Jalousi mellem mor og datter!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2010

LouiseNielsen

Syntes simpelthen du er en møgforkælet snotunge.... Ja undskyld mig, men hvordan pokker vil du overhovedet være dig selv bekendt.... Forstår dælme godt du er anonym med dette her indlæg, for gud i himlen, er du ikke bare en smule flov over din opførsel?????

Du kan ikke være bekendt at du tænker sådan om din mor... Her står hun på hænder og fødder for dig og din kæreste, også under du hende ikke at hun får hjælp til nogen af dagligdagens gøremål når i er der?? I stedet for at sidde og fede den i sofaen og lade din kæreste fise rundt og lave det hele (sammen med din mor) burde du lette røven og selv give en hånd med.... Det er da det mindste du kan gøre!!!!

Undskyld et vredt indlæg herfra, men jeg har aldrig kendt magen....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2010

Barbamama

Anonym skriver:

Som jeg skriver i starten så har jeg en helt fantastisk mor, som gør alt for mig og stort set alle andre! Min kæreste er også den perfekte kæreste og jeg ved, at jeg er meget heldig!

Jeg vil jo gerne være den søde hjælpsomme datter, men jeg synes bare hun er krævende - altså fordi man altid skal gøre alt muligt!

Jeg tror vi trænger til en pause fra hinanden, så jeg ikke irriteres så let!

Jeg er by the way ikke selv mor, men jeg håber aldrig at mine børn ville behandle mig som min bror og jeg behandler min mor!

Når du nu er nået så langt at du godt kan se det så gør dog det du synes ville være bedst for din mor. Prøv at tænk: I morgen kan hun være væk og så vil du fortryde resten af dit liv du behandlede hende sådan. Vi får ikke altid en ny i morgen, men vi har altid i dag og det er nu du skal ændre din opførsel over for hende.

Anmeld

22. august 2010

tinasmor

Silvermist skriver:

For det første skriver du at du har en fantastisk mor der gør alt for dig, virkelig alt.

For det andet skriver du at du også gerne selv vil give igen, når hun gør så meget for jer, dig og din kæreste ikke?

Undskyld, men jeg har altså lidt svært ved at forstå problemet. Hvis jeg forstår rigtigt, så har du alligevel ikke lyst til at give igen/hjælpe din mor fordi at du føler det som ren udnytning fra hendes side at hun beder din kæreste om hjælp for tit?

Kan det eventuelt være at din mor bare ikke har lyst til at bede dig om hjælp, du beskriver jo dig selv som luddoven?!

Og hvem ved, måske synes hun bare godt om din kæreste på en normal svigermorsagtig-måde? Måske nyder hun bare at han gerne vil give én hjælpende hånd, når I er på besøg? At han er en rigtig handyman? Måske tror hun endda at han selv synes at det er hyggeligt at hjælpe svigermor, sådan er det jo tit. Siger du/I intet, hvordan skal hun så vide at du (I?) føler det som ren udnyttelse fra hendes side?

Jeg tror at du er nødt til at fortælle din mor hvordan du har det ellers tvivler jeg på at hun går hen og ændrer på tingene. Med fare for at lyde hård, så synes jeg personligt at du lyder lidt urimelig.

Du skriver også at du har en mormor som du altid er med på at hjælpe. Og at du har det meget anderledes med hende end din mor. At have det forskelligt med hinanden er jo meget normalt, heldigvis. Men at du døjer med al den negativitet overfor din mor, får mig til at tro at det ikke udelukkende drejer sig om at hun beder din kæreste om hjælp. Kan det passe eller er jeg helt galt på den?

Din mors måde at være svigermor på, lyder nemlig helt normal i min verden. Svigermødre kan blive meget hjælpeløse med diverse opgaver, når deres dygtige svigersønner er på besøg

Fuldstændig enig. Kunne ikke have skrevet det bedre selv.

Jeg kan ikke forstå hvorfor du bliver så arrig. Jeg ville da have smadder dårlig samvittighed hele tiden hvis min mor hjalp mig så meget og var en god og kærlig mor og man så aldrig kunne give ingen. Hvis du bliver irreteret på, at din mor beder din kæreste skrælle kartofler, så er det bare selv at hoppe op (går ud fra at I så også spiser med nogle gange, og så er det vel fair nok at alle tager lidt del i det, så det ikke bare er mor der laver og servere og jer der spiser)

Men som jeg kan læse mig frem til i dit indlæg er det fordi, at de ting han hjælper med, ofte er noget din mor selv ville kunne klare. Hvis det virkelig irreterer dig så meget, så er der jo ikke andet for end at sige til hende ligeud, at din kæreste gerne vil hjælpe med de ting hun overhoved ikke kan klare selv men at du altså bliver sur over at han skal hjælpe med alt muligt når I kommer på besøg.

men hvad siger din kæreste til det? Er han ok med det, for så kan jeg endnu mindre forstå at du har det sådan.

