nummer 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2008

Christinahr

Vil lige inskut sige at alderen ikke altid har noget at sige med hvor meget glæde man får af hinanden.

Det er godt nok også en af mine agumenter for at der kun er 2 år, men gik i klasse med en pige hvis søster var et år ældre. Devar som dag og nat og selv den dag i dag har de ikke meget til føldes.

Jeg har to 1/2 år til min lillebror og vi snakker ikke så meget sammen som jeg gøre med min anden lillebror, han er 7 år yngre end mig, så det er ikke sikekrt alderen har det store at sige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2008

H+S Skjolgborg.

Jeg syntes nr to kommer and på om man har en dreng eller pige som den første føde... Ja og om man selv er klar moren og faren....
Her er der 5½ år mellem minevar dog min plan han skulle være stor bror som 3½ - 5 år. Men skæben vile ikke rigtigt + min søn var meget syg de føste par år. Men sådan er det.
De kloge siger også af drenge børn har godt af at vente lidt længer med af blever stor bror ind en pige...Læse meget bøger og et sted stod der en drenge helst skal være over 3 før han blever storbror pga pigen hurtigt i skolen kan indhente ham hvis der kun er 1-2 år imellem og andre ting pga piger genrelt er hurtigt ind drenge...
Dog skal man også passe på de ikke er for stor siger de kloge også sage min læge også han har flere der har drenge børn der var den en på 7 den anden på 9 år som har gjort slem ting mod deres lille søster/bror.
Jeg fortryder ikke og tro indstre ind det også er meget med hvordan forældrene er og lad barne følge med i meget af fet der sker med maven vokser.spaker osv osv...
Så ja helt op til forældren i sidste ende og deres valg...
Knus fra henriette

Anmeld

13. august 2008

finkedinke

Kender su Sigrid Riise?
Hun er en tussegammel sundhedsplejerske der skriver bøger, brevkasser mm Hun siger at det bedste tidspunkt at få barn nr. 2 på er når forældrene har overskud til det.

Vi ville gerne have haft omkring 3 år mellem vores børn, men naturen lod vente på sig og der gik i stedet 4 år. Hos os har det været helt fint med de 4 år. Den store var godt på plads i børnehaven, havde smidt bleen og sutten og var helt klar til at være den store.

Med den næste kommer der til at være 3½ år mellem de to yngste og 7½ år mellem den største og den mindste.
Vi var lidt bange for om den store nåede at blive for stor inden hun blev storesøster. Vi ville egentlig have ventet et års tid med at få flere.
Men hun glæder sig meget og selv om denne graviditet var en smutter tror jeg det er meget godt den kommer nu alligevel.

Berith

Anmeld

13. august 2008

fam.4xc

der er 2 1/2 år imellem mine piger og det har været helt perfekt for os og dem - de har så stor glæde af hinanden og der har på intet tidspunkt været jalouxi at spore fra storesøster... men det kan man jo ik sætte alder på.... det må komme an på nummer 1 barns temperament og ik mindst forældrenes overskud til forspørgmålet om hvornår nummer 2 er velkommen :P

Her er det største omdrejnings punkt efter nummer 2 er kommet at Caroline lige var blevet så selvhjulpen og det nød vi da selvfølgelig godt af og nu har man så lige en igen der er total afhængig af en i de næste 2 år..... Og der er så ret så lidt voksen tid nu... stort set ingen samtaler der afsluttes uden der er en der afbryder osv... så vi nøjes med 2 her - og nyder dem og glæder os også lidt til de begge er lidt selvhjulpne ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.