Barnevogn, klapvogn, jogger eller kombi ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2010

smokin

Jeg elsker min combivogn fra emmaljunga. Jeg har mondial duo i white croc (hvid læder med krokodilleprint)... LOVE IT LOVE IT LOVE IT!

Den er nem at samle, nem at håndtere og super dejlig at køre rundt med...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2010

thilde-tusindfryd

Ranarupta skriver:

Hej, 

Har ikke lige tid til at læse indlæggene, men vil lige sige dette:

Vi har en stor Odder barnevogn (den købte vi først), som Albert skal sove i og vi skal gå ture med.

Vi har så købt en "klapvogn" - en Babyjogger City Mini. Grunden til, at vi valgte Mini'en og ikke Eliten, som jeg oprindeligt helst ville have, er således:
Vores vennepar har Eliten og har flere gange sagt, at de har fortrudt, at de ikke købte Mini'en istedet. De mener ikke, at dét man får ekstra, for den sidste sjat penge, er det værd.
Derudover sagde ekspedienten noget meget vigtigt: 3-hjulede vogne er ikke godkendt som "sovevogne". Dvs. at du må kun lade barnet sove i vognen, når du selv er tilstede. Fx. på en gåtur, cafétur osv. Du må ikke stille barnet (selvom det er spændt fast) til at sove med en alarm og så gå fra vognen. Der har været nogle større sager, hvor forældrene er kommet ud til en vogn, der ligger ovenpå et panisk barn, der er helt opløst af gråd og i nogle tilfælde lettere tilskadekomne. Simpelthen fordi balancen ikke er god nok til, at barnet rumsterer og mosler, når det vågner.

Derudover fortalte ekspedienten, at de næsten ikke sælger nogle Elite-modeller, fordi Mini'en er så god.

Vi købte Mini'en og jeg er såååå forelsket i den, som man nu kan være i en klapvogn. Den er fantastisk nem at køre og slå ud/sammen. 

Ok  ja det var da selvfølgelig en væsentlig faktor at tage med.......altså at vognen kan vælte og barnet komme til skade. Det dur selvfølgelig ikke.

Men mini'en er med sådan nogle dobbelt hjul fortil ikk ? og så to af dem ? Jeg synes at en klapvogn med sådanne hjul er håbløs at manøvre, især med en hånd, hvilket man jo tit kan komme til, hvis barnet vil op på armen og man så skal ha klapvognen med og kun har en hånd at styre med. Jeg prøvede en venindes sidste sommer og den var fuldstændig umulig at styre.

Anmeld

25. august 2010

ESV

thilde-tusindfryd skriver:

Tak for jeres feedback.

Jeg undrer mig over så mange, der har valgt barnevogn fra. Skal små børn (fra 0 - ½ år) ikke ligge ned ? Så vidt jeg ved (og det er ikke meget), så kan de ikke sidde op eller har ihf ikke godt af det ? Så dur det vel ikke at sætte dem i klapvogn allerede, eller hvordan ?

Så er der nogen, der taler om bare at lægge barnet i en voksipose i stedet for en lift. Er en voksipose ikke blød, altså sådan en polstring eller pose nærmest ? Er det ikke problematisk at der ikke er nogen fast bund, når man bare lægger voksi'en i klapvognen ? (igen med tanke på, at børn har brug for at ligge ned og på en fast, lige flade ?) Liften er jo anderledes hård i "kassen" og bund.

Du kan købe en bærer plade til voksi der gør den anvendelig som lift og ikke bare som en meget dyr "sovepose" jamen du kan jo bare lægge klapvogsryglænet ned og dermed ligger barnet jo..

Jeg ville ikke købe en original voksi hvis jeg var dig.... jeg ville købe en trille eller lign.

Jeg har en voksi og er SINDSYGT glad for den men en fra min mødregruppe har en trille og du kan købe rigtig meget ekstrs udstyr rundt omkring men de passer ikke ned i voksi der har andre mål, så jeg ligger bla inde med en sommerdyne jeg ikke kan bruge fordi den ikke er købt dicideret til voksi.. Undskyld hvis det blev lidt rodet håber du forstår meningen ellers må du spørge så skal jeg gøre mit yderste for at forklare det bedre!!!

