Tigerspring allerede????????? + amme spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
dorthemus skriver:

Starter det så tidligt!!!  Jeg blev lige så glad for at se, at jeg først skal foholde mig til det næste 7 uger senere...vi er i gang med 12 ugers springet i øjeblikket, men det er endnu ikke så slemt.

Øvvv allerede i 14./15. uge

Ja nemlig - præcis hvad jeg tænkte Man ORKER bare ikke et skulle på den igen når man lige har fået en glad unge igen... Vi er ikke for alvor i gang endnu, men han er 15 uger i morgen og er begyndt at spise mindre og vågne tidligere - og her til aften vågnede han efter 1/2 time og græd helt utrøsteligt i et kvarter før han faldt til ro... Hjerteskærende! Så måtte vi ind og hygge med en god flaske og TV i sofaen Gad vide om ikke den holder når han bliver teenager?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2010

dorthemus

Rosa skriver:

Ja nemlig - præcis hvad jeg tænkte Man ORKER bare ikke et skulle på den igen når man lige har fået en glad unge igen... Vi er ikke for alvor i gang endnu, men han er 15 uger i morgen og er begyndt at spise mindre og vågne tidligere - og her til aften vågnede han efter 1/2 time og græd helt utrøsteligt i et kvarter før han faldt til ro... Hjerteskærende! Så måtte vi ind og hygge med en god flaske og TV i sofaen Gad vide om ikke den holder når han bliver teenager?

*Fnis* jo, men det er muligt at du skal hælde noget andet i flasken til den tid ....eller du kan starte allerede nu

Åh gud kan ikke klare hvis der kommer mere vrøvl med søvnen end der allerede er...suuuk!!!

Hmmm til gengæld varer 12 ugers springet ikke så længe og er ikke så voldsomt...men det er så stille før storm, kan jeg forstå

Anmeld

15. august 2010

Moderator

dorthemus skriver:

*Fnis* jo, men det er muligt at du skal hælde noget andet i flasken til den tid ....eller du kan starte allerede nu

Åh gud kan ikke klare hvis der kommer mere vrøvl med søvnen end der allerede er...suuuk!!!

Hmmm til gengæld varer 12 ugers springet ikke så længe og er ikke så voldsomt...men det er så stille før storm, kan jeg forstå

Det siger Bayze ihvertfald Hun sagde at Lille-A blev stjernetosset og hverken ville sove eller spise og var rasende gal meget af tiden - og han var ellers blevet så nem og skøn og kisteglad lige inden... 

Ja, er der ikke et gammelt trick med at dyppe sutten i snaps? Høhøh...

Anmeld

15. august 2010

michella88

noname skriver:

Hej venner...

Nu er Caroline 24 dage så vi har snart en måneds fødselsdag....

De der tigerspring - der skulle være et omkring 5 ugersalderen sådan ca... Men vi (kæresten og jeg) synes at hun er blevet super pyldret på det sidste og er nærmest utrøstelig om aftenen. Hun vil falde i søvn i armene på helst mor, men far kan også bruges engang i mellem. Hun vil helst vugges og holdes tæt, og går lidt i panik hvis hun taber sin sut. Hun ligger mange gange og kigger helt forvirret rundt med et lidt skræmt blik i øjnene... åhh det skærer i mit hjerte at se hende være så ked af det. Hun vil ammes ofte, især om aftenen. Hvilket gør at jeg ikke føler jeg har mælk nok til at mætte hende. Er det et tiger spring, eller bare alm pylderi???

Har forresten spurgt inde på ammenet.dk, men der er ikke kommet noget svar (lidt træls) men jeg synes stadig det er underligt at mit højre bryst altid er fyldt så jeg må skifte indlæg flere gange om dagen da det bogstaveligt kan vrides for mælk, imens det venstre jo der er da noget i det og det bliver da lidt spændt men slet slet ikke i forhold til det højre... Hvad kan jeg gøre for at sætte prodiktionen op på det venstre, jeg lægger hende til skiftevis på hvert bryst, så der burde jo være ligevægt hvis i forstår...

