børn med flere forskellige- hvor mange ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2010

3xM

camsko88 skriver:

babyen i min mave er min kærestes 3. og jeg er os nummer 3

selvf. kan det jo også være omvendt.. tillykke med spiren

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2010

TbCp

Min mor har 3 børn med 3 mænd

Fik min storesøster da hun var 19 år..... faderen smuttede da min mor fortalte hun var gravid.

Fik så mig da hun var 26, med min far (utroligt nok ) men de blev skilt da jeg var 9.

Så mødte hun min fantastiske stedfar som ingen børn havde selv, så de ville gerne have et sammen... så da min mor var 42 fik de min skønne lillebror

Ligegyldig hvad andre siger så ER de mine søskende.... synes mange har travlt med at fortælle mig at de da kun er 1/2-søskende.... jeg er ligeglad og plejer at svare at de da både har 2 arme og to ben så halve er de da absolut ikke ... nå det var et sidespring

Anmeld

19. august 2010

3xM

TbCp skriver:

Min mor har 3 børn med 3 mænd

Fik min storesøster da hun var 19 år..... faderen smuttede da min mor fortalte hun var gravid.

Fik så mig da hun var 26, med min far (utroligt nok ) men de blev skilt da jeg var 9.

Så mødte hun min fantastiske stedfar som ingen børn havde selv, så de ville gerne have et sammen... så da min mor var 42 fik de min skønne lillebror

Ligegyldig hvad andre siger så ER de mine søskende.... synes mange har travlt med at fortælle mig at de da kun er 1/2-søskende.... jeg er ligeglad og plejer at svare at de da både har 2 arme og to ben så halve er de da absolut ikke ... nå det var et sidespring

århhh sidespringet fik smilet frem ))

Anmeld

19. august 2010

Lone Jakobsen

her har jeg også 3 forskellige fædre.

min datter har jeg med en mand, mine 2 ældste drenge med en anden, og yngste mand med min nuværende. min mand har derudover en søn fra tidligere. så vi er en rigtig "moderne familie"

og med hensyn til ½ brødre eller søskende....så eksistere det begreb slet ikke her. de ved jo godt der er flere fædre. så ingen grund til at gøre noget stort nummer ud af det

Anmeld

19. august 2010

TbCp

mariaogmarcus skriver:

århhh sidespringet fik smilet frem ))

Men nogle mennesker kan være så stygge.... jeg har også søskende på min fars side af familien og engang skulle jeg hente min lillesøster i børnehave.... hun fortalte mig at hun havde sagt til en af pædagogerne at hendes søster kom og hentede hende.... pædagogens svar var "det er ikke din søster.... det er KUN din halvsøster!"

Anmeld

19. august 2010

3xM

nutche skriver:

her har jeg også 3 forskellige fædre.

min datter har jeg med en mand, mine 2 ældste drenge med en anden, og yngste mand med min nuværende. min mand har derudover en søn fra tidligere. så vi er en rigtig "moderne familie"

og med hensyn til ½ brødre eller søskende....så eksistere det begreb slet ikke her. de ved jo godt der er flere fædre. så ingen grund til at gøre noget stort nummer ud af det

hvordan har i tacklet det med flere ?

nu er jeg jo gravid m nr 2 hvor min kæreste ikke er BF til ham. Marcus min den store spørger selvfølgelig undrende hvem der skal være Milas far.

hvortil vi svarer at det skal M men at Milas er en heldig dreng fordi han jo for 2 sæt voksne i sit liv ligesom han selv har med far og min kæreste = bonus far...

tankerne går selvf. på om Milas vil undre sig eller om det bare for ham vil være naturligt at være født ind vores liv hvor mors kæreste var med til fødsel men ikke far...

Anmeld

19. august 2010

3xM

TbCp skriver:

Men nogle mennesker kan være så stygge.... jeg har også søskende på min fars side af familien og engang skulle jeg hente min lillesøster i børnehave.... hun fortalte mig at hun havde sagt til en af pædagogerne at hendes søster kom og hentede hende.... pædagogens svar var "det er ikke din søster.... det er KUN din halvsøster!"

aj dén var strid

min kæreste har en datter på 14 år fra tidligere og hun siger selv hun er Marcus papsøster og sidst spurgte hun mig hvad hun blev til Milas og så sagde jeg jamen du blir det samme som ved Marcus og hvilket udtryk du har det bedst med bestemmer du helt selv smukke...storeesøster, bonus søster, papsøster???

