Barnevogn, klapvogn, jogger eller kombi ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.285 visninger
24 svar
0 synes godt om
23. august 2010

thilde-tusindfryd

Jeg vil gerne finde en kombi løsning mht baby/barne transport, da jeg ikke har plads til at have både barnevogn, klapvogn og jogger stående i hjemmet, og også tænker, at en kombiløsning er god, når man skal på tur. Så har man det hele med på een gang, fx ved weekend ophold eller rejser.

Jeg har haft kigget på Baby Jogger Cite Elite, som jeg er brændt lidt varm på, fordi man kan bruge den både som klapvogn (primært), som barnevogn (ved køb af barnevognskasse) og som jogger, og fordi den er utrolig nem at klappe sammen med een hånd og lægge i bilen. Jeg blir alenemor og skal gerne kunne klare mig selv, forholdsvist ukompliceret, i hverdagen. Den får også stor ros som klapvogn, fordi den er ekseptionel nem at håndtere med sit bevægende forhjul.

Men for det første er den meget dyr (for mig, da jeg primært har råd til at købe billige, brugte ting). I de danske butikker koster den som ny 3500-4000 kr. ca. På nettet via amerikanske eller engelske sider, kan man dog købe den helt ned til 1500 kr. ca. (2009 model)(men så kommer der nok dyr fragt på). Tilbehøret er også meget dyrt, fx koster barnevognskassen næsten det samme som selve vognen, nemlig omkring 250dollars, eller 1400 kr. ca. (kursen er 5,86). Brugt koster City Elite i dk næsten det samme som en ny, fra 2500-3300 kr., og det er måske, fordi den er ret ny og der ikke er så mange på markedet. Det gør det også ret svært at finde tilbehøret brugt - som fx barnevognskassen.

For det andet er anmeldelserne på den som jogger ikke så positive, men den bliver rost til skyerne som klapvogn. Har ikke set nogen kommentarer på den som barnevogn.

Derfor tænker jeg, at det måske var bedre at købe noget billigere brugt. Man kan jo godt få en rigtig god, brugt barnevogn til 500 kr. Og det samme med en god klapvogn helt ned til 300 kr. måske. Værre er det med en babyjogger - de er lidt dyre, også brugte.

Hvad har andre gjort ? Er der nogle gode ideer og erfaringer I vil dele med mig om, hvad I har gjort ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2010

Mor til Frederic og Freya

thilde-tusindfryd skriver:

Jeg vil gerne finde en kombi løsning mht baby/barne transport, da jeg ikke har plads til at have både barnevogn, klapvogn og jogger stående i hjemmet, og også tænker, at en kombiløsning er god, når man skal på tur. Så har man det hele med på een gang, fx ved weekend ophold eller rejser.

Jeg har haft kigget på Baby Jogger Cite Elite, som jeg er brændt lidt varm på, fordi man kan bruge den både som klapvogn (primært), som barnevogn (ved køb af barnevognskasse) og som jogger, og fordi den er utrolig nem at klappe sammen med een hånd og lægge i bilen. Jeg blir alenemor og skal gerne kunne klare mig selv, forholdsvist ukompliceret, i hverdagen. Den får også stor ros som klapvogn, fordi den er ekseptionel nem at håndtere med sit bevægende forhjul.

Men for det første er den meget dyr (for mig, da jeg primært har råd til at købe billige, brugte ting). I de danske butikker koster den som ny 3500-4000 kr. ca. På nettet via amerikanske eller engelske sider, kan man dog købe den helt ned til 1500 kr. ca. (2009 model)(men så kommer der nok dyr fragt på). Tilbehøret er også meget dyrt, fx koster barnevognskassen næsten det samme som selve vognen, nemlig omkring 250dollars, eller 1400 kr. ca. (kursen er 5,86). Brugt koster City Elite i dk næsten det samme som en ny, fra 2500-3300 kr., og det er måske, fordi den er ret ny og der ikke er så mange på markedet. Det gør det også ret svært at finde tilbehøret brugt - som fx barnevognskassen.

