Vasker i nyt tøj??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2010

Pia.

Alt nyt tøj bør vaskes også det du selv tager på... Det er fyldt med giftige kemikalier - så det bør man gøre med alt tøj - så slipper man for at påføre huden en masse gift...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2010

<3

Sisley skriver:

Nyt tøj SKAL vaskes - producenten behandler det med formaldehyd (den der "nyt tøj" lugt) som er det rene gift.

Legetøj vaskes også her - også selv der står det ikke kan vaskes ryger det i maskinen ved lav temperatur. Hvis det ikke kan tåle at blive vasket, kan det ikke tåle at blive brugt.- Det er mit motto

Og jeg vil tilføje at tøjet ikke kan vaskes ved 60gr. så kan det ikke tåles at blive brugt. For du skal helt op på 60gr for at komme lorte-bakterier og støvmider og andre lækkerier til livs. Så hvis du har en lortebuks fra babyen og vasker det i en fuld maskine tøj ved 40gr så har du lorte-bakterier i alt tøjet AD! siger jeg bare!

Anmeld

31. august 2010

Ni-ko-li-ne

ja jeg vasker altid nyt tøj... med neutral eller Änglamark... og hvis der skal skyllemiddel til, bruger jeg et par spsk edike....

Anmeld

31. august 2010

MariaJ

Ja, jeg vasker alt tøj før brug, også mit eget. Har engang fået udslæt overalt på benene af et par nye jeans, der ikke havde været vasket. DET gør jeg IKKE igen.

Anmeld

31. august 2010

misslea

Jep... vasker ALT!!!

Vi har nu vasket i 5 dage, og er ved at være til bunds i sengetøj, tøj, lagener, tæpper, nusseklyde, stofbleer.. m.m!! JØSSES... vi har da købt tøj til femlinger.... og der er "kun" ÉN... heheh!!!

Men ja da - tøjet vaskes i Neutral!!

Anmeld

31. august 2010

XXSS

mullesmith2 skriver:

Vasker i jeres nye babytøj inden det skal bruges?

Ja. Da man ikke ved, hvem der er har haft fat i det inden du købte det - og af hensyn til baktusser (forkølelse, sygdom m.m.)

Anmeld

31. august 2010

Mor til L&S

mullesmith2 skriver:

Vasker i jeres nye babytøj inden det skal bruges?

Ja ALTID!!! Tøj er fyldt med overskyende farve og det skal min datter ikke udsættes for!

Anmeld

31. august 2010

Sisley

Kirle skriver:

Og jeg vil tilføje at tøjet ikke kan vaskes ved 60gr. så kan det ikke tåles at blive brugt. For du skal helt op på 60gr for at komme lorte-bakterier og støvmider og andre lækkerier til livs. Så hvis du har en lortebuks fra babyen og vasker det i en fuld maskine tøj ved 40gr så har du lorte-bakterier i alt tøjet AD! siger jeg bare!

Njaaa der er jeg så ikke helt enig... De fleste vaskemidler idag indeholder så kraftige enzymer, at tøjet faktisk kan vaskes ved lavere temperaturer. Nogle mærker kan endda koldvaske.

Jeg vil så lige tilføje at jeg dog altid kogevasker ved 95 grader, da vaskemaskinen faktisk har godt af det

Anmeld

31. august 2010

sarahb

YEEEES

Anmeld

31. august 2010

morethanperfect

Det blir selvf. også vasket her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.