Hirsegrød, Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.798 visninger
29 svar
0 synes godt om
18. august 2010

L.J.L

Er der nogle der ved om man kan lave det så tyndt at det kan komme på flaske? Eller dur det ikke?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2010

Hvem?

linselouise skriver:

Er der nogle der ved om man kan lave det så tyndt at det kan komme på flaske? Eller dur det ikke?

Min dreng lever og ånder nærmest for Hirsegrøden - han elssssker det, men tror desværre ikke du kan læve det så tyndt, da det er noget lidt klisteret noget, og da det jo er flager, så klumper det jo meget - hvorfor kan han ikke få det med ske?

Anmeld

18. august 2010

L.J.L

SanneBoe skriver:

Min dreng lever og ånder nærmest for Hirsegrøden - han elssssker det, men tror desværre ikke du kan læve det så tyndt, da det er noget lidt klisteret noget, og da det jo er flager, så klumper det jo meget - hvorfor kan han ikke få det med ske?

Jeg har aldrig prøvet hirsegrød til Lauritz, men fik det anbefalet af vores zoneterapeut igår, som sagde man kunne fortynde det og give ham det på flaske til natten, da det mætter mere en erstatning?

Syntes også det lød lidt underligt, for flagerne kan jo ikke komme igennem flaskehullerne....

Skulle bare høre om nogen havde prøvet det

Tak for dit svar

Anmeld

18. august 2010

Hvem?

linselouise skriver:

Jeg har aldrig prøvet hirsegrød til Lauritz, men fik det anbefalet af vores zoneterapeut igår, som sagde man kunne fortynde det og give ham det på flaske til natten, da det mætter mere en erstatning?

Syntes også det lød lidt underligt, for flagerne kan jo ikke komme igennem flaskehullerne....

Skulle bare høre om nogen havde prøvet det

Tak for dit svar

Nårh - det er også rigtig godt, og min dreng elsker det, men jeg giver ham bare en skål ved en 19.00 tiden sammen med en flaske, så spiser han ikke før vi skal have morgenmad

Anmeld

18. august 2010

L.J.L

SanneBoe skriver:

Nårh - det er også rigtig godt, og min dreng elsker det, men jeg giver ham bare en skål ved en 19.00 tiden sammen med en flaske, så spiser han ikke før vi skal have morgenmad

ok? Må jeg spørge om din søn også får mos og hvornår i løbet af dagen?

Her får han mos til aften, og grød til morgen, men måske skulle jeg give mos til frokost og grød til aften ? Han har aldrig sovet igennem, så vil næsten gøre hvad som helst for at få ham til at sove

Anmeld

18. august 2010

Mor til L&S

Tror det blir svært at få så tynd, så skulle det nok nærmere være majsgrød, men kan godt være det ikke mætter så meget som hirsegrød...

Anmeld

18. august 2010

millesofie

linselouise skriver:

jeg har en opskrift med hirse

12g hirseflager ca

½L vand (der kan bruges MM/MME)

ca 5g rørsukker

30g mandler eller mandelpuré

3dl kogt vand

--giver ca 3dl hirseafkog og 3dl mandelmælk altså 6dl i alt

put den ½L vand + hirseflagerne i en gryde og kog i ca 10 min

de 3dl vand blendes med de smuttede mandler/mandelpuréen

det hele blandes og rørsukker tilsættes

si blandningen og hæld den på flaske

bruger du MM/MME behøves du ikke mandler eller rørsukker men du skal så tilsætte en tsk smør for at den lille får nok fedt

min den lille var helt vild med denne opskrift, den er faktisk en MME selvom at man kun bruger vand, jeg har fået SP og læge til at godkende den

Anmeld

18. august 2010

L.J.L

Fisenberg skriver:

jeg har en opskrift med hirse

12g hirseflager ca

½L vand (der kan bruges MM/MME)

ca 5g rørsukker

30g mandler eller mandelpuré

3dl kogt vand

--giver ca 3dl hirseafkog og 3dl mandelmælk altså 6dl i alt

put den ½L vand + hirseflagerne i en gryde og kog i ca 10 min

de 3dl vand blendes med de smuttede mandler/mandelpuréen

det hele blandes og rørsukker tilsættes

si blandningen og hæld den på flaske

bruger du MM/MME behøves du ikke mandler eller rørsukker men du skal så tilsætte en tsk smør for at den lille får nok fedt

min den lille var helt vild med denne opskrift, den er faktisk en MME selvom at man kun bruger vand, jeg har fået SP og læge til at godkende den

Tak den må jeg prøve

Men hvis jeg blot skal have til i aften og jeg bruger mme istedet for mandel etc. hvordan ser opskriften så ud, synes det er svært at gennemskue

Anmeld

18. august 2010

Hvem?

linselouise skriver:

ok? Må jeg spørge om din søn også får mos og hvornår i løbet af dagen?

Her får han mos til aften, og grød til morgen, men måske skulle jeg give mos til frokost og grød til aften ? Han har aldrig sovet igennem, så vil næsten gøre hvad som helst for at få ham til at sove

Hvor gammel er han?

Min er først li begyndt at sove igennem om natten (7-9-13) og han blev 7 mdr i mandags, han sover aldrig, men det har jeg efterhånden vænnet mig til, men deeeejligt om natten... Har sovet igennem i 5 dage nu - herligt

Mht. mad, til morgenmad for han vand+hirse, så til middag får han hirse+mælk, eftermiddag 1 - 2 flasker (han elsker sine flasker) også ved en aften/sengetid hirse+mælk, han er ikke meget for mos, og vil slet ikke have hverken ølle eller havregrød.

Så han får hans hirse indtil videre...

Anmeld

18. august 2010

L.J.L

SanneBoe skriver:

Hvor gammel er han?

Min er først li begyndt at sove igennem om natten (7-9-13) og han blev 7 mdr i mandags, han sover aldrig, men det har jeg efterhånden vænnet mig til, men deeeejligt om natten... Har sovet igennem i 5 dage nu - herligt

Mht. mad, til morgenmad for han vand+hirse, så til middag får han hirse+mælk, eftermiddag 1 - 2 flasker (han elsker sine flasker) også ved en aften/sengetid hirse+mælk, han er ikke meget for mos, og vil slet ikke have hverken ølle eller havregrød.

Så han får hans hirse indtil videre...

han er 8½ mdr. Savner bare en ordentlig nattesøvn, selvom man vænner sig til det er det nu alligevel træls!

Tillykke med at din sover igennem Skete det helt af sig selv eller gjorde du noget for det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.