Nå! - Så kommer der et ferie-indlæg fra mig (maks fotos)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2010

Barbamama

eeeeej de lækre tøser!!!! Jeg EEEEELSKER dine piger så den billedspam var meget velkommen!!! Og Celina har da bare total styr på de to ben ser det ud til!!! SÅdan!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2010

Ida.

Åh Katrine, det ser bare kamphyggeligt ud - det lyder og ser ud som en totalt overskudsgivende familieferie! Celina og Lina følges stadig ret godt ad på det sproglige, men det der med at gå - der skal Lina vist lige have et lynkursus, hun er simpelthen for bange af sig...hun TØR ikke, men jeg ved, at hun godt kan, for hendes balance er superb, når hun går rundt med os kun i en hånd - og hun har jo taget sine første selvstændige skridt, men det er snart tre uger siden...men ligeså snart vi slipper hende, giver hun sig til at pive og sætter sig ned...tror uden at vide det, at flytning, opstart i ny vugger etc har stoppet hende lidt i udviklingen, for der er så meget andet at bruge energi på, at hun ikke har rum til også at lære nyt...

Og at Bianca pludselig virker børnehaveklar...det var jo det samme med Annika, hun forandrede sig også bare meget lige pludselig, og så var hun bare et børnehavebarn! Hvornår starter Bianca op? 1. september eller?

Kjolen klæ'r Celina-fisen rigtig godt

Anmeld

24. august 2010

JustAnotherName

michella80 skriver:

eeeeej de lækre tøser!!!! Jeg EEEEELSKER dine piger så den billedspam var meget velkommen!!! Og Celina har da bare total styr på de to ben ser det ud til!!! SÅdan!!!!

Tak. Jeg er også vild med billeder af Carla.

Ja, Celina har bare lynhurtigt fået styr på dét med at gå. Det gik stærkt!

Anmeld

24. august 2010

JustAnotherName

idamaria83 skriver:

Åh Katrine, det ser bare kamphyggeligt ud - det lyder og ser ud som en totalt overskudsgivende familieferie! Celina og Lina følges stadig ret godt ad på det sproglige, men det der med at gå - der skal Lina vist lige have et lynkursus, hun er simpelthen for bange af sig...hun TØR ikke, men jeg ved, at hun godt kan, for hendes balance er superb, når hun går rundt med os kun i en hånd - og hun har jo taget sine første selvstændige skridt, men det er snart tre uger siden...men ligeså snart vi slipper hende, giver hun sig til at pive og sætter sig ned...tror uden at vide det, at flytning, opstart i ny vugger etc har stoppet hende lidt i udviklingen, for der er så meget andet at bruge energi på, at hun ikke har rum til også at lære nyt...

Og at Bianca pludselig virker børnehaveklar...det var jo det samme med Annika, hun forandrede sig også bare meget lige pludselig, og så var hun bare et børnehavebarn! Hvornår starter Bianca op? 1. september eller?

Kjolen klæ'r Celina-fisen rigtig godt

Jeg tror BESTEMT godt at det kan spille ind, og have betydning for, hvoprnår Lina begynder at gå, at I netop er flyttet og har skiftet inst. osv, Der er så meget andet nyt at forholde sig til lige nu.

Men det skal jo nok komme.
Og når det gør, så er jeg overbevist om, at hun også bare mestrer det lige med det samme, så det kommer til at gå stærkt. Fordi de jo faktisk har kunnet det i en del tid, uden at kaste sig ud i det. Og NÅR de så endelig giver slip og tør, så KAN de det også bare 

Ja, kjolen passer hende godt, og klæder også. Den er vi glade for, så tak

Jeg håber at I snart er igennem alle de ting der har været, så du igen kan ånde ud og slappe af og nyde frugterne af alt det hårde arbejde. Og jeg vil glæde mig til at aflægge Jer et besøg en dag i Jeres nye.....hvis altså I har lyst til det? ....Ikke lige i den kommende tid, men bare engang, når der er ro på alting igen, sådan helt! Og ellers skal I selvfølgelig være meget velkomne til at komme forbi os en dag, hvis I skulle få lyst til det 

Bianca starter i børnehave til 1 oktober, så vi har lige en måneds tid til at forberede os endnu. Det er fordi hun først fylder 3 år i slutningen af september .......ja, det er jo faktisk om præcis en måned fra dags dato.

