voksentid uden børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.687 visninger
22 svar
0 synes godt om
23. august 2010

Anonym trådstarter

Hej...

Jeg vil gerne høre lidt om, hvor meget andre har voksentid uden børn.

Hvor tit tager i ud alene, og bruger tid med hinanden???

Min mand synes vi laver for lidt sammen bare ham og mig eller sammen med venner eller bekendte, han mener, jeg er en plydret mor, som ikke vil have vores piger passet med mindre det højst nødvendigt.

Jeg er nok blevet lidt af en hønemor siden jeg fik nummer 2 som er et 1,5 år.

Jeg er nok blevet lidt kedeligt med at komme ud, og drikker aldrig mere... Det siger mig bare intet.

Der min mand anderledes, ikke at han går i byen hele tiden, men han kan godt lide at komme ud, når det skal være...

Hans bror på 27 år, og hans kæreste, skriver tit om vi ikke kommer ud til singstar aften, og jeg tænker bare jamen hallo, vi har jo børn, og jeg gider da ikke sådan noget længere, og det ofte overhovedet ikke planlagt, når de spørgere. 

Jeg vil gerne ud og spise, og i bio eller spille pool, sammen med min mand alene... Han mener vi skal en fast dag om måneden, men jeg mener ikke, at vi kan forlange, at mormor og morfar skal tage pigerne fast, de har også deres liv, og vi har jo selv valgt, at få børn ikke, og så der bare ikke så meget alene tid længere. Er jeg for hård eller hvad?????

Hvad gør i andre, og hvor er i henne i jeres liv med børn og parforhold der også skal plejes????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2010

Valle81

Hejs:0)

Hmm, altså her hos os er det yderst sjældent vi har alenetid sammen - det eneste er den tid om aftenen når børnene sover. Nu efter Anton er kommet er det jógså lidt sværer - da han jo kun er 4 1/2 måned.

Kenny's familie bor langt væk og min familie er ikke lige til rådighed - mine forældre er i deres sommerhus 150 km væk hver weekend og ferier og min søster lever hendes "vilde" liv i weekender.

Kenny har jo også en søn så nogle gange er det 3 børn der skal passes og det lykkedes sjældent at afsætte dem:0)

Fremover bliver det nok endnu mere sjældent - da der er en bette mere på vej.

FOr os betyder det ikke så meget - folk ved at hvis vi skal skeje ud så er det med børnene - vi tager glædeligt til Singstar aften - men det er bed børn - så bliver de puttet og sover - nogle gange overnatter vi der hvor vi er på besøg andre gange puttet børnene i bilen og så suser vi hjem:0) Det kunne i jo også gøre - jeg huske selv fra min barndom når vi var med mine forældre ii byen og vi faldt i søvn på en sofa eller sådan og at i så blev båret i bilen og hjem i seng sent - synes det vaar såååååååååååååå hyggeligt:0)

Synes det er vigtigt at du lytter til din mands behov og han til dine og så må i jo finde en mellemvej/kompromis - og så gøre det klart på jeres omgivelser at det bliver med børn osv:0)

Chirstina, som håber i finder en løsning:0)

Anmeld

23. august 2010

tumle81

Jeg er heller ikke for god til at få passet ungerne. VI har 3 børn på henholdsvis 6½ år, 3 år og 10 mdr. Da den sidste er blevet fuldammet og samtidig været ret dårlig til at sove om natten, giver det sig selv at vi ikke har fået passet børn og været os selv i lang tid...

På lørdag skal min mor passe dem alle 3 og så skal vi til familie fest hos nogle rigtig gode venner, hvis forældre/familie vi kender. Jeg er dog allerede lidt, puha!! Jeg har ikke tænkt mig at drikke mig fuld, men skal da have lidt vin til maden. Jeg vil gerne være klar til om søndagen så jeg kan være sammen med børnene igen. Min mand ser helt anderledes på det, han er nogen gange i byen med gutterne, til fodbold og lign som så er hans pause. Der er jeg mere sammen med ungerne, og bruger så aftenen på at stresse af og pleje mig selv og også vores forhold.

Vi har snakket om at holde spil aftener herhjemme med wii'en, når børnene er lagt. Samtidig vil vi også gerne blive bedre til at gå i biffen sammen eller ud at spise uden børnene, men jeg synes også det er det valg vi har tage, vi har 3 børn og som tingene er lige pt, er det dem der styrer vores liv og hverdag (på en dejlig måde selvf ;-))

Hmm du blev vist ikke meget klogere med mit indlæg, ville vist bare sige at det er sundt at komme ud og være kærester igen, men det er ikke altid realistisk at gøre det ofte med små børn...

