Ranarupta skriver:
Hej,
Har ikke lige tid til at læse indlæggene, men vil lige sige dette:
Vi har en stor Odder barnevogn (den købte vi først), som Albert skal sove i og vi skal gå ture med.
Vi har så købt en "klapvogn" - en Babyjogger City Mini. Grunden til, at vi valgte Mini'en og ikke Eliten, som jeg oprindeligt helst ville have, er således:
Vores vennepar har Eliten og har flere gange sagt, at de har fortrudt, at de ikke købte Mini'en istedet. De mener ikke, at dét man får ekstra, for den sidste sjat penge, er det værd.
Derudover sagde ekspedienten noget meget vigtigt: 3-hjulede vogne er ikke godkendt som "sovevogne". Dvs. at du må kun lade barnet sove i vognen, når du selv er tilstede. Fx. på en gåtur, cafétur osv. Du må ikke stille barnet (selvom det er spændt fast) til at sove med en alarm og så gå fra vognen. Der har været nogle større sager, hvor forældrene er kommet ud til en vogn, der ligger ovenpå et panisk barn, der er helt opløst af gråd og i nogle tilfælde lettere tilskadekomne. Simpelthen fordi balancen ikke er god nok til, at barnet rumsterer og mosler, når det vågner.
Derudover fortalte ekspedienten, at de næsten ikke sælger nogle Elite-modeller, fordi Mini'en er så god.
Vi købte Mini'en og jeg er såååå forelsket i den, som man nu kan være i en klapvogn. Den er fantastisk nem at køre og slå ud/sammen.
Men mini'en er med sådan nogle dobbelt hjul fortil ikk ? og så to af dem ? Jeg synes at en klapvogn med sådanne hjul er håbløs at manøvre, især med en hånd, hvilket man jo tit kan komme til, hvis barnet vil op på armen og man så skal ha klapvognen med og kun har en hånd at styre med. Jeg prøvede en venindes sidste sommer og den var fuldstændig umulig at styre.