Håber i kan vil svare mig på dette...

Knus Majken

NYYYYYYIIIIJ, det lyder jo fuldstændig som med min pige-

Den eneste forklaring jeg har til dig er simpelthen at din pige bare har brug for sin mor- Sådan følte jeg det med min tøs, kun mor dur, og nogle gange far.. Synes os jeg ikke lavede andet end at amme hende, og når jeg ikke ammede lå hun i armen og sov hos mig.. Det var det samme HVER eneste aften.. plus det med brystet, mit det andet kom mælken også først gang i ved 2 mdr alderen..

Hvis det med at hyle fortsætter, og hun nægter at vil ligge på maven også, råder jeg dig til at tage til kiropraktor, for det var derfor at vores pige græd hver gang vi lagde hende. Hun havde låst nakke, altså ved ikke hvorfor hun så ikke græd hos mig, det er uforklareligt

Håber jeg kunne bidrage lidt, og ellers har du i hvert fald min forståelse...

Anmeld

15. august 2010

dorthemus

Rosa skriver:

Det siger Bayze ihvertfald Hun sagde at Lille-A blev stjernetosset og hverken ville sove eller spise og var rasende gal meget af tiden - og han var ellers blevet så nem og skøn og kisteglad lige inden... 

Ja, er der ikke et gammelt trick med at dyppe sutten i snaps? Høhøh...

Ja vi husker jo alle den tragiske historie om stakkels bamse der blev tæsket invalid

Runa har i øjeblikket set sig vred på mine bryster som får mange tæsk og ikke særlig meget opmærksomhed. Hun ligger og pjatsutter og giver slip hele tiden så alt omkring blir sjasket til

Anmeld

15. august 2010

Moderator

dorthemus skriver:

Ja vi husker jo alle den tragiske historie om stakkels bamse der blev tæsket invalid

Runa har i øjeblikket set sig vred på mine bryster som får mange tæsk og ikke særlig meget opmærksomhed. Hun ligger og pjatsutter og giver slip hele tiden så alt omkring blir sjasket til

Gud ja Haha, det var en grum historie for stakkels nalle-bjørn...

Er spændt (læs: dødsensangst) for hvad min egen lille terrorcelle kan nå at udrette herhjemme på de 5 uger det muligvis varer

Awws - det lyder smertefuldt med dine snipper Ja, som jeg skrev i en anden tråd så er der også bøvl med amningen herhjemme. Det går simpelthen ikke hurtigt nok for ham og han bliver stiktosset hvis jeg ikke straks adlyder og stikker ham flasken når han ikke gider ammes. Kun om natten og i særlige tilfælde er mors mejeri godt nok. 

Hvor langt er I med springet? Lige begyndt eller snart færdige? For jeg synes tiden derefter har været helt fantastisk!

Anmeld

15. august 2010

dorthemus

Rosa skriver:

Gud ja Haha, det var en grum historie for stakkels nalle-bjørn...

Er spændt (læs: dødsensangst) for hvad min egen lille terrorcelle kan nå at udrette herhjemme på de 5 uger det muligvis varer

Awws - det lyder smertefuldt med dine snipper Ja, som jeg skrev i en anden tråd så er der også bøvl med amningen herhjemme. Det går simpelthen ikke hurtigt nok for ham og han bliver stiktosset hvis jeg ikke straks adlyder og stikker ham flasken når han ikke gider ammes. Kun om natten og i særlige tilfælde er mors mejeri godt nok. 

Hvor langt er I med springet? Lige begyndt eller snart færdige? For jeg synes tiden derefter har været helt fantastisk!