Liva fylder 3 år idag, og en måned senere er det så Bianca's tur 
Så er det blevet bestemt, at hun kan få en plads i børnehaven pr. 1/10, men vi har endnu ikke fået endelig besked om, hvilken stue hun kommer til at gå på, osv... Men vi ved jo at det bliver i samme inst!

Men jeg er spændt på også, hvordan Celina kommer til at tage det.
For én ting ér, at det er en stor ændring for Bianca, at skulle flytte stue og blive børnehave-barn. Men samtidig sker der utrolig meget udskiftning i vuggestuen lige nu, da de var 2 pædagoger og 2 medhjælpere ansatte. Og de 2 medhjælperen nu er kommet ind på studie og stopper (den ene er stoppet, den anden har aflutning imorgen), og den ene faste pædagog er blevet langtidssygemeldt på ubestemt tid. Så lige nu er der kun EN VELKENDT FAST personale på pigernes stue. OG så flytter Bianca stue om 30 dage.
Så er lille Lumpe (Celina) lidt efterladt.... Vi kan ihvertfald mærke lige nu, hvor vi lige er kommet tilbage fra ferie, og der kun er den ene velkendte tilstede, som havde 3 ugers ferie, inden vi så gik på 2 ugers ferie (altså 5 uger, hvor de ikke har set hende), og der er afløsere/vikarer, at det er lidt mere uroligt og vilkårligt for børnene, når vi afleverer og henter.

Nå, så fik jeg lige fri afstrømning for mine tanker.....
Sorry. Men det giver bare sådan lidt uro, når ens lille pode på kun godt 1 år, får så massiv udskiftning og en periode, hvor der endnu ikke er ansat nye, og derfor ikke kan komme HELT ro på gruppen, oplever jeg.
Men det klarer de nu nok alligevel i stiv arm. Det plejer de.
Men det er jo nok også lidt nememre for Celina, så længe Bianca er lige i nærheden-agtig. SÅ måske det bliver underligt for dem BEGGE TO, når de lige om lidt bliver adskilt lidt mere, end de har været før.

NÅ - Nok sludder herfra!! 

En krammer til dig  

Anmeld

24. august 2010

JustAnotherName

Ni-ko-li-ne skriver:

i har bare hygget for vildt! lækkert!

og det er bare nogle dejlige billeder!

Taark 

Anmeld

24. august 2010

Ida.

JustAnotherName skriver:

Jeg tror BESTEMT godt at det kan spille ind, og have betydning for, hvoprnår Lina begynder at gå, at I netop er flyttet og har skiftet inst. osv, Der er så meget andet nyt at forholde sig til lige nu.

Men det skal jo nok komme.
Og når det gør, så er jeg overbevist om, at hun også bare mestrer det lige med det samme, så det kommer til at gå stærkt. Fordi de jo faktisk har kunnet det i en del tid, uden at kaste sig ud i det. Og NÅR de så endelig giver slip og tør, så KAN de det også bare 

Ja, kjolen passer hende godt, og klæder også. Den er vi glade for, så tak

Jeg håber at I snart er igennem alle de ting der har været, så du igen kan ånde ud og slappe af og nyde frugterne af alt det hårde arbejde. Og jeg vil glæde mig til at aflægge Jer et besøg en dag i Jeres nye.....hvis altså I har lyst til det? ....Ikke lige i den kommende tid, men bare engang, når der er ro på alting igen, sådan helt! Og ellers skal I selvfølgelig være meget velkomne til at komme forbi os en dag, hvis I skulle få lyst til det 

Bianca starter i børnehave til 1 oktober, så vi har lige en måneds tid til at forberede os endnu. Det er fordi hun først fylder 3 år i slutningen af september .......ja, det er jo faktisk om præcis en måned fra dags dato.

