er virkelig deprimeret over læge og jordmor...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2010

mullesmith2

Kirle skriver:

jeg ved godt at det er hårdt at få afvide og føles ekstremt uretfærdigt men det er jo, og nu må du ikke blive sur, fordi når du venter tvillinger er der forhøjet risiko for komplikationer såsom svangerskabsforgiftning og graviditetssukkersyge samtidig med at din overvægt fra før også giver forhøjet risiko, så samlet set ser det ikke godt ud på den måde. Så jeg er sikker på at jm og læge udelukkende har dine bedste interesser i sinde selvom det er hårdt at få afvide.

jeg tog selv små 30kilo på i løbet af min graviditet og det synes jeg selv var for meget og havde det heller ikke godt i min krop, så da jeg var størst lå jeg på 105kilo som var der du startede og jeg er 178cm høj.

Fordi jeg selv fik det dårligt af al den ekstra vægt og jeg var i mistanke for at have udviklet ssf så kan jeg godt forstå deres bekymring. Skulle de have skældt dig ud? nej selvfølgelig ikke.

Men tag en med og måske før madlog så du kan bevise at du ikke spiser for to eller tre

Så op med humøret og pas på dig selv

ved også godt der er større risiko for alt muligt med tvillinger og endnu større risiko har jeg for sukkersyge da min mor har type 1 diabetes. Men jeg passer også på hvad jeg spiser så derfor er det jo også træls at få at vide det er for meget man har taget på når man ikke har eller kan gøre det anderledes.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2010

mullesmith2

mortilfreja skriver:

Neeej.. Er det to små drenge du bærer under hjertet. Hvor er det skønt Den oplysning havde jeg lige misset...

Vil sende dig en ordentlig krammer Og en repremande til læge og jordemoderen For sikke da en opførsel. Ved godt at de helt sikkert har sagt det i en god mening men du skal jo ikke gå derfra og være nedtrykt.. Det er uprofessionelt af dem og havde det været mig var jeg helt sikkert kommet med et modsvar bare lige for at sætte dem på plads..

Du skal nyde din graviditet og dine skønne drenge der vokser sig ind i livet..

Stort kram herfra

Ja det er to små supermænd der ligger derinde og de spræller og hygger sig, maven hopper rundt når de rigtig slås derinde hehe

Tak for de rosende ord

Anmeld

23. august 2010

mullesmith2

Svane83 skriver:

Ih altså op i Røven med dem.

Du gør jo alt det rigtige, hvad mere vil de have du skal gøre....?

Min svigerinde tog 37 kg på og hun er altså kun 1.55 høj eller sådan noget. og hvad så hun kunne jo ikke ændre på det og hvad nytter det så at de sad og sagde du ahr taget 74 % af din kropsvægt på og det er jo ALT for meget... ja det ved man sgu da godt!!!

Op med humøret det klæder dig sådan at være gravid og så må du skrue bissen en smule på næste gang som en anden også foreslog spørg, hvad det er de vil have du skal ændre du spiser jo sundt og variereret og så vidt jeg husker så kan du jo ikke gå ud og løbe med din bækkenløsning vel?

Carina

Det går meget bedre med mit bækken faktisk så får også gået meget mere og lavet mere end jeg plejer. ork 37 kg det er helt vildt hehe nærmest imponerende

Anmeld

23. august 2010

Svane83

mullesmith2 skriver:

Det går meget bedre med mit bækken faktisk så får også gået meget mere og lavet mere end jeg plejer. ork 37 kg det er helt vildt hehe nærmest imponerende

det er da altid noget at det går bedre med bæknet. 

Ja 37 kilo er nu ret imponerende, når hun kun vejede øh ja et par og 40 inden.  

Anmeld

23. august 2010

mullesmith2

Svane83 skriver:

det er da altid noget at det går bedre med bæknet. 

Ja 37 kilo er nu ret imponerende, når hun kun vejede øh ja et par og 40 inden.  

