mullesmith2 skriver:
Jeg har været ved lægen idag og for 3 uger siden var jeg ved jordmor og de pointere sku ikke andet end at jeg er for fed og ikke må tage mere på. Jeg er i uge 25+0 idag med mine tvillingedrenge og jeg har taget 15kg på indtil nu. Syntes også selv det er vildt at tage så meget på men jeg kan jo ik rigtig gøre for det har spist som jeg plejer og passet på ikke at få for meget usundt. Jeg vejede omkring 107kg da jeg blev gravid og nu 122kg så jeg er jo en stor pige og burde nok ikke have taget 15 kg på indtil videre men kun halvdelen nok. Men det er sku da bare så træls at komme derfra og være depri fordi de ikke snakker om andet end vægten og laver store øjne til min mave når de ser hvor stor den er i forhold til jeg ikke er længere end 25+0.
Nå men havde bare lige brug for at komme af med mit sure opstød over den skide læge og jordmor der gør mig så depri selvom jeg prøver så hårdt og det faktisk går rigtig godt med at spise sundt.
Du og jeg vejede næsten det samme inden vi blev gravide og jeg tog 20 kg. på, mener jeg.
Jeg har været heldigere med læger og JM end dig, for jeg er ikke blevet punket for min vægt. Og det er jeg totalt uforstående over, at de gør mod dig!
Altså hvad vil de have, at du gør ved det nu? Så vidt jeg har forstået, så må man ikke være på slankekur, når man er gravid?
Men altså, hvis du spiser sundt og varieret, hvad forventer de så? At overvægtige kan vælge, at de ikke vil tage på under en graviditet? - og så med tvillinger?
Jeg synes, at du skal tage en med (kæreste/mor/veninde/lign.) næste gang, du skal til JM/læge og spørge dem MEGET kontant, hvad deres forslag er til hvad du kan gøre fremover i graviditeten. Og så synes jeg, at du skal fortælle dem helt klart, at du ønsker deres støtte fremfor deres fordømmende attitude.
Stort kram - jeg er sikker på, at din krop er en skøn hule for dine dejlige bebser!! (Kender du deres køn?)
Anmeld