Baby vil ikke have grød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2010

Lise

Mumto3 skriver:

Vent til din lillebitte baby på 5 mdr bliver til en større baby på 6 eller 7 mdr og se om han i mellemtiden er blevet klar til grød.

Men et andet problem er så at han heller ikke rigtig gider mælken - hverken min mælk eller fra flaske, og at han er ved at dykke ned i min mad når jeg spiser i hans selskab af bare iver. Men det kan jeg jo ikke give ham noget af endnu. Det eneste jeg nogensinde har givet ham, hvor han var fuld af begejstring var et glas almindeligt postevand - men det kan man sdu da hverken leve eller dø af..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2010

Lise

MaleneG skriver:

hæh sådan er min datter også.

Jeg har droppet alt grød, hun nægter simpelthen at åbne munden.

Jeg begyndte for sjov at prøve at købe et glas frugtmos, og ja så kunne ungen dælme åbne næbbet  Men faktisk så tror jeg det har været min redning, for nu spiser hun gladeligt de fleste ting der bliver serveret, så længe det IKKE er grød, der er altså ingen adgang.

Så selvom det lyder enormt upædagogisk mm, så prøv at køb nogle glas frugtmos/andet på glas alderssvarende, og lad ham prøvesmag det. Min datter spiser nu både fiskefrikadeller, blendet grøntssags suppe, lasagne mm. og det er alt sammen noget hun er begyndt på inden for de sidste 14 dage, påtrods af hun fik tilbudt grød fra 4 mdrs alderen, og er nu 7 mdr.

Han må skam gerne få glasmad, så det kan jeg da prøve

Anmeld

12. august 2010

Lise

Tulle28 skriver:

Hmmm måske er han bare ikke klar endnu? Jeg ville prøve at vente lidt med grøden og prøve igen senere.

http://www.ammenet.dk/wiki/introduktion-til-fast-f-de

Knus Tulle

Måske er han ikke, men som jeg også har svaret nogle af de andre, så har jeg også svært ved at få mælk i ham - han gider det sgu ikke rigtigt..

Anmeld

12. august 2010

Mumto3

Lise skriver:

Men et andet problem er så at han heller ikke rigtig gider mælken - hverken min mælk eller fra flaske, og at han er ved at dykke ned i min mad når jeg spiser i hans selskab af bare iver. Men det kan jeg jo ikke give ham noget af endnu. Det eneste jeg nogensinde har givet ham, hvor han var fuld af begejstring var et glas almindeligt postevand - men det kan man sdu da hverken leve eller dø af..

Hvordan går det med natamningen? Gider han amme der?

Nogle børn er så optaget af verden at de slet ikke kan koncentere sig om at spise, men når det så bliver nat, og alt er roligt og mørkt og der ikke er noget at opleve, så vil de gerne spise. Har din søn det sådan eller er det bare altid han ikke gider mælken?

P.S. husk også at det ikke er hele tiden børn er stor-spisende. kunne han være inde i er periode hvor han bare ikke lige vokser så meget, for så senere at tage en vækst-spurt?

Anmeld

12. august 2010

Lise

Mumto3 skriver:

Hvordan går det med natamningen? Gider han amme der?

Nogle børn er så optaget af verden at de slet ikke kan koncentere sig om at spise, men når det så bliver nat, og alt er roligt og mørkt og der ikke er noget at opleve, så vil de gerne spise. Har din søn det sådan eller er det bare altid han ikke gider mælken?

P.S. husk også at det ikke er hele tiden børn er stor-spisende. kunne han være inde i er periode hvor han bare ikke lige vokser så meget, for så senere at tage en vækst-spurt?

Jeg har haft problemer med at få ham til at spise siden han var fire uger. Der begyndte han at skælde ud på brysterne, og ville ofte hellere have en flaske mme (ikke engang en flaske af min mælk gad han). Men jeg har aldrig haft problemer med at amme ham om natten, så det gør jeg i stor stil.

Han er vist bare aldrig stor-spisende. Men han vokser i længden, som hans i den grad storspisende storebror gjorde, han vejer bare meget mindre på samme antal cm.