Min datter er 9 md og vi har ikke brugt barevognen de sidste 3 md i hvert fald men brugt klapvogn i stedet for men i april da der stadig lå jeg ved ikke hvor meget sne var jeg altså super glad for barnevogenen så sådan en ville jeg aldrig undlade at købe!!

Anmeld

25. august 2010

Ranarupta

thilde-tusindfryd skriver:

Ok  ja det var da selvfølgelig en væsentlig faktor at tage med.......altså at vognen kan vælte og barnet komme til skade. Det dur selvfølgelig ikke.

Men mini'en er med sådan nogle dobbelt hjul fortil ikk ? og så to af dem ? Jeg synes at en klapvogn med sådanne hjul er håbløs at manøvre, især med en hånd, hvilket man jo tit kan komme til, hvis barnet vil op på armen og man så skal ha klapvognen med og kun har en hånd at styre med. Jeg prøvede en venindes sidste sommer og den var fuldstændig umulig at styre.

Ved ikke, om jeg forstår dig ret, men den har et dobbelt forhjul...

Jeg kører den tit med en hånd og synes, at den er noget af det nemmeste!

Anmeld

25. august 2010

LauraLW

Ranarupta skriver:

Må jeg lige høre... kan den også få fodstøtten op, ligesom eliten? Den har jo den der skjulte bøjle man lige kan vippe ud og så får den et fint lang liggemål. - Og kalechen, er den ligeså stor som eliten, eller er den som man kan se på billedet?

Laura - som drømmer om at få råd til en elite en dag, men måske det skal være en mini i stedet.

Anmeld

25. august 2010

Ranarupta

LauraLW skriver:

Må jeg lige høre... kan den også få fodstøtten op, ligesom eliten? Den har jo den der skjulte bøjle man lige kan vippe ud og så får den et fint lang liggemål. - Og kalechen, er den ligeså stor som eliten, eller er den som man kan se på billedet?

Laura - som drømmer om at få råd til en elite en dag, men måske det skal være en mini i stedet.

Nej, fodstøtten kan ikke reguleres. Det var også noget, jeg gerne ville have. Men vores vennepar fortæller, at de aldrig bruger det på deres elite.

Kalechen kan ikke komme længere ned, men jeg synes faktisk, at det ser ud som om, at vores er længere nede. (Men det kan jo ikke passe...)

Anmeld

25. august 2010

LauraLW

Ranarupta skriver:

Nej, fodstøtten kan ikke reguleres. Det var også noget, jeg gerne ville have. Men vores vennepar fortæller, at de aldrig bruger det på deres elite.

Kalechen kan ikke komme længere ned, men jeg synes faktisk, at det ser ud som om, at vores er længere nede. (Men det kan jo ikke passe...)

Så længe den skygger nok... kan du huske hvad i gav for den? No way at vi kan finde 4000 til en elite, men måske vi kan spare op til lillesøsteren :-) Kan ryglænet lægges helt ned?

Anmeld

25. august 2010

Ranarupta

LauraLW skriver:

Så længe den skygger nok... kan du huske hvad i gav for den? No way at vi kan finde 4000 til en elite, men måske vi kan spare op til lillesøsteren :-) Kan ryglænet lægges helt ned?

Jeg synes, at den skygger rigtigt godt.

Jeg husker det, som om at det er lige lidt under 5 cm fra at være helt nede at ligge. Altså den er næsten helt vandret.

Vi gav 2500 for den, men jeg ved, at den kan købes i England billigere. Her: http://www.babyenterprise.com/ Men man skal lige kontakte dem, inden man afgiver ordren

Anmeld

25. august 2010

thilde-tusindfryd

LauraLW skriver:

Man kan købe eliten til ca. 400 dollar på en amr. side. Det er ca. 2300 kr.

Anmeld

25. august 2010

thilde-tusindfryd

Ranarupta skriver:

Ok. Nej jeg tænkte på de der klapvogne, som har to af de der dobbelthjul foran. Synes de er svære at styre. Når der kun er et, er det måske nemmere, ved det ikke.

Men eliten er ihf super nem at styre med een hånd.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.