Liva fylder 3 år idag, og en måned senere er det så Bianca's tur 
Så er det blevet bestemt, at hun kan få en plads i børnehaven pr. 1/10, men vi har endnu ikke fået endelig besked om, hvilken stue hun kommer til at gå på, osv... Men vi ved jo at det bliver i samme inst!

Men jeg er spændt på også, hvordan Celina kommer til at tage det.
For én ting ér, at det er en stor ændring for Bianca, at skulle flytte stue og blive børnehave-barn. Men samtidig sker der utrolig meget udskiftning i vuggestuen lige nu, da de var 2 pædagoger og 2 medhjælpere ansatte. Og de 2 medhjælperen nu er kommet ind på studie og stopper (den ene er stoppet, den anden har aflutning imorgen), og den ene faste pædagog er blevet langtidssygemeldt på ubestemt tid. Så lige nu er der kun EN VELKENDT FAST personale på pigernes stue. OG så flytter Bianca stue om 30 dage.
Så er lille Lumpe (Celina) lidt efterladt.... Vi kan ihvertfald mærke lige nu, hvor vi lige er kommet tilbage fra ferie, og der kun er den ene velkendte tilstede, som havde 3 ugers ferie, inden vi så gik på 2 ugers ferie (altså 5 uger, hvor de ikke har set hende), og der er afløsere/vikarer, at det er lidt mere uroligt og vilkårligt for børnene, når vi afleverer og henter.

Nå, så fik jeg lige fri afstrømning for mine tanker.....
Sorry. Men det giver bare sådan lidt uro, når ens lille pode på kun godt 1 år, får så massiv udskiftning og en periode, hvor der endnu ikke er ansat nye, og derfor ikke kan komme HELT ro på gruppen, oplever jeg.
Men det klarer de nu nok alligevel i stiv arm. Det plejer de.
Men det er jo nok også lidt nememre for Celina, så længe Bianca er lige i nærheden-agtig. SÅ måske det bliver underligt for dem BEGGE TO, når de lige om lidt bliver adskilt lidt mere, end de har været før.

NÅ - Nok sludder herfra!! 

En krammer til dig  

I er MEGET velkomne til at besøge os, når der er kommet lidt mere hjem over det - tror det bliver allerede i løbet af den her uge, jeg trænger SÅ meget til at få ro på de fysiske rammer - og er overbevist om, at ungerne også gør det - at jeg kæmper for at få det hele på plads ASAP...igår var første gang i ugevis, hvor det kunne lade sig gøre for mig at få ryddet nogenlunde op, så det rent faktisk var hyggeligt at sætte sig i sofaen, tænde stearinlys, sidde tæt med sin mand og tude til PS. I love you...

Det der er mest irriterende med Lina og hendes manglende evne til at komme op på benene og gå er, at hun er møgfrustreret over ikke at kunne følge med Annika - hun vil gerne en heeeel masse, men hun tør ikke - og det er hendes frustration, der er træls! Det ville bare lette så meget for hende, hvis hun kunne lære at gå...til gengæld er hun begyndt at rejse sig op i trip-trap-stolen, kravle op på Annikas trip-trap, kravle op på de små hvide stole, de har, kravle op på Annikas skammel ude på badeværelset, hvor bordet er så lavt, at hun rent faktisk kan tænde for vandet, når hun står på den skammel...sådan noget har Annika aldrig gjort før hun mestrede det helt, så vi skal lige pludselig være noget mere obs, end vi før har været vant til...det er jo lige til de dårlige nerver

Åh det er så svært det der med personalesituationer i vuggestuer/børnehaver - for det betyder altså meget, at der er ro på. Og så bekymrer det da også en som forældre, at der pludselig er sådan et skifte i personalegruppen - for indikerer det så, at det ikke er et godt sted at arbejde?... Håber hurtigt der kommer styr over det...i pigernes gamle vuggestue var der også uro på i perioder, men de havde 3-4 faste vikarer, de satte ind, så dem der kom ind i stedet for det faste personale var kendte personer, der kendte børnene og huset...det var ret fedt, for så mærkede man slet ikke uroen på samme måde. Håber hurtigt der kommer ro på igen - om ikke andet, så kender de jo huset og de andre børn

Plapr (er det et ord? ) du bare ud med det, du har derinde...jeg lytter gerne og det er længe siden, vi sidst har fået lidt pludder-pladder fra dig

Guuuud har Liva fødselsdag idag...hun skal da ønskes tillykke den skønne krøltop...