Ja det læste jeg godt...det kan ikke være sjovt, men jeg giver dem der svarede dig ret; fungerer det ikke så er det flasken der må komme på banen og så bare glæd dig over de 3-4 måneder dit barn fik modermælk...herregud, mange af os er jo vokset op på mme og det er da gået meget godt

I forhold til termin så starter den idag, men jeg har lagt mærke til de små tegn den sidste uges tid: at hun holder mere fast i mig, fx en besidderisk hånd på brystet og har svært ved at give sig hen til søvnen, ligger og holder øje med mig mens hun ammes og ikke kan koncentrere sig. Og min favorit: bruger mig som sut så jeg nærmest skal trække hende af mens min stakkels brystvorte blir længere og længere...ren tegnefilm, haha

Anmeld

15. august 2010

Moderator

Ja det læste jeg godt...det kan ikke være sjovt, men jeg giver dem der svarede dig ret; fungerer det ikke så er det flasken der må komme på banen og så bare glæd dig over de 3-4 måneder dit barn fik modermælk...herregud, mange af os er jo vokset op på mme og det er da gået meget godt

I forhold til termin så starter den idag, men jeg har lagt mærke til de små tegn den sidste uges tid: at hun holder mere fast i mig, fx en besidderisk hånd på brystet og har svært ved at give sig hen til søvnen, ligger og holder øje med mig mens hun ammes og ikke kan koncentrere sig. Og min favorit: bruger mig som sut så jeg nærmest skal trække hende af mens min stakkels brystvorte blir længere og længere...ren tegnefilm, haha

Åhh ja - den kender jeg godt SMAK siger det så når han endelig slipper

Jonte er begyndt at gnave på alting... Han stirrer intenst på mig med sammenknebne lurifax-øjne og griber fat om min hånd/en bamse/en stofble/mit ansigt uden at værdige den et blik og så kaster han sig fremover med vidtåbent gummegab mens han råber GRRRRRRRR!!!! og så propper han hånden/bamsen/kluden/mit ansigt helt ind i hovedet og gnaver løs - "GRRRR! GRRRR! GRRRR!" Det ser simpelthen hysterisk sjovt ud!!!

Anmeld

15. august 2010

dorthemus

Rosa skriver:

Åhh ja - den kender jeg godt SMAK siger det så når han endelig slipper

Jonte er begyndt at gnave på alting... Han stirrer intenst på mig med sammenknebne lurifax-øjne og griber fat om min hånd/en bamse/en stofble/mit ansigt uden at værdige den et blik og så kaster han sig fremover med vidtåbent gummegab mens han råber GRRRRRRRR!!!! og så propper han hånden/bamsen/kluden/mit ansigt helt ind i hovedet og gnaver løs - "GRRRR! GRRRR! GRRRR!" Det ser simpelthen hysterisk sjovt ud!!!

Hihiii ja, kan lige se det for mig...i det hele taget kommer der jo mere og mere personlighed ind over fra nu af som gør, at man kan holde det ud, for det er sgu´da skidesjovt...også!!

Runa er ikke begyndt at grine endnu, men der kommer flere og flere lyde og smil...smil jeg lever længe på

Anmeld

15. august 2010

Moderator

dorthemus skriver:

Hihiii ja, kan lige se det for mig...i det hele taget kommer der jo mere og mere personlighed ind over fra nu af som gør, at man kan holde det ud, for det er sgu´da skidesjovt...også!!

Runa er ikke begyndt at grine endnu, men der kommer flere og flere lyde og smil...smil jeg lever længe på

Åh, bare vent! Det er fantastisk! Kan tydeligt huske første gang Jonte lavede de der halvkvalte fnis og gurglelyde. Det var når jeg kildede ham på maven og op under hagen mens jeg lavede kysselyde. Pludselig krøllede han sig helt sammen i fosterstilling og udstødte et ahaaarrhgggggggggggghhrrrrrr SÅ sødt!!!

Nå - sengetid for Jontes mor - Bassimutten skal vaccineres i morgen og jeg skal starte på køreskolen ved skisme snart ikke hvad jeg frygter mest...

Knus til dig og ønskebarnet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.