Hendes krop må jo have haft brug for det hehe håber det gik godt med hende og hun har tabt noget igen

Anmeld

23. august 2010

Svane83

mullesmith2 skriver:

Hendes krop må jo have haft brug for det hehe håber det gik godt med hende og hun har tabt noget igen

Desværre ikke så meget som hun gerne ville, hun mangler vist en 18 kilo endnu, men hendes datter er også kun 2 måneder og forresten den dejligste lille tyksak i verden!

Anmeld

23. august 2010

Omerovic

mullesmith2 skriver:

Jeg har været ved lægen idag og for 3 uger siden var jeg ved jordmor og de pointere sku ikke andet end at jeg er for fed og ikke må tage mere på. Jeg er i uge 25+0 idag med mine tvillingedrenge og jeg har taget 15kg på indtil nu. Syntes også selv det er vildt at tage så meget på men jeg kan jo ik rigtig gøre for det har spist som jeg plejer og passet på ikke at få for meget usundt. Jeg vejede omkring 107kg da jeg blev gravid og nu 122kg så jeg er jo en stor pige og burde nok ikke have taget 15 kg på indtil videre men kun halvdelen nok. Men det er sku da bare så træls at komme derfra og være depri fordi de ikke snakker om andet end vægten og laver store øjne til min mave når de ser hvor stor den er i forhold til jeg ikke er længere end 25+0.

Nå men havde bare lige brug for at komme af med mit sure opstød over den skide læge og jordmor der gør mig så depri selvom jeg prøver så hårdt og det faktisk går rigtig godt med at spise sundt.

Ej de må luk. du skal have tvillinger og skal "kun" have et og jeg har taget 15kg også er godt nok i uge 30+4, meeeeen, jeg syntes det er noget pjat de siger.. hvis bare drengene og du har det godt Lig et halv døv ører til dem

op med humøret

Anmeld

23. august 2010

VIPpigen

Arr... Hvad sker der lige... Jeg er jo så 25 i morgen, og har taget 9 kg på, altså... Hvis jeg bar rundt på 2 ville jeg hvertfald også have taget minimun 15 på, nu er de da for fesen....

Så længe de vokser som de skal, og har det godt derinde, så er det da fint, og kilo'ne skal nok ryge af bagefter, det tror jeg på...

Og så fik jeg enda lige smidt i hovedet i weekenden om vi da var sikre på der KUN var 1, og ikke 2 derinde 

Så tag det stille og roligt, og lev så godt du kan. OG NYD DE SIDSTE 13-14 UGER.... (husker vidst noget med de skulle tages ved kejsersnit sidst i november)

Anmeld

23. august 2010

klmf

Hej

Det er deres job at være lidt streng ved dig (selvom jeg da godt syens de kunne dele sig lidt op, good cop - bad cop) - de sidder jo med deres faglige ansvar og viden om evt. komplikationer ved overvægt.

MEN, når du nu fortæller, at du spiser sundt og varieret, så er der jo ligesom ikke mere at komme efter og så er det da for træls at høre på deres formaninger. Prøv at sige det til jm næste gang - ved du hvad, jeg bliver faktisk ked af at føle I kører på mig når jeg nu gør alt, der er i min magt!  Så kan det være hun ændrer tilgangen til dig

Jeg er selv en stor pige, så kender kun alt for godt det med at føle sig lidt jagtet.... Det er fannerme træls!

Jeg tabte mig heldigvis en smule i graviditeten - valgte så at tage på i barslen i stedet

Op med humøret, du skal nok få nogle lækre basser ud af det, så må du tage regningen bagefter

Anmeld

23. august 2010

jlp90

Hej.

Jeg havde de samme problemer som dig. Jeg tog en snak med jordmoderen om at jeg syntes det var rigtig træls at de lagde så meget fokus på min vægt. Derefter kom jeg ikke ind til den jordmoder igen og jeg blev ikke vejet mere. Jeg tog cirka 16 kilo på i alt og havde tabt det hele efter 14 dage, så op med humøret.

Knus Julie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.