Anmeld

24. august 2010

JustAnotherName

idamaria83 skriver:

I er MEGET velkomne til at besøge os, når der er kommet lidt mere hjem over det - tror det bliver allerede i løbet af den her uge, jeg trænger SÅ meget til at få ro på de fysiske rammer - og er overbevist om, at ungerne også gør det - at jeg kæmper for at få det hele på plads ASAP...igår var første gang i ugevis, hvor det kunne lade sig gøre for mig at få ryddet nogenlunde op, så det rent faktisk var hyggeligt at sætte sig i sofaen, tænde stearinlys, sidde tæt med sin mand og tude til PS. I love you...

Det der er mest irriterende med Lina og hendes manglende evne til at komme op på benene og gå er, at hun er møgfrustreret over ikke at kunne følge med Annika - hun vil gerne en heeeel masse, men hun tør ikke - og det er hendes frustration, der er træls! Det ville bare lette så meget for hende, hvis hun kunne lære at gå...til gengæld er hun begyndt at rejse sig op i trip-trap-stolen, kravle op på Annikas trip-trap, kravle op på de små hvide stole, de har, kravle op på Annikas skammel ude på badeværelset, hvor bordet er så lavt, at hun rent faktisk kan tænde for vandet, når hun står på den skammel...sådan noget har Annika aldrig gjort før hun mestrede det helt, så vi skal lige pludselig være noget mere obs, end vi før har været vant til...det er jo lige til de dårlige nerver

Åh det er så svært det der med personalesituationer i vuggestuer/børnehaver - for det betyder altså meget, at der er ro på. Og så bekymrer det da også en som forældre, at der pludselig er sådan et skifte i personalegruppen - for indikerer det så, at det ikke er et godt sted at arbejde?... Håber hurtigt der kommer styr over det...i pigernes gamle vuggestue var der også uro på i perioder, men de havde 3-4 faste vikarer, de satte ind, så dem der kom ind i stedet for det faste personale var kendte personer, der kendte børnene og huset...det var ret fedt, for så mærkede man slet ikke uroen på samme måde. Håber hurtigt der kommer ro på igen - om ikke andet, så kender de jo huset og de andre børn

Plapr (er det et ord? ) du bare ud med det, du har derinde...jeg lytter gerne og det er længe siden, vi sidst har fået lidt pludder-pladder fra dig

Guuuud har Liva fødselsdag idag...hun skal da ønskes tillykke den skønne krøltop...

Jæs, plapre er et ord, som jeg kender så udemærket    Og tak. Det er hyggeligt at sludre med dig.

Med alle de ting som Lina har gang i motorisk, så ligger det liiiiige om hjørnet, at hun slipper og går selv. Det lyder det helt bestemt til!
Og ja, jeg forstår godt hvad du mener med, at det er frustrationen der er træls. For de vil så gerne alle mulige ting, men evner ikke helt endnu, at kunne følge storesøsters tempo.
Det svære ved det, når så den mindste går, er at det også bevirker flere "skænderier" (selvom mine heldigvis ikke så tit bliver uenige om tingene), da den store nu ikke har så meget fordel af at kunne være væk før den mindste kommer til ....altså hvis samme stykke legetøj er interessant osv. Nu kan Bianca jo godt være igang med flere lege på een gang, og i det øjeblik hun slipper dukkevognen og lige bliver optaget af noget andet, så kan Celina nu gå med vognen, og så opdager Bianca jo dét og mener at det var HENDE der havde den ....og så starter balladen   .....Før blev vognen jo mere eller mindre stående hvor Bianca forlod den, da Celina kun kravlede afsted og puffede lidt til den, så kunne Bianca hurtigt suse væk, og Celina havde ikke en chance for at følge med. Men nu er de mere lige, og det KAN også give flere uenigheder ...hehe.

