Kloster skriver:
Lyder godt... Hatten af for dig..
Vi fik jo hvalpe på vores gamle tæve for 2 år siden. Vi havde lige fået hannen hjem, så han var kun 1 år, mens tæven var 7 år. Havde holdt dem godt fra hinanden, men åbenbart ikke godt nok!!
Opdagede først at Menza (tæven) skulle have hvalpe, da hendes vand gik!! Arhhh.... Havde lige gjort hus rent pga nogle skulle komme og kigge på det (har det til salg) Også sad hun sgu oven i en vandpyt i forgangen! Og hun er TOTAL renlig, så det var virkelig mystisk.
Nå men 1 døgn senere havde hun født 4 sorte hvalpe- Tæven er gul og hannen er brun, men hun fik 4 sorte hvalpe. 1 var dødfødt. Og vi fik tæven steriliseret, da hvalpene var solgte.
Så det er godt, du er forbedret lidt på det. Men det er et godt stykke arbejde, der er med hvalpe.
Ja der er rigtig meget arbejde i det... de første 4 uger klare tæven heldigvis en stor del af arbejdet med hvalpene...
men de sidste 4-6 uger er jo de værste - så der er arbejde i vente... har dog min søster som hjælper (hun arbejder i kommunen, og kan komme forbi når jeg er på arbejde) og så har børnenes far lovet at give en hånd med og mine forældre som glæder sig mere end mig har også sagt de meget gerne vil hjælpe passe og nusse i et væk... (de vil også gerne have en hvalp)
Og jeg er forberedt med fødekasse (god højde så hvalpene ikke selv kan gå ud
) og har bestemt hvor de skal stå og gå i dagtimerne... og så har jeg fundet det gamle brændeovns gitter frem som kan lukke af ind til stuen så de kun har mit køkken, og to gange de kan gå i. Det gulv kan også "tåle" hvalpe..
Jeg er meget spændt på farverne - men har aldrig set en lys lab med brune hvalpe (har du det?) faren er jo helt brun langt tilbage i hans gener, som jeg også skrev om tidligere... men tæven har jo både lys og sort fra sin far og mor.. så jeg tror vi laver helt sorte - helt lyse eller en blanding af dem...
Jeg havde sørme også spærret af for mine ikke skulle gå sammmen - men et par gange missede jeg lige lågen og vupti nu venter vi resultatet...
Min tæve ryger også en tur til dyrlægen når det her er overstået...
Knus Pia.
Anmeld