Sove ude i regn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2010

eliasogmor

Anne85 skriver:

Hmm... lader I jeres helt små babyer sove ude når det pisser ned som idag Er der ik noget med, at de ikke må sove ude i fugtigt vejr (som regn, tåge osv)?? Og at det i øvrigt ikke er sundt at sove under et regnslag (lidt ala hvis vi sku sove i regntøj). Hmm... kan skisme ikke huske det Synes bare hun sover tusind gange bedre udenfor...

-Anne med Nynne på 5 uger -

elias har også altis sovet ude... fra meget lille af enten ned regnslag eller under halvtag..lige nu sover han i øsende regnvejr under halvtag..

De må ikke bruge regnslag i kolding kommune pga af kvalningsfare,hvis de får revet det af...men det gjorde min dp nu alligevel.. der skal mange kræfter til at hive et ordentlig regnslag af...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2010

BabyStella!

Diana... skriver:

Det gjorde vores også det første år. og når det er varmt har de jo flue net på. Og der er en mill andre der også bruger regnslag så tror ikke man skal være så nervøs. 

Nej, tror jeg heller ikke

Anmeld

18. august 2010

Mumto3

BabyStella! skriver:

Nej, tror jeg heller ikke

Ja, og faktisk burde man kun bruge fluenet når det er KOLDT! For flynet holder utrolig godt på luften. Man kigger igennem det og tænker: blæsen kan da sagtens blæse ind af alle de huller, men faktum er at det kan vinden næsten ikke! (selvfølgelig hvis det virkelige stormer), men det tætte net, gør at der bliver dánnet en slags overfaldespænding mellem trående i nettet (altså i hullerne) , og det forhinder en luftgennemstrømning.

Jeg har selv brugt mit fluenet her i sommers pga bier, men så snart jeg kan underværer det, så ryger det af, hvis det er bare lidt varmt i vejeret.

-og ih hvor er det frygtlig at se her i sommers, når det er hedebølge og folk så går rundt med deres sorte barnevogne med sort fluenet over, men de selv går nærmest afklædt fordi det er så varmt. Der bliver jo kogende varmt inde i sådan en barnevogn i solen Heldigvis ved jeg aat nogle SP er begyndt at oplyse om at man skla passe på med at bruge fluenettet, (altså når det er næsten vindstille og varmt). Om vinteren er det jo smart, at de både kan sove ude i friske luft og holde sig varm.

Anmeld

18. august 2010

Anne85

Mumto3 skriver:

Ja, og faktisk burde man kun bruge fluenet når det er KOLDT! For flynet holder utrolig godt på luften. Man kigger igennem det og tænker: blæsen kan da sagtens blæse ind af alle de huller, men faktum er at det kan vinden næsten ikke! (selvfølgelig hvis det virkelige stormer), men det tætte net, gør at der bliver dánnet en slags overfaldespænding mellem trående i nettet (altså i hullerne) , og det forhinder en luftgennemstrømning.

Jeg har selv brugt mit fluenet her i sommers pga bier, men så snart jeg kan underværer det, så ryger det af, hvis det er bare lidt varmt i vejeret.

-og ih hvor er det frygtlig at se her i sommers, når det er hedebølge og folk så går rundt med deres sorte barnevogne med sort fluenet over, men de selv går nærmest afklædt fordi det er så varmt. Der bliver jo kogende varmt inde i sådan en barnevogn i solen Heldigvis ved jeg aat nogle SP er begyndt at oplyse om at man skla passe på med at bruge fluenettet, (altså når det er næsten vindstille og varmt). Om vinteren er det jo smart, at de både kan sove ude i friske luft og holde sig varm.

Det har jeg aldrig tænkt på Er det rigtigt? Hmm... jeg troede skisme luften kunne gå igennem de små huller

Anmeld

18. august 2010

Mumto3

Anne85 skriver:

Det har jeg aldrig tænkt på Er det rigtigt? Hmm... jeg troede skisme luften kunne gå igennem de små huller

Ja, det er jeg (desværre) temmelig sikker på. Hvis du kender nogen som er rigtig gode til fysik, så vil de bekræfte dig i det. Ellers tænk på en rengmåler.

Ren logisk burde en regnmåler jo gå ´lige op og ned'  da man vil måle hvor meget vand der falder. Men alle regnmålere er brede for oven, og bliver så smalle forneden. Det er netop fordi luften laver en 'overfladespænding', og dermed 'afviser' regndråberne. Derfor er man nød til at have et større areal hvor regndråberne falder på, for at finde ud af hvor meget vand der egentlig kommer. Hmm....ok det var meget svært at forklare uden at kunne tegne til. Det er nok det rene volapyk, men det er arealet for oven jeg sammenligner med arealet for neden i regnmåleren.

Nå, det blev du sikkert ikke klogere af.....

Anmeld

18. august 2010

Mor-til-asta-09

Asta sover ude i regnvejr, det gør de jo også i dagplejen.. Herhjemme står hun under carporten, dog stadig med regnslag over, hvis nu regnen skulle komme ind under :d

Anmeld

18. august 2010

millesofie

Anne85 skriver:

Hmm... lader I jeres helt små babyer sove ude når det pisser ned som idag Er der ik noget med, at de ikke må sove ude i fugtigt vejr (som regn, tåge osv)?? Og at det i øvrigt ikke er sundt at sove under et regnslag (lidt ala hvis vi sku sove i regntøj). Hmm... kan skisme ikke huske det Synes bare hun sover tusind gange bedre udenfor...

-Anne med Nynne på 5 uger -

min pige har sovet ude siden hun var ca 2 mån (havde ikke muligheden før) og hun sover ude i alt slags vejr men nogle gange trommer regnen for hårdt på halv-taget så hun vågner

hun sover også i regnslag men sover klat bedst under halv-tag og i voksi-posen

Anmeld

18. august 2010

<3

Jo fik min søn i nov. og det var en rigtigt kold og tåget måned mere end normalt og der fik jeg faktisk også afvide af lægen at han ikke måtte ligge og sove ude i tåge. men har ikke hørt noget om regn andet end at man kun skal bruge regnslag hvis det regner for ellers ville det blive for fugtigt og skabe grobund for fx. svampe osv. Men ville nok holde ekstra øje med de helt små i høj luftfugtighed uanset hvad

Anmeld

18. august 2010

Diana...

Mumto3 skriver:

Gud det har jeg da aldrig tænkt over men det da rigtig. Nå heldigvis bruger vi det også kun her om sommeren pga bierne. 

Anmeld

18. august 2010

Mor til Frederic og Freya

Frederic er september barn og har sovet ude hver dag fra han var 8 dage gammel, noget med de skal være over deres fødselsvægt før end de må komme ud.

Ved at vores regnslag er vand og vindtæt, men også åndbar. Ligeledes kan de åbnes lidt bag til, så det passer med 'udluftningen' bag på kalechen.

Vores dp bruger regnslag til barnevognene, da de også er åndbare.

Vi bruger dog sjældent regnslag da vi har en carport han står i...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.