MariaE skriver:
DEt er lidt svætr. For det er en fin balance mellem det at være mor og at være kone.
Og faktum er at mange bliver skilt netop fordi de dropper livet med manden til fordel for børnene.
Så du skal finde en god balance hvor du kan være en god mor for dine børn og en god kone for din mand:-) ikke forstået på den måde at du skal opvarte ham
Men at hvis i ikke gør noget sammen for hyggens skyld, så ender i i den grimme statistik.
Her har jeg endelig erkendt at det er ok at få passet ungerne i ny og næ...så her inden for de sidste 3 mdr har vi være i biffen og ude og spise 2 gange. Super lækkert kun at være os.
Og ja, vi trækker på hans forældre flest gange fordi de bor tættest, men ellers ville jeg overveje at finde en barnepige jeg stoler på over 16 år gammel.
For jeg har erkendt at det ikke nytter ret meget at jeg elsker mine børn over alt på jorden og gerne vil være hos dem hele tiden, hvis mit ægteskab så går fløjten fordi jeg er mor 99 % qaf tiden og kone den sidste procent i sengen.
Det holder lige i starten fordi mange mænd kan acceptere de små kommer først hele tiden..i et stykke tid, men så holder det vist også op på et tidspunkt hvor de så har brug for at være kærester igen:-)
Så kan udemærket forstå dig, min søn var 18 mdr før han fik lov at sove ude den første nat hos bedsterne....havde bare ikke lyst til at give slip, men da jeg gjorde det gik det jo helt ok, og det vil det også gøre for jer.
Ja min mand mener også, vi skal finde en ung pige, men jeg mener hun skal være 18 år, men han siger, at en på 16 år, bør være ansvarlig nok, men ja jeg nok bare for pyldret, og tænker 1000 tanker om sådan en ung pige der. De har jo travlt med så meget ikke.
Jeg tror nu nok mormor og morfar ville passe, men de ville nok også undre sig over, hvad vi sådan lige skal ikke, og jeg har nok bare ikke lysten, at dele mit privat liv så meget med dem, at jeg behøver fortælle, at vi skal have alene tid sammen, tror ikke de vil forstå det, da de er meget meget ældre end os, og vil tænke jamen det må i vente med til børne er større.
Mine svigerforældre passer dem næste aldrig, de bor langt væk 50 km og svigermor arbejder, hver anden weekend, og så der ikke meget at hente der.
Så der min bror og hans kone, men de har 3 børn selv, så de har mere end nok, at se til.
Men jeg vil ikke ende med, at miste min mand, men når vi ikke har så meget at vælge i mellem, med hensyn til pasning, så synes jeg delme det svært, og jeg nok bare for dum, da jeg nok tænker, for meget, hvad andre vil sige til, at vi har alene dag en gang i månden.
Men jeg kan godt se, hvad du mener med det du skriver, det giver mig da klart stof til efter tanke.
Susanne.