For det andet er anmeldelserne på den som jogger ikke så positive, men den bliver rost til skyerne som klapvogn. Har ikke set nogen kommentarer på den som barnevogn.

Derfor tænker jeg, at det måske var bedre at købe noget billigere brugt. Man kan jo godt få en rigtig god, brugt barnevogn til 500 kr. Og det samme med en god klapvogn helt ned til 300 kr. måske. Værre er det med en babyjogger - de er lidt dyre, også brugte.

Hvad har andre gjort ? Er der nogle gode ideer og erfaringer I vil dele med mig om, hvad I har gjort ?

Altså vi valgte helt barnevogn fra og købte en god klapvogn + voksi pose.

Det var det råd vi fik da vi skulle købe udstyr.

Fordi vi pt stadig bor i lejlighed (ved at sætte hus i stand) og voksi kan du bruge så meget længere end liften.

Har dog en '80'er barnevogn som altan barnevogn. Men den er han blevet for lang til. Så har købt en demo barnevogn til 1500 inkl lift og pusle taske. Den står ude i hus, da det er der vi er mest.

Anmeld

24. august 2010

Koen.

Vi har en barnevogn og det er nok til os indtil videre! Hun er 4 1/2 mdr gammel, så vi køber først klapvogn til næste sæson!

Anmeld

24. august 2010

thildemus

Tror det afhænger af dine hverdag og ikke mindst dit barn (når h*n bliver lidt ældre).

Jeg ville ikke have undværet min barnevogn, jeg har gået gaderne tynde med min lille sovende bebs. Tilgengæld kunne jeg sagtens have undværet min klapvogn. Jeg har en, men har brugt den måske 10 gange sammenlagt. Min dreng har været meget glad for og god til at gå Vi bor tæt på institutionen, og det skal siges at vi typisk cykler eller kører i bil hvis vi skal længere væk (i hvert fald efter min barsel stoppede). En jogger ville jeg aldrig bruge.

Anmeld

24. august 2010

misslea

Vi har købt en alm. barnevogn med langt liggemål (Emmaljunga Big Star Supreme), da vi prioriterer, at hun skal kunne ligge og sove i den længe! Vi har også en voksi, som hun kan ligge i nede i barnevognen! Når tiden er inde, vil vi købe en klapvogn, men regner med, at der går noget tid....

(det skal lige siges, at jeg har knap 6 uger til ermin, så har egentlig ikke nogen erfaring endnu... det er bare vores tanker omkring barnevogn/klapvogn, du lige får her)

Mange hilsner fra Lea

Anmeld

24. august 2010

bette

første gang købte jeg bare en billig klapvogn og udstyrede den med en kørepose. og det gik sådan set helt fint med det. 

denne gang har jeg valgt en combivogn af trille vicky og er super glad for den.. den er ikke ret dyr. fx kan du få den i en startpakke (men selvfølgelig også uden) . og den har det længste liggemål i forhold til det er en klapvogn. og så kan den bare så mange gode ting. 

den koster 4000kr. i en startpakke. og der får du jo nærmest alt med til. både regnslag, myggenet, tremmeseng, sengerend, dyne og pude + betræk osv osv. 

Anmeld

24. august 2010

SpunkenJo

thilde-tusindfryd skriver:

Kan godt forstå du er lun på babyjogger City elite.
Den har vi her, og det ender altid med det er den vi tager med. Den manøvrerer bare super, er nem at klappe sammen, kan lægges (næsten) ned så han kan sove, og så kan man også gære det tilnærmelsesvis mørkt derinde .

Med barnevognskasse har jeg INGEN erfaring, men med en lækker voksi nede i, og evt. En pude eller lignende oppe ved hovedet som isolering, tror jeg aftens du kan klare dig uden barnevognskassen.
- hvis altså ikke den lille ska stå ude og sove på åbent land......

