er virkelig deprimeret over læge og jordmor...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.903 visninger
29 svar
0 synes godt om
23. august 2010

mullesmith2

Jeg har været ved lægen idag og for 3 uger siden var jeg ved jordmor og de pointere sku ikke andet end at jeg er for fed og ikke må tage mere på. Jeg er i uge 25+0 idag med mine tvillingedrenge og jeg har taget 15kg på indtil nu. Syntes også selv det er vildt at tage så meget på men jeg kan jo ik rigtig gøre for det har spist som jeg plejer og passet på ikke at få for meget usundt. Jeg vejede omkring 107kg da jeg blev gravid og nu 122kg så jeg er jo en stor pige og burde nok ikke have taget 15 kg på indtil videre men kun halvdelen nok. Men det er sku da bare så træls at komme derfra og være depri fordi de ikke snakker om andet end vægten og laver store øjne til min mave når de ser hvor stor den er i forhold til jeg ikke er længere end 25+0.

Nå men havde bare lige brug for at komme af med mit sure opstød over den skide læge og jordmor der gør mig så depri selvom jeg prøver så hårdt og det faktisk går rigtig godt med at spise sundt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2010

lotte32

Øv... sender dig lige et knus  for selv om det er 13 år siden jeg var gravid med min søn, kan jeg sagtens huske følelsen.. jeg tog 30 kg. på under graviditeten og blev sat på kur af min læge ikke spor sjovt, eller opmuntrende for selvværdet, når man i forvejen føler sig som en hval... det endte med at jeg fødte en lille, sund, dreng på 2515g, og i løbet af 6 mdr. havde jeg tabt 40 kg

så fat mod... så længe du spiser varieret, sundt og i rimelige mængder, så skal det nok gå

Knus Lotte

Anmeld

23. august 2010

AnneP

Du får lige et kram herfra!

Den der vægt er sku' aldrig samarbejds villig!

Man kan gøre ALT det rigtig og den rykker sig ikke! -og hvis den gør så er det den forkerte vej ØVØV! føler nogen gange at vi store piger er lige så jaget som rygerne!

Håber ellers alt er som det skal være, med dine 2guldklumper i maven og med dig!

Anmeld

23. august 2010

Leonora

mullesmith2 skriver:

Jeg har været ved lægen idag og for 3 uger siden var jeg ved jordmor og de pointere sku ikke andet end at jeg er for fed og ikke må tage mere på. Jeg er i uge 25+0 idag med mine tvillingedrenge og jeg har taget 15kg på indtil nu. Syntes også selv det er vildt at tage så meget på men jeg kan jo ik rigtig gøre for det har spist som jeg plejer og passet på ikke at få for meget usundt. Jeg vejede omkring 107kg da jeg blev gravid og nu 122kg så jeg er jo en stor pige og burde nok ikke have taget 15 kg på indtil videre men kun halvdelen nok. Men det er sku da bare så træls at komme derfra og være depri fordi de ikke snakker om andet end vægten og laver store øjne til min mave når de ser hvor stor den er i forhold til jeg ikke er længere end 25+0.

Nå men havde bare lige brug for at komme af med mit sure opstød over den skide læge og jordmor der gør mig så depri selvom jeg prøver så hårdt og det faktisk går rigtig godt med at spise sundt.

Hej søde dig.

Forstår godt at du er ked...Du får en stor krammer af mig

Det skal nok gå fint alt sammen og dine tvillinger klarer sig fint...jeg glæder mig bare til at følge deres vej til verden og er skide ligeglad med din vægt....

Stort knus fra mig

Anmeld

23. august 2010

Margorie

Ih hvor irriterende. Min jordemoder brugte også de 20 min man har på at fortælle mig jeg er stor- hallo! Jeg har været overvægtig i lang tid jeg ved fandme godt jeg er stor og jeg er så træt af at få det afvide hele tiden! Som om man ikke dunker sig selv oven i hovedet med det konstant. Sku ikke fedt når alle omkring en også begynder

Anmeld

23. august 2010

Ranarupta

mullesmith2 skriver:

Du og jeg vejede næsten det samme inden vi blev gravide og jeg tog 20 kg. på, mener jeg.

Jeg har været heldigere med læger og JM end dig, for jeg er ikke blevet punket for min vægt. Og det er jeg totalt uforstående over, at de gør mod dig!

Altså hvad vil de have, at du gør ved det nu? Så vidt jeg har forstået, så må man ikke være på slankekur, når man er gravid?
Men altså, hvis du spiser sundt og varieret, hvad forventer de så? At overvægtige kan vælge, at de ikke vil tage på under en graviditet? - og så med tvillinger?

Jeg synes, at du skal tage en med (kæreste/mor/veninde/lign.) næste gang, du skal til JM/læge og spørge dem MEGET kontant, hvad deres forslag er til hvad du kan gøre fremover i graviditeten. Og så synes jeg, at du skal fortælle dem helt klart, at du ønsker deres støtte fremfor deres fordømmende attitude. 

