Vasker i nyt tøj??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2010

Low

Ja jeg vasker det. Jeg vasker alt tøj jeg får til min dreng. Også selv om det er brugt og folk siger at de har vasket det. Men når det er nyt tøj til mig selv så er jeg knap så god til det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2010

<3

Sisley skriver:

Njaaa der er jeg så ikke helt enig... De fleste vaskemidler idag indeholder så kraftige enzymer, at tøjet faktisk kan vaskes ved lavere temperaturer. Nogle mærker kan endda koldvaske.

Jeg vil så lige tilføje at jeg dog altid kogevasker ved 95 grader, da vaskemaskinen faktisk har godt af det

Enzymer og enzymer hvis tøjets fibre ikke åbner sig nok op så enzymerne kan vaske rent så kan man ligeså godt lade være

Anmeld

31. august 2010

Sisley

Kirle skriver:

Enzymer og enzymer hvis tøjets fibre ikke åbner sig nok op så enzymerne kan vaske rent så kan man ligeså godt lade være

Koldtvandsvask er ligeså effektivt som vask ved fx 60 grader. Dog bør man vaske fx sengetøj ved mindst 60 grader, hvis man vil slå husstøvmider ihjel (men hvis man alligevel tørretumbler bagefter, opnås der en højere temparatur og så kan man sagtens vaske ved lav temperaturer).

Anmeld

31. august 2010

slettet_7530

Producenteren anbefaler det selv da man så får vasket de fleste kemikalier ud af tøjet inden brug.

Anmeld

31. august 2010

slettet_7530

Sisley skriver:

Koldtvandsvask er ligeså effektivt som vask ved fx 60 grader. Dog bør man vaske fx sengetøj ved mindst 60 grader, hvis man vil slå husstøvmider ihjel (men hvis man alligevel tørretumbler bagefter, opnås der en højere temparatur og så kan man sagtens vaske ved lav temperaturer).

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1390292.ece

Anmeld

31. august 2010

slettet_7530

31. august 2010

Sisley

albertesmor skriver:

Min HELT personlige erfaring er at tøjet ikke bliver rent

Min erfaring er, at tøjet bliver fuldstændig rent og lugtfrit. Jeg har koldvasket med Care, Ecover og Ariel. Til gengæld kan fx Neutral overhovedet ikke vaske mit tøj rent. Jeg vil lige tilføje, at min kæreste er håndværker og slæber meget beskidt tøj med hjem nogle gange og alt er strålende når jeg hiver det ud af maskinen.

Kan det have noget med vaskemaskinen at gøre? Vores er en Miele, som kostede os spidsen af en jetjæger!

Hvis man vil spare yderligere på sæbe, kan man tilsætte hexafosfat og kun dosere til blødt vand.

Anmeld

31. august 2010

mullesmith2

Hehe den er da kørt langt videre den her snak  Men jeg vasker mit nye tøj på 30 grader korttidsprogram på 25min, kommer en minus kalk tablet ind sammen med tøjet og så en lille smule neutralvaskepulver og lidt skyllemiddel. Babytøjet bliver helt blødt og lækkert og dufter bare rent og frisk.

Anmeld

31. august 2010

Maise

mullesmith2 skriver:

Hehe den er da kørt langt videre den her snak  Men jeg vasker mit nye tøj på 30 grader korttidsprogram på 25min, kommer en minus kalk tablet ind sammen med tøjet og så en lille smule neutralvaskepulver og lidt skyllemiddel. Babytøjet bliver helt blødt og lækkert og dufter bare rent og frisk.

vil lige sige at der ingen grund er til at bruge skyllemiddel, der forurener meget. Brug hellere lidt eddike.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.