Vuc og lekiter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2010

Loa

Jeg lærte det ved at der skal o (bolle) under det man kan gøre.... Fordi bolle jo er noget man gør.. 

Og kryds under dem/den der gør det.

Så hvis "Mette cykler en tur" så skal der bolle under cykler, og kryds under Mette, for cykler er det man kan gøre og Mette er den der gør det....

Håber ikke det var for forvirrende....

Syntes i hvert fald ikke du skal give op, og slet ikke være flov over du måske ikke har så let ved det som andre... Du forsøger at få hjælp og lyder som om du gerne vil lære det....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2010

Anonym trådstarter

incognito skriver:

Prøv at se denne video - kan være noget nemmere at forstå, når det bliver forklaret over video

http://www.studieportalen.dk/Video/Komma-45.aspx

Studieportalen.dk har desuden flere komma-videoer. Jeg synes du skal prøve at se dem

Tusind tak, den fik jeg meget ud af, skal bare lige have lidt mere styr på det... Tror det er fordi at vi først kaldte det udsagsled og grundled, men nu bruger vi de latinske ord for det...

jeg vil lige prøve at se de andre film, mener faktisk at jeg har en profil der inde.....

Anmeld

22. august 2010

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Jeg lærte det ved at der skal o (bolle) under det man kan gøre.... Fordi bolle jo er noget man gør.. 

Og kryds under dem/den der gør det.

Så hvis "Mette cykler en tur" så skal der bolle under cykler, og kryds under Mette, for cykler er det man kan gøre og Mette er den der gør det....

Håber ikke det var for forvirrende....

Syntes i hvert fald ikke du skal give op, og slet ikke være flov over du måske ikke har så let ved det som andre... Du forsøger at få hjælp og lyder som om du gerne vil lære det....

Smart måde at forklare.. *GG*

Men ja det er forvirrende, men tror det er ved at være der...

Men ved godt jeg ikke burde opgiver, men jeg har haft så mage nederlag i folkeskolen, og andre steder hvor det har været lidt svært for mig... Er altid blevet set ned på, samt mobbet.

Anmeld

22. august 2010

Anonym trådstarter

linselouise skriver:

udsagnsled er det man gør (handling) og grundledet er hvem der gør det.

Eks . "Jeg går en tur" (o under går og x under jeg)

Tak det lyder rigtig nemt, men bare svært at få ind i hovedet, men har fpet så mange gode svare fra alle nu, så tror jeg er ved at forstå det, kæresten sidder og og hjælper mig lidt, så tror det lykkes mig...

Anmeld

22. august 2010

Anonym trådstarter

AnnePedersen skriver:

hej

jeg er folkeskolelærer for overbygningen, dvs 8. kl og 9. kl. du skal ikke skamme dig. der er mange gode hjemmesider. dem kan du se på.

hvis du ønsker mere grundlæggende kan du skrive et privat besked og jeg kan hjælpe evt med bog titler eller lidt materiale

jeg skriver lige til dig privat, kunne sikkert godt bruge lidt af det du snakker om...

Anmeld

22. august 2010

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Hvor bor du?? Jeg skal med glæde bruge en eftermiddag og en kande te på at hjælpe med det

du bor desværre alt for langt væk, jeg bor på Amager og du på Fyn- vil ellers have været rigtig godt, og vil da helt klart give en kande the!!

Anmeld

22. august 2010

incognito

Anonym skriver:

Tusind tak, den fik jeg meget ud af, skal bare lige have lidt mere styr på det... Tror det er fordi at vi først kaldte det udsagsled og grundled, men nu bruger vi de latinske ord for det...

jeg vil lige prøve at se de andre film, mener faktisk at jeg har en profil der inde.....

Det er bare om at komme igang - de har masser af gode film derinde, som du sikkert kan bruge.

Det er slet ikke noget at skamme sig over, det med grammatik. Og der er altså mange der døjer med det

Anmeld

22. august 2010

klmf

Anonym skriver:

du bor desværre alt for langt væk, jeg bor på Amager og du på Fyn- vil ellers have været rigtig godt, og vil da helt klart give en kande the!!

Ærgerligt... For det er bare så meget nemmere at forklare face to face og når man har opgaverne foran sig!

Mht. du skrev om at det er pinligt du ikke kan finde ud af det. Altså, det synes jeg så overhovedet ikke det er. Du går jo i skole for at lære det og det er bare ikke alle, der har lige let ved det. Det ved dine lærere jo også... Du kunne måske få et rigtig godt samarbejde med dem ved at melde klart ud, at du har brug for hjælp til det, så vil de sikkert gerne. Vi brugte også meget studiegrupper på min uddannelse, så kunne vi hjælpe hinanden og støtte hinanden, når det var trælst. Måske en ide??

Held og lykke med det

Anmeld

22. august 2010

L.J.L

Anonym skriver:

Tak det lyder rigtig nemt, men bare svært at få ind i hovedet, men har fpet så mange gode svare fra alle nu, så tror jeg er ved at forstå det, kæresten sidder og og hjælper mig lidt, så tror det lykkes mig...

Hvis det en trøst så har jeg også altid kæmpet med det der grammatik, så du er ikke den eneste som synes det er noget dumt noget

Anmeld

22. august 2010

Anonym trådstarter

incognito skriver:

Det er bare om at komme igang - de har masser af gode film derinde, som du sikkert kan bruge.

Det er slet ikke noget at skamme sig over, det med grammatik. Og der er altså mange der døjer med det

Ja det er det. Men bare sværet nogen gange, når man ikke forstår det, og ikke føler det giver nogen mening! Men det gør det nok når jeg har forstået det rigtigt..

Nej ved godt jeg ikke skal skamme mig, men det har jeg aldtid gjort, men er sikker på jeg ikke er den eneste der har dette problem!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.