Jeg har ofte haft Carlen til at stå og sove i den på terassen i Jylland når vi er hjemme på besøg. Der blæser en halv pelikan, men han er go og varm når han kommer op.
- har stået derude i dn vildeste vind, pakket godt ned i sin uldkatvigpose, en flercedragt, hue og undertøj. =meget varm dreng

ellers syns jeg bare genrelt den er gennemtænkt. Der er mulighed for søskendesæde, der er gode rum ved håbdtget, den er hyggelig at ligge i, og man kan kigge derned via "vinduer" der kan åbnes og lukkes.

af minusser:
Kurven under vognen er ikke særlig stor....
Den er dyr
Den er mere en cityvogn end en jogger, men er man ikke ultraløber eller lignende er den mere end fin til en løbetur på en 5-10 km.

Hmmm..... Kan ikke komme i tanke om mere!!

Knud Jo
mor til Carl på 16 mdr.
(har haft glæde af joggeren i lidt over et år nu, og den er klart blevet brugt mere end vores sindsygt dyre Odder!!!)

Anmeld

24. august 2010

LIZO

jeg har så os valgt barnevognen fra denne gang. og brugt storebror emmaljunge klapvogn ( classic) det var menningen at vi skulle ha nummert nyere. men har bare ikke fået den købt endnu.

jeg købte en qoudrolift ( 1500 kr) zoey er næsten 10 måneder og kan stadig ligge i den.. det er nemmere nogle gange at ha hende i den.. den  kan laves om til en kørepose når hun ikke kan ligge der mere.. så er der et vinter skin med. kan kun anbefales..

Anmeld

24. august 2010

thilde-tusindfryd

Tak for jeres feedback.

Jeg undrer mig over så mange, der har valgt barnevogn fra. Skal små børn (fra 0 - ½ år) ikke ligge ned ? Så vidt jeg ved (og det er ikke meget), så kan de ikke sidde op eller har ihf ikke godt af det ? Så dur det vel ikke at sætte dem i klapvogn allerede, eller hvordan ?

Så er der nogen, der taler om bare at lægge barnet i en voksipose i stedet for en lift. Er en voksipose ikke blød, altså sådan en polstring eller pose nærmest ? Er det ikke problematisk at der ikke er nogen fast bund, når man bare lægger voksi'en i klapvognen ? (igen med tanke på, at børn har brug for at ligge ned og på en fast, lige flade ?) Liften er jo anderledes hård i "kassen" og bund.

Anmeld

25. august 2010

Ranarupta

Hej, 

Har ikke lige tid til at læse indlæggene, men vil lige sige dette:

Vi har en stor Odder barnevogn (den købte vi først), som Albert skal sove i og vi skal gå ture med.

Vi har så købt en "klapvogn" - en Babyjogger City Mini. Grunden til, at vi valgte Mini'en og ikke Eliten, som jeg oprindeligt helst ville have, er således:
Vores vennepar har Eliten og har flere gange sagt, at de har fortrudt, at de ikke købte Mini'en istedet. De mener ikke, at dét man får ekstra, for den sidste sjat penge, er det værd.
Derudover sagde ekspedienten noget meget vigtigt: 3-hjulede vogne er ikke godkendt som "sovevogne". Dvs. at du må kun lade barnet sove i vognen, når du selv er tilstede. Fx. på en gåtur, cafétur osv. Du må ikke stille barnet (selvom det er spændt fast) til at sove med en alarm og så gå fra vognen. Der har været nogle større sager, hvor forældrene er kommet ud til en vogn, der ligger ovenpå et panisk barn, der er helt opløst af gråd og i nogle tilfælde lettere tilskadekomne. Simpelthen fordi balancen ikke er god nok til, at barnet rumsterer og mosler, når det vågner.

Derudover fortalte ekspedienten, at de næsten ikke sælger nogle Elite-modeller, fordi Mini'en er så god.

Vi købte Mini'en og jeg er såååå forelsket i den, som man nu kan være i en klapvogn. Den er fantastisk nem at køre og slå ud/sammen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.