Først og fremmest TILLYKKE med lillepigen!
Mht. tigerspring så er alle børn individer, og udvikler sig individuelt, efter deres eget tempo. Tigerspring, ligesom alle andre milepæle i børns udvikling er beskrevet ud fra, hvordan flertallet af børn udvikler sig. Men dermed sagt er det meste omkring dette helt normalt, selvom det hverken sker helt på samme måde eller på samme tidspunkter som hos de fleste børn. Kort sagt, er det helt muligt, at dit barn allerede er igang med det første tigerpring, men samtidigt kan hendes reaktioner også skyldes noget andet. Fx kan hendes behov for mælk være forøget - det gør det jo også i takt med at hun vokser. Det kunne også forklare lidt, hvorfor dit ene bryst er begyndt at producere mere mælk. Det andet skulle gerne følge med efterhånden, så længe det stimuleres lige som det første.
Ellers kan jeg anbefale at ringe til din egen sunhedsplejerske - jeg var i hvert fald rigtigt glad for at have hende i "baglommen", da jeg havde brug for hende/var bekymret/i tvivl om noget, og især da min søn var en helt lille baby.

Anmeld