men at sige som den gokke m...s.. helt ærligt.

jeg forventer ikke storesøsteren vil få søskende følelser i et i forvejen teenage hormon præget liv, men må tage hattet af for hende at gå fra at være enebarn på både mor og fars side til at få 1 snart 2 brødre smidt ind i sin hverdag har hun tacklet over alt forventning og tænk sig Marcus kan også være den irriterende bror som for at vide han må skrubbe ud af værelset-fniiis så lidt ala søskende lurer der trods alt...og så kan de også sidde lændet op af hinanden i bilen og falde i søvn, det smelter hjerter

Anmeld

19. august 2010

TbCp

mariaogmarcus skriver:

aj dén var strid

min kæreste har en datter på 14 år fra tidligere og hun siger selv hun er Marcus papsøster og sidst spurgte hun mig hvad hun blev til Milas og så sagde jeg jamen du blir det samme som ved Marcus og hvilket udtryk du har det bedst med bestemmer du helt selv smukke...storeesøster, bonus søster, papsøster???

men at sige som den gokke m...s.. helt ærligt.

jeg forventer ikke storesøsteren vil få søskende følelser i et i forvejen teenage hormon præget liv, men må tage hattet af for hende at gå fra at være enebarn på både mor og fars side til at få 1 snart 2 brødre smidt ind i sin hverdag har hun tacklet over alt forventning og tænk sig Marcus kan også være den irriterende bror som for at vide han må skrubbe ud af værelset-fniiis så lidt ala søskende lurer der trods alt...og så kan de også sidde lændet op af hinanden i bilen og falde i søvn, det smelter hjerter

Ja jeg synes også det var noget underligt noget at sige til et barn!

Hvor dejligt at hun har accepteret sin nye "status"
Det må altid være lidt svært med sammenbragte familier (det har jeg da selv oplevet) så når det bare kører er det jo fedt!

Anmeld

19. august 2010

3xM

Ja jeg synes også det var noget underligt noget at sige til et barn!

Hvor dejligt at hun har accepteret sin nye "status"
Det må altid være lidt svært med sammenbragte familier (det har jeg da selv oplevet) så når det bare kører er det jo fedt!

priser mig også lykkelig for vi idet store og hele fungere rigtig godt som sammenbragt hvertfald med de 2 der er her lige nu også med hendes mor og marcus far er mit indtryk at det virker

Anmeld

19. august 2010

tinasmor

Jeg har ikke det ikke inde på livet selv, da jeg kun har en med min dejlige mand, og regner bestemt med at vi bliver sammen og skal have flere.

Men mit spørgsmål er, hvad gør I mht det med at børnene ser deres far. Jeg havde en bekendt engang der havde 3 børn. Den første var en hvor faren overhoved ikke ville se hende (smuttede da han fik af vide hun var gravid- de havde kun været sammen en måned eller lign) så fik hun en ny kæreste hvor de så fik 2 børn sammen. Han havde jo kendt hende nr 1 fra hun var helt lille bitte og hun kaldte den nye "stedfar" for far, hun havde jo heller ikke prøvet andet. Så skete der det, at faren gik fra moren. Nu skulle han jo så se sine egne børn. Så hver anden weekend kom han og hentede drengen og pigen, mens den ældste (på 5  - 6 år ) så stod der og var ked og kunne ikke forstå hvorfor "far" ikke også skulle have hende. Moren havde spurgt om han ikke kunne tage hende bare en gang i mellem. Men det ville han ikke høre tale om.

Hvordan klare I andre det mht af de forskellige fædre ser deres børn (eller ser de dem slet ikke)

Aller dybest inde, må jeg nok indrømme, at jeg stadigvæk tænker mit når jeg høre, at en mor har 3 børn med 3 forskellige mænd. Men jeg ved jo godt, at det rigtig ofte faktisk kan være faren som er "skyld" i det, ved ikke at være interesseret. Men jeg tænker måske, at hvis man først fik børn, når man var 100 procent sikker på, at det var den person (og begge ville have børn) så var der mindre risiko for at ende med at have flere fædre. Så ved godt, det er fordomme for mine sider, da ingen jo bevist går efter at have flere steder, men måtte bare lige indrømme, at jeg desværre stadigvæk tænker sådan, selv om jeg prøver at lade være

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.