og hygge os.

Så er bare nysgerrig for at høre, om det er det samme hjemme hos jer.

Det er dog sket at hun har siddet i længere tid og har spist en ok portion mad...

Viktor er 1½ og kan sjældent sidde mere end 15-20 min. Så begynder han at sidde meget uroligt. Men jeg tror det kan hjælpe lidt at du vælger ikke at gå fra bordet med hende, altså viser hende at du vil spise, mon hun så ikke begynder at ville sidde sammen med jer andre. For når du går med hende får hun jo hyggetiden alligevel. Hvis du forstår?

Anmeld

25. august 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Lina er 1 år og 5 mdr., og hun sidder og spiser til vi alle er færdige. Men hun er også super god til, at spise. Hun kan selvfølgelig blive utålmodig (hvis hun er færdig), og så får hun lov til, at komme ned.

Luka er 2 år og 10 mdr. og han sidder til vi alle er færdige med, at spise.

Kh. Katja

Anmeld

25. august 2010

steph0804

Arthur er 14 måneder og kan godt sidde ved bordet 20-30 min, men han er også ret madglad

Anmeld

25. august 2010

Mathilde

Moar'en skriver:

Viktor er 1½ og kan sjældent sidde mere end 15-20 min. Så begynder han at sidde meget uroligt. Men jeg tror det kan hjælpe lidt at du vælger ikke at gå fra bordet med hende, altså viser hende at du vil spise, mon hun så ikke begynder at ville sidde sammen med jer andre. For når du går med hende får hun jo hyggetiden alligevel. Hvis du forstår?

Jeg forsøger også, at blive siddende ved bordet og evt vise hende hen til legetøjet, men hun bliver SÅ ulykkelig! Hun græder, rykker i mig og bliver mere og mere ked af det. Jeg synes det er svært bare at ignorere hende, for så lærer hun vel bare, at mor ikke hjælper hende, når hun har brug for det men samtidig skal hun jo heller ikke lære, at hun bare kan bestemme og styre det hele... Jeg synes det er svært...

Anmeld

25. august 2010

Mathilde

steph0804 skriver:

Arthur er 14 måneder og kan godt sidde ved bordet 20-30 min, men han er også ret madglad

Åh hvor dejligt!

Anmeld

25. august 2010

Mathilde

MoarHvidovre skriver:

Lina er 1 år og 5 mdr., og hun sidder og spiser til vi alle er færdige. Men hun er også super god til, at spise. Hun kan selvfølgelig blive utålmodig (hvis hun er færdig), og så får hun lov til, at komme ned.

Luka er 2 år og 10 mdr. og han sidder til vi alle er færdige med, at spise.

Kh. Katja

Det er da rigtig dejligt! Jeg synes også det er helt fint at de kommer ned, når de har spist godt og ikke vil sidde mere men Celina får bare ikke spist ret meget! Hvis jeg giver hende mad mens hun er på gulvet, hvor hun kan bevæge sig omkring samtidig, så spiser hun fint....men det er jo ikke holdbart i længden!

Anmeld

25. august 2010

L-Mortil3

Mathilde skriver:

Det er da rigtig dejligt! Jeg synes også det er helt fint at de kommer ned, når de har spist godt og ikke vil sidde mere men Celina får bare ikke spist ret meget! Hvis jeg giver hende mad mens hun er på gulvet, hvor hun kan bevæge sig omkring samtidig, så spiser hun fint....men det er jo ikke holdbart i længden!

Jeg synes faktisk ikke der gør noget, at hun spiser lidt ved bordet, og du så lader hende spise lidt "væk fra bordet" som du selv siger er hun ikke den største og er ikke altid interesseret i maden/sidde og spise.

Nu er Liam kun 9 mdr, men han sidder og spiser en 5-10 minutter og så kravler han rundt på gulvet, når han så kommer hen og rykker i mig får han en bid mad i munden, så kravler han lidt kommer igen osv.

På den måde får han spist op, og jeg får forholdsvis fred til min mad

Jeg tror bestemt de vokser fra det, og tror ikke det vil blive et problem på længere sigt, så hvis det pt. fungerer - så er det da godt ?

Anmeld

25. august 2010

Moar'en

Mathilde skriver:

Jeg forsøger også, at blive siddende ved bordet og evt vise hende hen til legetøjet, men hun bliver SÅ ulykkelig! Hun græder, rykker i mig og bliver mere og mere ked af det. Jeg synes det er svært bare at ignorere hende, for så lærer hun vel bare, at mor ikke hjælper hende, når hun har brug for det men samtidig skal hun jo heller ikke lære, at hun bare kan bestemme og styre det hele... Jeg synes det er svært...

Kender godt følelsen, men jeg tror man skal finde en mellem vej, hvor man ikke ignorer men heller ikke bare gi'r efter. Det er bare så skide svært, når de står og græder.

Anmeld

25. august 2010

sweetypie

Min datter er 11 mdr og hun sidder fra vi sætter os til vi rejser os...nogle gange vil vi voksne gerne sidde længere og snakke, så kommer hun ned til sit legetøj.

Hun er som regel altid færdig med at spise før os, vi skiftes til at made hende, men så får hun enten en halv skorpe til at bide i eller et stykke legetøj, en flaske med vand etc. Det kan holde hende beskæftiget længe...

Det er nok bare et spørgsmål om vane og tilvænning...og ja det er rigtig hårdt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.