Stort kram - jeg er sikker på, at din krop er en skøn hule for dine dejlige bebser!! (Kender du deres køn?)

Anmeld

23. august 2010

mortilfreja

Neeej.. Er det to små drenge du bærer under hjertet. Hvor er det skønt Den oplysning havde jeg lige misset...

Vil sende dig en ordentlig krammer Og en repremande til læge og jordemoderen For sikke da en opførsel. Ved godt at de helt sikkert har sagt det i en god mening men du skal jo ikke gå derfra og være nedtrykt.. Det er uprofessionelt af dem og havde det været mig var jeg helt sikkert kommet med et modsvar bare lige for at sætte dem på plads..

Du skal nyde din graviditet og dine skønne drenge der vokser sig ind i livet..

Stort kram herfra

Anmeld

23. august 2010

Svane83

Ih altså op i Røven med dem.

Du gør jo alt det rigtige, hvad mere vil de have du skal gøre....?

Min svigerinde tog 37 kg på og hun er altså kun 1.55 høj eller sådan noget. og hvad så hun kunne jo ikke ændre på det og hvad nytter det så at de sad og sagde du ahr taget 74 % af din kropsvægt på og det er jo ALT for meget... ja det ved man sgu da godt!!!

Op med humøret det klæder dig sådan at være gravid og så må du skrue bissen en smule på næste gang som en anden også foreslog spørg, hvad det er de vil have du skal ændre du spiser jo sundt og variereret og så vidt jeg husker så kan du jo ikke gå ud og løbe med din bækkenløsning vel?

Carina

Anmeld

23. august 2010

<3

mullesmith2 skriver:

jeg ved godt at det er hårdt at få afvide og føles ekstremt uretfærdigt men det er jo, og nu må du ikke blive sur, fordi når du venter tvillinger er der forhøjet risiko for komplikationer såsom svangerskabsforgiftning og graviditetssukkersyge samtidig med at din overvægt fra før også giver forhøjet risiko, så samlet set ser det ikke godt ud på den måde. Så jeg er sikker på at jm og læge udelukkende har dine bedste interesser i sinde selvom det er hårdt at få afvide.

jeg tog selv små 30kilo på i løbet af min graviditet og det synes jeg selv var for meget og havde det heller ikke godt i min krop, så da jeg var størst lå jeg på 105kilo som var der du startede og jeg er 178cm høj.

Fordi jeg selv fik det dårligt af al den ekstra vægt og jeg var i mistanke for at have udviklet ssf så kan jeg godt forstå deres bekymring. Skulle de have skældt dig ud? nej selvfølgelig ikke.

Men tag en med og måske før madlog så du kan bevise at du ikke spiser for to eller tre

Så op med humøret og pas på dig selv

Anmeld

23. august 2010

mullesmith2

Ranarupta skriver:

Du og jeg vejede næsten det samme inden vi blev gravide og jeg tog 20 kg. på, mener jeg.

Jeg har været heldigere med læger og JM end dig, for jeg er ikke blevet punket for min vægt. Og det er jeg totalt uforstående over, at de gør mod dig!

Altså hvad vil de have, at du gør ved det nu? Så vidt jeg har forstået, så må man ikke være på slankekur, når man er gravid?
Men altså, hvis du spiser sundt og varieret, hvad forventer de så? At overvægtige kan vælge, at de ikke vil tage på under en graviditet? - og så med tvillinger?

Jeg synes, at du skal tage en med (kæreste/mor/veninde/lign.) næste gang, du skal til JM/læge og spørge dem MEGET kontant, hvad deres forslag er til hvad du kan gøre fremover i graviditeten. Og så synes jeg, at du skal fortælle dem helt klart, at du ønsker deres støtte fremfor deres fordømmende attitude. 

Stort kram - jeg er sikker på, at din krop er en skøn hule for dine dejlige bebser!! (Kender du deres køn?)

Gid jeg havde haft ligeså forstående læge og jordmor, men suk nej får bare afvide jeg er stor og skal passe på med vægten. Men jeg kan bare ik spise sundere eller mindre end eg gør for så går jeg sku sukkerkold altså.

Jeg startede dagen idag med 2 æbler til morgenmad og en halv liter vand så var jeg ved lægen og handlede ind til aften. da jeg kom hjem spiste jeg to skriver rugbrød med leverpostej og hjemmesyltede agurker, drak en kop kaffe og en halv liter sukkerfri saft. så bagte jeg pølsehorn og kogte tomater fra drivhuset til lasagne som vi har fået til aften med salat og flutes. så spiser jeg nok lidt frugt og måske et stykke brød her til aften også.Altså jeg syntes ik rigtig jeg kan skære noget fra på sådan en dag og vil heller ikke skifte noget ud for jeg vil også stadig gerne have noget jeg kan lide.

Syntes også der er mange der siger de har taget op til 30kg på under deres graviditet. Jeg ville da bare ønske at det var lidt mere okay at jeg har taget de 15kg på med mione tvillinger end det lyder til det er.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.