Tænk også på, hvis du siger det til din mor og hun så tilbage svarede: Det er også helt fint, men så kan det jo også være, at I så skal få jer, jeres egen bil og ikke komme og spise så tit (hvilke hun jo sikkert aldrig ville sige) men bare for at sætte det på en spids.

Anmeld

23. august 2010

N&J

Anonym skriver:

Som jeg skriver i starten så har jeg en helt fantastisk mor, som gør alt for mig og stort set alle andre! Min kæreste er også den perfekte kæreste og jeg ved, at jeg er meget heldig!

Jeg vil jo gerne være den søde hjælpsomme datter, men jeg synes bare hun er krævende - altså fordi man altid skal gøre alt muligt!

Jeg tror vi trænger til en pause fra hinanden, så jeg ikke irriteres så let!

Jeg er by the way ikke selv mor, men jeg håber aldrig at mine børn ville behandle mig som min bror og jeg behandler min mor!

Nu vil jeg så vælge at være total urimelig.. 

Men man kan så godt læse at du ikke selv er mor, og ja desværre tror jeg ikke du kommer til at forstå hvorfor din mor har/har gjort som hun har før du selv får børn..

Det er ikke din mors skyld at du er som du er i dag, hun er sikker en pleaser, som netop har gjort jer en kæmpe bjørnetjeneste i nogle sammenhænge, men nu er du voksen, så tag ansvar for dig selv, den måde du er i dag er dit ansvar fordi du er voksen, og når du engang selv skal være mor, så skal du tilsidesætte alle dine egne behov, præcis som din egen mor gjorde for dig engang, måske da vil du få en større forståelse for hende.. det håber jeg da.. 

Anmeld

23. august 2010

Anonym trådstarter

Hvor er det bare vanvittig hårdt at læse om sig selv på den måde! Jeg ved godt, at jeg er en forkælet snotunge og det er jeg da absolut ikke stolt over! Men hvor føler jeg bare, at det ikke er mig, som i beskriver! Eller jow, det er jo mig, men kun så lille en brøkdel af mig! Jeg er ikke et egoistisk menneske, som sætter mig selv i første række, tværtimod! Jeg hjælper alle omkring mig (min mor undtaget) og har sjældent tid til mig selv!

Ja nu lyder det som om, at jeg prøver at retfærdiggøre min adfærd overfor min mor, men nej, jeg kam sagtens se, at jeg må mange punkter er galt på den der!

Jeg må nok bare tage mig sammen! Bide min irritation i mig og forsøge at blive mere hjælpsom i forhold til hende! (det skal lige siges, at jeg ofte handler for, og med hende, men jeg ved jo godt, at de ting jeg hjælper hende med er nogle ting, som jeg har en vis egeninteresse i)

Jeg må bare hanke op mig selv! Jeg vil være et godt forbillede for mine børn, når den tid kommer og jeg håber, at jeg kan vokse fra det billede i har skitseret af mig! Ville bæive utrolig ked af, hvis folk kun så mig ud fra denne beskrivelse!

Anmeld

23. august 2010

Barbamama

Anonym skriver:

Hvor er det bare vanvittig hårdt at læse om sig selv på den måde! Jeg ved godt, at jeg er en forkælet snotunge og det er jeg da absolut ikke stolt over! Men hvor føler jeg bare, at det ikke er mig, som i beskriver! Eller jow, det er jo mig, men kun så lille en brøkdel af mig! Jeg er ikke et egoistisk menneske, som sætter mig selv i første række, tværtimod! Jeg hjælper alle omkring mig (min mor undtaget) og har sjældent tid til mig selv!

Ja nu lyder det som om, at jeg prøver at retfærdiggøre min adfærd overfor min mor, men nej, jeg kam sagtens se, at jeg må mange punkter er galt på den der!

Jeg må nok bare tage mig sammen! Bide min irritation i mig og forsøge at blive mere hjælpsom i forhold til hende! (det skal lige siges, at jeg ofte handler for, og med hende, men jeg ved jo godt, at de ting jeg hjælper hende med er nogle ting, som jeg har en vis egeninteresse i)

Jeg må bare hanke op mig selv! Jeg vil være et godt forbillede for mine børn, når den tid kommer og jeg håber, at jeg kan vokse fra det billede i har skitseret af mig! Ville bæive utrolig ked af, hvis folk kun så mig ud fra denne beskrivelse!

Selvom du har hidset mig op så synes jeg det er sejt at du er så ærlig. Og jeg synes det er fedt du tager alle de hårde ord til dig og tænker at når VI ser dig sådan så gør andre det måske også. Inklusive din mor. Men når man har fokus på noget så kan man ændre det. Held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.