Jamen, jeg tror skam stedet er godt at være for personalet. Mit indtryk er, at de har været meget glade for det, og også er kede af at stoppe der. Men de er unge og skal nu videre og have en uddannelse.
Men hvad der ligger til grund for pædagogens langtidssygemelding, dét aner jeg ingenting om    ....Måske noget stress/depressions-noget, hvilket jo ikke tyder godt, HVIS det er det. Men det kan jo have mange andre årsager også, end lige arbejdsmæssigt.

Mit indtryk har ihvertfald været, at det har været en god og harmonisk gruppe, og vi har været glade for det og dem derhenne.
Men når pludseligt at der falder 3 fra ud af 4, så kan det selvfølgelig mærkes!    Jeg håber bare at de hurtigt finder nogle nye gode, som kan falde ind og gøre det godt.
Lige nu har de løst det ved at en fast udd. fra børnehaven dækker ind for pædagogen som er langtidssygemeldt på pigernes stue.
Og så har de nogle faste vikarer som også dækker ind.
Dog syntes jeg slet ikke at jeg kender de vikarer, som de bruger.
Hvor imod at de havde faste vikarer i Bianca's gamle VS. som indgik som så faste personaler, at man KENDTE dem, ligeså godt som de andre ansatte. Det var meget mere stabilt og trygt som forældre, når man kun lige er indenfor dørerne i 2 x 10 min. ved aflevering og afhentning. Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke har det lige sådan med de vikarer som kommer i deres nye VS. ....De er nok bare ikke nær så synlige/tydelige og så gen-anvendte hele tiden, som de var det andet sted. Men vi kommer nok til at se/mærke mere til dem lige i den kommende tid, indtil de har fået ansat nye personaler og der kommer styr på det, og ro på det igen.
Altså måske føler de selv derovre, at der er ret godt styr på det, og det er der sikkert. Men for mig som forældre, så er det bare vidt forskellige ansigter jeg møder, og som dog kender mine børns navne, men som jeg måske ikke liiiiige helt kender, og det virker på mig sådan lidt loose.

Men de gør helt sikkert det bedste de kan under omstændighederne. Så er det bare uheldigt at det lige er på vores pigers stue, at der er sådan et slip lige nu...

Dejligt at I endelig havde fået ryddet og hygget op igår, så det var noget ved at sætte sig ned. Det er en rar belønning, når man endelig kommer dertil.
Og nu du nævner at vræle til "PS. I love you", så kan jeg da afsløre at jeg tudbrølede til morgen-nyhederne idag, hvor de fortalte at 2 spædbørn døde af sonde-forgiftning i weekenden på et tysk hospital, og endnu en baby døde idag, og endnu 4 babyer netop nu ligger og kæmper mod forgiftningen, som formodentligt skyldes, at sonde-slangerne ikke var gjort ordentligt rene. STAKKELS DE FORÆLDRE, SOM IKKE FIK DERES BARN!
Der har netop været en anden sag for ikke længe siden, hvor flere babyer døde fordi sonden havde prikket hul indeni.
Man bliver sgu da bange, når man hører sådan noget! Det er læger som VED at spædbørn (særligt på NEO) er særligt skrøbelige og udsatte. De SKAL fandme kunnne ligge en sonde, uden at skade barnet, så det dør. Og de SKAL fandme holde de sonde-slanger TIP-TOP RENE!!!    Jeg blev så frustreret og ked af det, da jeg hørte det, mens kameraerne viste billeder af små spædbørn i deres glas-vugger .... Puuuha altså 

Anmeld

24. august 2010

Barbamama

JustAnotherName skriver:

Tak. Jeg er også vild med billeder af Carla.

Ja, Celina har bare lynhurtigt fået styr på dét med at gå. Det gik stærkt!

Tak! Det er da skide sejt!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.