Jeg skal være mormor.... ;o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. august 2010

Pia.

Kloster skriver:

Lyder godt... Hatten af for dig..

Vi fik jo hvalpe på vores gamle tæve for 2 år siden. Vi havde lige fået hannen hjem, så han var kun 1 år, mens tæven var 7 år. Havde holdt dem godt fra hinanden, men åbenbart ikke godt nok!!

Opdagede først at Menza (tæven) skulle have hvalpe, da hendes vand gik!! Arhhh.... Havde lige gjort hus rent pga nogle skulle komme og kigge på det (har det til salg) Også sad hun sgu oven i en vandpyt i forgangen! Og hun er TOTAL renlig, så det var virkelig mystisk.

Nå men 1 døgn senere havde hun født 4 sorte hvalpe- Tæven er gul og hannen er brun, men hun fik 4 sorte hvalpe. 1 var dødfødt. Og vi fik tæven steriliseret, da hvalpene var solgte.

Så det er godt, du er forbedret lidt på det. Men det er et godt stykke arbejde, der er med hvalpe.

Ja der er rigtig meget arbejde i det... de første 4 uger klare tæven heldigvis en stor del af arbejdet med hvalpene... men de sidste 4-6 uger er jo de værste - så der er arbejde i vente... har dog min søster som hjælper (hun arbejder i kommunen, og kan komme forbi når jeg er på arbejde) og så har børnenes far lovet at give en hånd med og mine forældre som glæder sig mere end mig har også sagt de meget gerne vil hjælpe passe og nusse i et væk... (de vil også gerne have en hvalp)

Og jeg er forberedt med fødekasse (god højde så hvalpene ikke selv kan gå ud ) og har bestemt hvor de skal stå og gå i dagtimerne... og så har jeg fundet det gamle brændeovns gitter frem som kan lukke af ind til stuen så de kun har mit køkken, og to gange de kan gå i. Det gulv kan også "tåle" hvalpe..

Jeg er meget spændt på farverne - men har aldrig set en lys lab med brune hvalpe (har du det?) faren er jo helt brun langt tilbage i hans gener, som jeg også skrev om tidligere... men tæven har jo både lys og sort fra sin far og mor.. så jeg tror vi laver helt sorte - helt lyse eller en blanding af dem...

Jeg havde sørme også spærret af for mine ikke skulle gå sammmen - men et par gange missede jeg lige lågen og vupti nu venter vi resultatet... Min tæve ryger også en tur til dyrlægen når det her er overstået...

Knus Pia.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2010

Pia.

Så er der kun 1 uge til termin - så kommer de små vapser til verden...

jeg er så spændt på at se hvad hendes smukke tykke mave gemmer på - hun er blevet stor nu, men ikke så stor at hun er besværet endnu... Men kan godt mærke hun er mere træt end normalt...

Knus Pia - bare med en lille status på de små kommende vapser....

Anmeld

9. september 2010

B&J

Pia. skriver:

jeg er så spændt på at se hvad hendes smukke tykke mave gemmer på - hun er blevet stor nu, men ikke så stor at hun er besværet endnu... Men kan godt mærke hun er mere træt end normalt...

glæder mig vildt til af se de små vapser.... ja for håber da du tager billeder

Anmeld

9. september 2010

Miamaja

ahhh hvor sodt!

Maa i den anledning lige fortaelle jeg er begyndt at se mig om efter endnu en afgansk mynde til familien. tio vil nemlig gerne have en legekammerat. ved bare endnu ikke om det skal vaere pige eller dreng. svaert at holde dem adskilt i lobetiden?

Anmeld

9. september 2010

Pia.

B&J skriver:

glæder mig vildt til af se de små vapser.... ja for håber da du tager billeder

Det kan du tro - der kommer masser af billeder... I skal da følge dem sammen med mig... - er så spændt på hvor mange der er...

Anmeld

9. september 2010

B&J

Pia. skriver:

Det kan du tro - der kommer masser af billeder... I skal da følge dem sammen med mig... - er så spændt på hvor mange der er...

uhh ja det er spænde der kan være alt fra 1 til 12 hihihihhi men der er nok 6-8 stykker mon ikke når du siger hun har mave...

Anmeld

9. september 2010

mamalicious

Tillykke med de kommende små vapser !!!

Anmeld

9. september 2010

Pia.

Miamaja skriver:

ahhh hvor sodt!

Maa i den anledning lige fortaelle jeg er begyndt at se mig om efter endnu en afgansk mynde til familien. tio vil nemlig gerne have en legekammerat. ved bare endnu ikke om det skal vaere pige eller dreng. svaert at holde dem adskilt i lobetiden?

Ej hvor spændende... Det lyder da bare super dejligt med en mere...

Jo det er meget svært at holde dem afskildt, men hvis du drømmer om hvalpe en dag er det jo oplagt med en af hver slags... - men jo jeg vil sige det er svært... Efter det her kuld hvalpe skal en af dem "under kniven" - Jemma (tæven) er for gammel til flere hvalpe så det bliver nok hende... vil gerne avle lidt mere på Matti

Knus Pia, som håber du lige melder tilbage hvis du finder dig en dejlig vovse mere...

Anmeld

9. september 2010

Pia.

B&J skriver:

uhh ja det er spænde der kan være alt fra 1 til 12 hihihihhi men der er nok 6-8 stykker mon ikke når du siger hun har mave...

Hun har en fin mave - men hun er ikke voldsmomt stor... dyrlægen siger dog at de tit først bliver rigtig store den sidste uge...

Jeg har resevation på 4 stk. så hvis det ville være dejligt hvis bare der kommer 5-6 stykker

Knus Pia.

Anmeld

9. september 2010

Diana...

Pia. skriver:

Skægt du lige skriver det i dag jeg tænkte over det i morges og ville havde spurgt dig hvornår det skulle være.

Ihh hvor bliver det altså spændende glæder mig til at se billeder og høre mere. 

Er det den brune der er faren? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.