Tigerspring allerede????????? + amme spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2010

dorthemus

Rosa skriver:

Åh, bare vent! Det er fantastisk! Kan tydeligt huske første gang Jonte lavede de der halvkvalte fnis og gurglelyde. Det var når jeg kildede ham på maven og op under hagen mens jeg lavede kysselyde. Pludselig krøllede han sig helt sammen i fosterstilling og udstødte et ahaaarrhgggggggggggghhrrrrrr SÅ sødt!!!

Nå - sengetid for Jontes mor - Bassimutten skal vaccineres i morgen og jeg skal starte på køreskolen ved skisme snart ikke hvad jeg frygter mest...

Knus til dig og ønskebarnet

Ihh glæder mig

Pøj pøj i morgen Og sov godt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2010

NoName

michella88 skriver:

NYYYYYYIIIIJ, det lyder jo fuldstændig som med min pige-

Den eneste forklaring jeg har til dig er simpelthen at din pige bare har brug for sin mor- Sådan følte jeg det med min tøs, kun mor dur, og nogle gange far.. Synes os jeg ikke lavede andet end at amme hende, og når jeg ikke ammede lå hun i armen og sov hos mig.. Det var det samme HVER eneste aften.. plus det med brystet, mit det andet kom mælken også først gang i ved 2 mdr alderen..

Hvis det med at hyle fortsætter, og hun nægter at vil ligge på maven også, råder jeg dig til at tage til kiropraktor, for det var derfor at vores pige græd hver gang vi lagde hende. Hun havde låst nakke, altså ved ikke hvorfor hun så ikke græd hos mig, det er uforklareligt

Håber jeg kunne bidrage lidt, og ellers har du i hvert fald min forståelse...

Hun har ikke rigtig noget i mod at ligge på maven, og hun løfter hovedet fint når hun ligger der.

Har også tænkt at det "bare" var alm pylderi og en "jeg vil ha min mor" periode... Men det kunne jo også evt være et tigerspring, men det er blevet udelukket, da hun jo er født 6 dage før tid, så der går jo lige et par uger endnu... Hvis det skal regnes fra terminen og ikke fra fødslen...

Anmeld

16. august 2010

NoName

Rosa skriver:

Er din datter måske født senere end sin termin? For det skal du jo "lægge til" - tigerspringene beregnes fra terminen og frem, ikke den faktiske fødselsdato

Hun er født 6 dage før tid...

så hvis jeg forstår dit svar rigtigt, så er der et par uger til hendes 1. spring????

Anmeld

16. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
noname skriver:

Hun er født 6 dage før tid...

så hvis jeg forstår dit svar rigtigt, så er der et par uger til hendes 1. spring????

Præcis - ifølge bogen ihvertfald... Men springene kan jo sagtens komme før og senere for nogle børn - beregningerne er jo som skrevet ovenfor lavet efter et gennemsnit...

Anmeld

16. august 2010

Anne85

Rosa skriver:

Er din datter måske født senere end sin termin? For det skal du jo "lægge til" - tigerspringene beregnes fra terminen og frem, ikke den faktiske fødselsdato

Er det rigtig?? Så kan jeg da også bedre forstå at min lille prutfis der kom 12 dage over termin er hurtigere end hvad bøgerne siger hun skal være

Anmeld

16. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Anne85 skriver:

Er det rigtig?? Så kan jeg da også bedre forstå at min lille prutfis der kom 12 dage over termin er hurtigere end hvad bøgerne siger hun skal være

Ja, jeg blev også overrasket da jeg fik det afvide Men det er rigtig nok, jeg har chekket efter i bogen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.