Vasker i nyt tøj??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2010

<3

Sisley skriver:

Koldtvandsvask er ligeså effektivt som vask ved fx 60 grader. Dog bør man vaske fx sengetøj ved mindst 60 grader, hvis man vil slå husstøvmider ihjel (men hvis man alligevel tørretumbler bagefter, opnås der en højere temparatur og så kan man sagtens vaske ved lav temperaturer).

Ja ved almindelig vask, ved lorte-bakterier eller ja støvmider så skal man op på 50-60grader uanset hvilket vaskemiddel man bruger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2010

twinboys

Jeps det gør jeg altid

Anmeld

31. august 2010

M.O.A.R.

Vasker også ALTID nyt tøj inden det bliver lagt i skabet

Anmeld

31. august 2010

millesofie

mullesmith2 skriver:

Vasker i jeres nye babytøj inden det skal bruges?

JA

for søren da, der er jo alt muligt i tøjet

den lille kan både få allergi og udslet og div andre ting hvis det ikke bliver vasket og ja det kan du altså også hvis du ikke vasker dit nye tøj og baby kan også få det af dit tøj <- jeg ved det

Anmeld

31. august 2010

Millesmammi

jeg vasker alt det tøj jeg køber til mille, legetøj og bamser osv.

men mit eget tøj, går jeg ikke meget op i at få vasket fra nyt!

Anmeld

31. august 2010

Muffinmus

Ja da, det er jo SPÆKKET med kemikalier hvis du ikke køber ren økologi...og der er faktisk også lidt i:-)

Anmeld

31. august 2010

Sisley

Kirle skriver:

Ja ved almindelig vask, ved lorte-bakterier eller ja støvmider så skal man op på 50-60grader uanset hvilket vaskemiddel man bruger.

Du slår ikke flere baktierier ihjel ved 60 grader end ved 30 grader, hvis du bruger det rigtige vaskemiddel. Se evt. linket til Dong jeg tidligere har indsat, som henviser til en tysk undersøgelse.

Anmeld

31. august 2010

JonTri

Hmm ville gerne svare ja til at det altid sker, men det passer ikke. Ofte ryger tøjet bare på, når mærket er taget af...

Vi har overlevet indtil videre, men ville nu helst kunne sige at jeg vasker ALT lige fra bamser, legetøj til legetøj. Bruger neutral når jeg vasker, men overvejer at skifte, da det ikke fungerer ordentligt... tøjet virker ikke altid rent - og jeg vasker også håndværker tøj og -SOKKER

Anmeld

31. august 2010

Isabella_mor

Kirle skriver:

Og jeg vil tilføje at tøjet ikke kan vaskes ved 60gr. så kan det ikke tåles at blive brugt. For du skal helt op på 60gr for at komme lorte-bakterier og støvmider og andre lækkerier til livs. Så hvis du har en lortebuks fra babyen og vasker det i en fuld maskine tøj ved 40gr så har du lorte-bakterier i alt tøjet AD! siger jeg bare!

tak for den info... det er sgu da altid rart at vide... 

jeg vasker selv alt nyt tøj til mit barn inden han kommer ud af hygiejnemessige årsager.. og gerne flere gange næsten bare for at gøre det dejlig blødt..

det samme gælder stofbleer og håndklæder osv... alt alt aaaaaalt... selv et par sokker...

Anmeld

31. august 2010

AnneBJ

rikkekrogh skriver:

Hmm ville gerne svare ja til at det altid sker, men det passer ikke. Ofte ryger tøjet bare på, når mærket er taget af...

Vi har overlevet indtil videre, men ville nu helst kunne sige at jeg vasker ALT lige fra bamser, legetøj til legetøj. Bruger neutral når jeg vasker, men overvejer at skifte, da det ikke fungerer ordentligt... tøjet virker ikke altid rent - og jeg vasker også håndværker tøj og -SOKKER

Dejligt det ikke kun er mig.. vi har ingen børn endnu, men vores eget tøj vasker vi aldrig før vi tager det i brug..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.