Boligsikring / Boligstøtte.... Er det rigtigt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2010

Mira0911

Eva. skriver:

Det er fordi der er noget der hedder et kontanthjælps loft..altså en grænse for hvor meget man må få i tilskud på kh...jeg synes også det er meget I kan få når I er to, men det er da super...

Kan godt være det lyder af meget... Men den siger dette vejledende beløb med begge indtægter..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2010

Svei

MoarJ skriver:

Kan godt være det lyder af meget... Men den siger dette vejledende beløb med begge indtægter..

jojo..tror den er god nok..jeg regnede ud at jeg med 120.000kr nu og feks 220.000kr om et år i indtægt vil få præcis det samme i boligsikring....skønt..

Anmeld

22. august 2010

Mira0911

Eva. skriver:

jojo..tror den er god nok..jeg regnede ud at jeg med 120.000kr nu og feks 220.000kr om et år i indtægt vil få præcis det samme i boligsikring....skønt..

Hehe okey.... Mener da ikke jeg har gjort forkert i beregningen... ;)

Anmeld

22. august 2010

Svei

MoarJ skriver:

Hehe okey.... Mener da ikke jeg har gjort forkert i beregningen...

Nej, jeg tror det er helt rigtigt...bare glæd dig over det..

Anmeld

22. august 2010

Mira0911

Eva. skriver:

Nej, jeg tror det er helt rigtigt...bare glæd dig over det..

Det gør jeg skam også... :)

Anmeld

22. august 2010

Mie A

Boligsikringen bliver beregnet ud fra husstandsindkomsten, antal af hustandsmedlemmer, Hvor mange kvm2 boligen er på (i BBR) og huslejen.

Boligsikringen kan blive nedsat, hvis man rammes af kontanthjælps-loftet. Dette er et loft der er sat på, hvor meget man må få i offentlig ydelser - Dette loft rammer som regel familier hvor begge forældrer er på kontanthjælp.

Jeg må lige tilføje at den beregning som du kan lave på borger.dk er MEGET vejledende. Jeg oplever tit i mit job (behandler ansøgninger om boligsikring) at folk slet slet ikke får det de regner med. Jeg selv er meget modstander af at man selv kan lave denne beregning, da den ofte giver et forkert resultat. Du kan dog altid få lavet en prøveberegning hos din kommune - Det kan klares gennem telefonen og tager max 5 min.

PS: Husk at få søgt inden den 1. september - så vil I være berettiget fra den 1. september.

Anmeld

22. august 2010

Mira0911

Mie A skriver:

Boligsikringen bliver beregnet ud fra husstandsindkomsten, antal af hustandsmedlemmer, Hvor mange kvm2 boligen er på (i BBR) og huslejen.

Boligsikringen kan blive nedsat, hvis man rammes af kontanthjælps-loftet. Dette er et loft der er sat på, hvor meget man må få i offentlig ydelser - Dette loft rammer som regel familier hvor begge forældrer er på kontanthjælp.

Jeg må lige tilføje at den beregning som du kan lave på borger.dk er MEGET vejledende. Jeg oplever tit i mit job (behandler ansøgninger om boligsikring) at folk slet slet ikke får det de regner med. Jeg selv er meget modstander af at man selv kan lave denne beregning, da den ofte giver et forkert resultat. Du kan dog altid få lavet en prøveberegning hos din kommune - Det kan klares gennem telefonen og tager max 5 min.

PS: Husk at få søgt inden den 1. september - så vil I være berettiget fra den 1. september.

Mange tak for svar .... :)

Vi skal lige tilbydes en bolig først... :O)

Anmeld

22. august 2010

Mie A

MoarJ skriver:

Mange tak for svar ....

Vi skal lige tilbydes en bolig først... :O)

Nåååå...

Men hvordan har du så kunne lave en beregning på de 1.300 kr?

Anmeld

22. august 2010

Mira0911

Mie A skriver:

Nåååå...

Men hvordan har du så kunne lave en beregning på de 1.300 kr?

Ved at tage et af boligernes netto husleje, hvor det så viser sig, at den lejlighed vi stod nr. 4 til, har skippet, da svigerforældre har sat en sum der hedder 16500,- for indskud.. og ikke højere.. Så den måtte vi skippe...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.