Misundelse er en grim ting

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2010

Joko

Jeg kan godt forstå i har det sådan, og det er svært at omgåes veninder som snakker om baby og forbereder sig på der kommer en lille.

Jeg kan så fortælle at det også er hårdt at være gravid og være veninde med en som ønsker at blive gravid. Jeg har en veninde som har prøvet i et år, og de går til undersøgelser, og det er svært at omgåes hende når min mave bliver større og er ved at forberede mig på fødsel. Når vi har væreet ude og shoppe er det svært at lade være med at nævne maven eller lige kigge baby tøj.

Jeg kan se det gør ondt på hende selvom jeg ikke snakker for meget om det. fortæller ikke noget at mig selv, og svare kort når hun spørger, da jeg ved hvor meget hun ønsker det, især at vi havde kunne følges ad. Snakker så meget om hende og deres kamp om at blive gravide og de undersøgelser de skal igennem. Men husk at sig hvis i syntes veninder eller familie snakker for meget om baby. Det er okay at være ked af det!

Hun nævnte på et tidspunkt at det var hårdt at rende rundt og se gravide, og have flere veninder som er gravide, men jeg er vildt glad for hun sagde det sådan jeg blev opmærksom på at det ikke kun skulle handle om at være gravid, men kampen om at blive det.

Ville bare fortælle at det er også hårdt at være gravid og være veninde med en som brændende ønsker at blive gravid.

Håber det bedste for jer alle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2010

Chrizzer

Joko skriver:

Jeg kan godt forstå i har det sådan, og det er svært at omgåes veninder som snakker om baby og forbereder sig på der kommer en lille.

Jeg kan så fortælle at det også er hårdt at være gravid og være veninde med en som ønsker at blive gravid. Jeg har en veninde som har prøvet i et år, og de går til undersøgelser, og det er svært at omgåes hende når min mave bliver større og er ved at forberede mig på fødsel. Når vi har væreet ude og shoppe er det svært at lade være med at nævne maven eller lige kigge baby tøj.

Jeg kan se det gør ondt på hende selvom jeg ikke snakker for meget om det. fortæller ikke noget at mig selv, og svare kort når hun spørger, da jeg ved hvor meget hun ønsker det, især at vi havde kunne følges ad. Snakker så meget om hende og deres kamp om at blive gravide og de undersøgelser de skal igennem. Men husk at sig hvis i syntes veninder eller familie snakker for meget om baby. Det er okay at være ked af det!

Hun nævnte på et tidspunkt at det var hårdt at rende rundt og se gravide, og have flere veninder som er gravide, men jeg er vildt glad for hun sagde det sådan jeg blev opmærksom på at det ikke kun skulle handle om at være gravid, men kampen om at blive det.

Ville bare fortælle at det er også hårdt at være gravid og være veninde med en som brændende ønsker at blive gravid.

Håber det bedste for jer alle

Ja kan godt følge dig, så kan det være svært hvad man "må" sige og hvad man ikke må.

tak for

Anmeld

24. august 2010

Lola

uha kender det kun alt for godt. Jeg startede på forsøg baby i januar og i marts fortalte jeg min veninde jeg var helt syg for at blive gravid. Så sagde hun at nå ja men det kunne hun vel egentlig også godt tænke sig at prøve. Vi har talt meget om det og hun har været sådan lidt at hun faktisk ikke rigtig vidste om hun ville og så igår fik jeg at vide hun er gravid og jeg er bare så ked af det. jeg er selvfølgelig super glad på hendes vegne, men er bare så trist over at jeg som bare SÅ gerne vil ikke har held i sprøjten og hun som var lidt ligeglad bare bliver gravid. Hmm er nu den eneste at alle mine veninder der ikke er gravid eller har børn. glæder mig nu knap så meget til veninde gril fredag og at skulle høre om børn og graviditet:-( øv øv. Men jeg har heldigvis en god kæreste som jeg kunne græde ud ved og idag er humøret lidt bedre.

Anmeld

24. august 2010

Chrizzer

Lola skriver:

uha kender det kun alt for godt. Jeg startede på forsøg baby i januar og i marts fortalte jeg min veninde jeg var helt syg for at blive gravid. Så sagde hun at nå ja men det kunne hun vel egentlig også godt tænke sig at prøve. Vi har talt meget om det og hun har været sådan lidt at hun faktisk ikke rigtig vidste om hun ville og så igår fik jeg at vide hun er gravid og jeg er bare så ked af det. jeg er selvfølgelig super glad på hendes vegne, men er bare så trist over at jeg som bare SÅ gerne vil ikke har held i sprøjten og hun som var lidt ligeglad bare bliver gravid. Hmm er nu den eneste at alle mine veninder der ikke er gravid eller har børn. glæder mig nu knap så meget til veninde gril fredag og at skulle høre om børn og graviditet:-( øv øv. Men jeg har heldigvis en god kæreste som jeg kunne græde ud ved og idag er humøret lidt bedre.

ja god støtte fra mand/kæreste er vigtigt.. Men kan godt forstå, du bestemt ikke synes det er sjovt bare at høre om børn når i ikke har held i sprøjten.. Man bliver jo ramt af det, selvom man gerne vil være glad på andres vegne 

Anmeld

24. august 2010

Lola

ja så kan man så oveni at man er øv over ikke at være gravid også blive flov over sig selv over man ikke er en bedre veninde og jubler mere på venindens vegne suk.

Anmeld

24. august 2010

Chrizzer

Lola skriver:

ja så kan man så oveni at man er øv over ikke at være gravid også blive flov over sig selv over man ikke er en bedre veninde og jubler mere på venindens vegne suk.

Ja sådan har jeg det også

Anmeld

26. august 2010

Tanja1234

I min veninde-kreds er der alle også bare blevet gravide på det sidste. Flere har allerede født og andre er lige blevet gravide. Jeg mistede selv i Februar da jeg var 12+1 og det var et kæmpe slag. Vi havde ikke prøvet så længe så vi trøstede os med at det nok skulle komme hurtigt igen. Desværre er der ikke sket noget endnu og i mellemtiden går man bare og hører om alle de der er blevet gravide osv.

Min løsning har været at snakke om det. Også med mine gravide veninder der jo også selv kender følelsen fordi alle har gået i en periode og prøvet, mens andre blev gravide (der er regulært babyboom i vennekredsen). 

Det har hjulpet mig meget, men jeg kan stadig godt komme hjem efter en aften med veninder og bare græde lidt på sofaen - men sådan er det jo bare og en dag bliver det sikkert også vores tur...

Anmeld

26. august 2010

SmillaN

hej

Jeg har det på samme måde. Mistede igen igen den 16 juli og når jeg ser små spædbørn eller gravide bliver jeg vildt ked af det

Anmeld

26. august 2010

Chrizzer

Ja det er ikke nemt! Jeg havde en kæmpe tude-tur i dag over det. Men tror også jeg har temmelig mange hormoner i kroppen, da jeg (Ikke) skal have mens i morgen.

Anmeld

26. august 2010

betiinsen

Har også haft min tudetur idag.. Synes det er hårdt nogle gange når man så gerne vil noget, men ikke selv kan styre det.

Ønsker dig alt held og lykke i morgen og krydser fingre..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.