Knus Kathrina

Anmeld

23. august 2010

NatasjaL

altså, vi har også to børn, den alene tid vi nyder mest, det er når klokken er 21, og begge børnene sover, der har vi lige nogle timer hvor vi ligger på sofaen og ser film ellers har jeg en dejlig svigermor, der har dem hver 3-4 weekend, det lidt forskeligt, men det er nok også det der gør vi stadig kan holde til at være unge og samtidig ha to små børn, at hun lige tager dem en weekend en gang i månenden og de nyder at have dem, og er sikkker på de nyder at være dernede.

Anmeld

23. august 2010

Stine85

Anonym skriver:

Hej...

Jeg vil gerne høre lidt om, hvor meget andre har voksentid uden børn.

Hvor tit tager i ud alene, og bruger tid med hinanden???

Min mand synes vi laver for lidt sammen bare ham og mig eller sammen med venner eller bekendte, han mener, jeg er en plydret mor, som ikke vil have vores piger passet med mindre det højst nødvendigt.

Jeg er nok blevet lidt af en hønemor siden jeg fik nummer 2 som er et 1,5 år.

Jeg er nok blevet lidt kedeligt med at komme ud, og drikker aldrig mere... Det siger mig bare intet.

Der min mand anderledes, ikke at han går i byen hele tiden, men han kan godt lide at komme ud, når det skal være...

Hans bror på 27 år, og hans kæreste, skriver tit om vi ikke kommer ud til singstar aften, og jeg tænker bare jamen hallo, vi har jo børn, og jeg gider da ikke sådan noget længere, og det ofte overhovedet ikke planlagt, når de spørgere. 

Jeg vil gerne ud og spise, og i bio eller spille pool, sammen med min mand alene... Han mener vi skal en fast dag om måneden, men jeg mener ikke, at vi kan forlange, at mormor og morfar skal tage pigerne fast, de har også deres liv, og vi har jo selv valgt, at få børn ikke, og så der bare ikke så meget alene tid længere. Er jeg for hård eller hvad?????

Hvad gør i andre, og hvor er i henne i jeres liv med børn og parforhold der også skal plejes????

Altså vi har ikke en fast dag hver måned. Men vi er alene sammen ca en gang om måneden  Det kan være en bytur, tur i biffen, hygge med vennerne eller bare være alene hjemme og nyde hinanden

Vi er også rigtig heldge at vi har hele familien meget tæt på os, og de vil gerne passe Liam.

Vi har gjort det sådan siden Liam var et par måneder gammel.

Men det er jo det der virker for os. Det nytter ikke at gøre noget uden at have hjertet med

Anmeld

23. august 2010

lisesp83

Hej

Vi har en lille datter på 4 mdr, og vi har valgt at have en hygge/kæreste dag en gang om måneden. Tror det er meget vigtigt, at man plejer sit forhold. Så kan til dels godt forstå din mand. Og syns du skal slippe lidt og komme ud, hvem ved, måske er det lige det du trænger til.

Og mormor og morfar er jo nok mere end glade for at passe, tror du ikke?

Jeg syns ihvertfald du skulle give det en chance, måske blir det sjovere end du tror. Og giver måske fornyet energi.

Det var mit synspunkt, håber du kunne bruge det til noget.

Knus fra Lise..

Anmeld

23. august 2010

Muffinmus

DEt er lidt svætr. For det er en fin balance mellem det at være mor og at være kone.

Og faktum er at mange bliver skilt netop fordi de dropper livet med manden til fordel for børnene.

Så du skal finde en god balance hvor du kan være en god mor for dine børn og en god kone for din mand:-) ikke forstået på den måde at du skal opvarte hamMen at hvis i ikke gør noget sammen for hyggens skyld, så ender i i den grimme statistik.

Her har jeg endelig erkendt at det er ok at få passet ungerne i ny og næ...så her inden for de sidste 3 mdr har vi være i biffen og ude og spise 2 gange. Super lækkert kun at være os.

Og ja, vi trækker på hans forældre flest gange fordi de bor tættest, men ellers ville jeg overveje at finde en barnepige jeg stoler på over 16 år gammel.

