thilde-tusindfryd skriver:
Jeg vil gerne finde en kombi løsning mht baby/barne transport, da jeg ikke har plads til at have både barnevogn, klapvogn og jogger stående i hjemmet, og også tænker, at en kombiløsning er god, når man skal på tur. Så har man det hele med på een gang, fx ved weekend ophold eller rejser.
Jeg har haft kigget på Baby Jogger Cite Elite, som jeg er brændt lidt varm på, fordi man kan bruge den både som klapvogn (primært), som barnevogn (ved køb af barnevognskasse) og som jogger, og fordi den er utrolig nem at klappe sammen med een hånd og lægge i bilen. Jeg blir alenemor og skal gerne kunne klare mig selv, forholdsvist ukompliceret, i hverdagen. Den får også stor ros som klapvogn, fordi den er ekseptionel nem at håndtere med sit bevægende forhjul.
Men for det første er den meget dyr (for mig, da jeg primært har råd til at købe billige, brugte ting). I de danske butikker koster den som ny 3500-4000 kr. ca. På nettet via amerikanske eller engelske sider, kan man dog købe den helt ned til 1500 kr. ca. (2009 model)(men så kommer der nok dyr fragt på). Tilbehøret er også meget dyrt, fx koster barnevognskassen næsten det samme som selve vognen, nemlig omkring 250dollars, eller 1400 kr. ca. (kursen er 5,86). Brugt koster City Elite i dk næsten det samme som en ny, fra 2500-3300 kr., og det er måske, fordi den er ret ny og der ikke er så mange på markedet. Det gør det også ret svært at finde tilbehøret brugt - som fx barnevognskassen.
For det andet er anmeldelserne på den som jogger ikke så positive, men den bliver rost til skyerne som klapvogn. Har ikke set nogen kommentarer på den som barnevogn.
Derfor tænker jeg, at det måske var bedre at købe noget billigere brugt. Man kan jo godt få en rigtig god, brugt barnevogn til 500 kr. Og det samme med en god klapvogn helt ned til 300 kr. måske. Værre er det med en babyjogger - de er lidt dyre, også brugte.
Hvad har andre gjort ? Er der nogle gode ideer og erfaringer I vil dele med mig om, hvad I har gjort ?
Kan godt forstå du er lun på babyjogger City elite.
Den har vi her, og det ender altid med det er den vi tager med. Den manøvrerer bare super, er nem at klappe sammen, kan lægges (næsten) ned så han kan sove, og så kan man også gære det tilnærmelsesvis mørkt derinde .
Med barnevognskasse har jeg INGEN erfaring, men med en lækker voksi nede i, og evt. En pude eller lignende oppe ved hovedet som isolering, tror jeg aftens du kan klare dig uden barnevognskassen.
- hvis altså ikke den lille ska stå ude og sove på åbent land......
Jeg har ofte haft Carlen til at stå og sove i den på terassen i Jylland når vi er hjemme på besøg. Der blæser en halv pelikan, men han er go og varm når han kommer op.
- har stået derude i dn vildeste vind, pakket godt ned i sin uldkatvigpose, en flercedragt, hue og undertøj. =meget varm dreng

ellers syns jeg bare genrelt den er gennemtænkt. Der er mulighed for søskendesæde, der er gode rum ved håbdtget, den er hyggelig at ligge i, og man kan kigge derned via "vinduer" der kan åbnes og lukkes.
af minusser:
Kurven under vognen er ikke særlig stor....
Den er dyr
Den er mere en cityvogn end en jogger, men er man ikke ultraløber eller lignende er den mere end fin til en løbetur på en 5-10 km.
Hmmm..... Kan ikke komme i tanke om mere!!
Knud Jo
mor til Carl på 16 mdr.
(har haft glæde af joggeren i lidt over et år nu, og den er klart blevet brugt mere end vores sindsygt dyre Odder!!!)