For jeg har erkendt at det ikke nytter ret meget at jeg elsker mine børn over alt på jorden og gerne vil være hos dem hele tiden, hvis mit ægteskab så går fløjten fordi jeg er mor 99 % qaf tiden og kone den sidste procent i sengen.

Det holder lige i starten fordi mange mænd kan acceptere de små kommer først hele tiden..i et stykke tid, men så holder det vist også op på et tidspunkt hvor de så har brug for at være kærester igen:-)

Så kan udemærket forstå dig, min søn var 18 mdr før han fik lov at sove ude den første nat hos bedsterne....havde bare ikke lyst til at give slip, men da jeg gjorde det gik det jo helt ok, og det vil det også gøre for jer.

Anmeld

23. august 2010

Livas mor

Vi prøver så vidt det er muligt at have en datenight en gang om måneden, hvor Liva overnatter hos enten sin mormor/bedstefar eller farmor/farfar, som hun begge er MEGET tæt på.

Jeg er helt tryg ved det, da hun er så tæt på dem og jeg ved hun har det som blommen i et æg.. Og når vi henter hende dagen efter er vi udhvilet, nyforelsket og i det hele taget lidt bedre forældre

Rikke..

Anmeld

23. august 2010

quar20

Huha svært indlæg at svarer på ihvertfald fra min side =)

Tino er blevet passet 2 gange og han er 1½år..!! Altså de to gange har han sovet ude ved min dejlige moster som bor 15hm væk fra os..!! Hun er den eneste jeg har fuldt ud tiltro til..! men det har været sådan at vi har spist til aften sammen, så har vi haft Tino i bad, også putter vi ham, også kører vi hjem og smækker en film på, hopper i bad sammen, eller ja bare smider os i sengen og får snakket om hvad der lige falder os ind..!! - dagen efter vågner jeg alligevel kl. 6.30 for det vågner Tino normalt og tænker.. Nå jeg vil hoppe i bad også hente ham for savner ham frygtelig meget =)

Tino skal dog passes fra Lørdag til søndag d. 4 til 5 da vi skal overtaget en kæmpe lejlighed nedenunder - og jeg skal passe lidt på her i denne graviditet..!! Så Tino blir passet hos min moster - så det er 3 gang på 1½år..!! Selvfølgelig kan jeg da også godt li at tage en aften hvor man får noget godt mad et sted, også i bio, evt, en drink et sted også hjem, men  er altså ikke bymenneske mere..! Trods jeg er 22år..!! Kan ikke se hvorfor jeg skal bruge alle de penge på noget jeg fortryder dagen efter =) Så vil jeg hellere i zoo med familien =) Ja er vidst blevet en husmor =) hihi..

Men syntes ikek du er for meget - alle mennesker er forskellige - og har forskellige holdninger og behov..!! Måske du sku tage en snak med din mand om dine behov også spørger ind til hans behov..!! Så må i prøve at finde en ballance..!!

Anmeld

23. august 2010

Thalia

Min mand og jeg var til bryllup lørdag, og det var første gang i 1½ år at vi var ude sammen på den måde. Vi har været afsted hver for sig masser af gange, men sammen har vi ikke været siden vi selv blev gift.

Vi har 2 små børn på 3 år og 1½ år hvoraf den mindste i lang tid ikke har været pasningsegnet, og vi har været voldsomt pressede med specialearbejde begge to, så vores mentale overskud har heller ikke ligefrem været stort.

Det var fedt at være afsted, og skønt at opleve at vores børn nu KAN passes uden de store problemer, men jeg forestiller mig ikke at vi begynder at føjte rundt ude i byen af den grund.

Hvis det handler om at pleje forholdet er det for mig langt vigtigere at man får romantikken ind i hjemmet igen. Fx ved at dele en flaske rødvin og spille et brætspil når ungerne sover - frem for bare at stene tv eller surfe internet. Altså at man i hjemmet skaber rum til at tale sammen og tage del i hinandens hverdag på en mere nærværende måde.

Hvis det handler om at man bare gerne vil mere ud sammen (hvilket jeg egentlig synes er et helt rimeligt ønske), så synes jeg ikke at det er en dum ide at aftale en aften i måneden, eller fx vælge 3 datoer hen over de næste 4 måneder, hvor i ved at der skal i ud og lave noget rart sammen. På den måde har i god tid til at finde barnepiger til hver gang, og det behøver jo ikke altid være den samme der passer børnene.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.