Anmeld

12. august 2010

Mumto3

Lise skriver:

Jeg har haft problemer med at få ham til at spise siden han var fire uger. Der begyndte han at skælde ud på brysterne, og ville ofte hellere have en flaske mme (ikke engang en flaske af min mælk gad han). Men jeg har aldrig haft problemer med at amme ham om natten, så det gør jeg i stor stil.

Han er vist bare aldrig stor-spisende. Men han vokser i længden, som hans i den grad storspisende storebror gjorde, han vejer bare meget mindre på samme antal cm.

Normalt er det jo ikke noget 'man' anbefaler, tværimod, men hvis der er problemer med madindtag og han er en natspiser, så kunne det MÅSKE være en løsning, altså at lade ham have hans hovedmåltider om natten. Men det kommer til at gå ud over din nattesøvn, og der er jo også en storebror at tage hensyn til.

Der er mange børn der i en periode gerne vil spise om natten , så det er ikke ensbetyndede med at han fra nu af og til han blive 18 år, kun kan spise mad om natten. Det er måske i en måned intil han bliver 6 mdr, og kan få din mad (og ikke grød).

Anmeld

12. august 2010

melek2303

Min datter ville heller ikke helt grød selvom hun havde fået det i knap 2 uger, så holdt jeg en pause på 1 uge og nu spiser hun gerne. Jeg giver hende kun 1 portion om dagen, så når hun virker mere grødglad går jeg op til to. Jeg giver hende kun hirse og risgrød, så hun ikke får for meget på en gang og måske afviser det. Før jeg holdt pause havde hun også smagt kartoffelmos og gulerod på glas - det var stor succes. måske fordi det er sødere end det man selv laver ved ikke!!! Jeg laver heller ikke grøden så tyk. Det kan også være konsistensen der gør det så prøv at gør den tynd og langsomt tykkere og tykkere så han vender sig til det. 

Jeg havde holdt en lille pause også startet op som jeg har beskrevet ovenfor. det hjalp på min datter.

Hun er heller ikke storspiser (flaske max 600 ml i døgnet), og hvis jeg giver hende 2 portioner så afviser hun den ene... Giv ham det han gider spise... Hvis han ikke gider hirsegrød så giv ham risgrød eller omvendt:-) Man kan også få risgrød med grønsager på glas det var også succes hos min datter....

Anmeld

12. august 2010

Pige2009

Lise skriver:

- Hvad gør man når barnet ikke vil have grøden?

Min lille dreng er fem mdr nu, og jeg prøver virkelig at finde en rytme med at give ham noget grød/mos. Men han vil sgutte ha det. Har prøvet at koge kartofler/gulerødder/broccoli til ham (mos med smør og mme i), men han ser ud som om han skal brække sig når det kommer i munden af ham   Det er jo synd, hvis han virkelig synes det er klamt. Så det holder jeg lidt inde med, og prøver igen om en måneds tid..

To gange om dagen laver jeg grød til ham (ris-, hirse- eller majsgrød) med frugt i. Men han snører fuldstændig til i hovedet, og begynder at råbe eller skrige og gå i flitsbue... noget siger mig at han ikke brydes sig om det. Det er både sådan noget pulvergrød og det jeg producerer fra bunden.

Men hvad gør jeg så? Bliver jeg bare ved med at tilbyde ham det, og så håber på at han en dag æder det? Eller hvad er jeres erfaringer, jer der har børn der måske heller ikke var så tossede med det... ? Det er sgu lidt demotiverende at stå der og koge, bare for at hælde lortet i skraldespanden bagefter..

Min store dreng åbnede bare gabet når der kom mad - det var sgu så nemt!

Lise

Laura var heller ikke pjattet med det, så vi gik nærmest direkte over til rugbrød!  Hun gad slet ikke grøden, så hun fik bare et par bittesmå ryttere af rugbrød med leverpostej, og så var hun også helt pjattet med avocado

K.h. Linda

Anmeld

13. august 2010

Thalia

Rigtig mange babyer er slet ikke klar til grød og mos når de er 5 mdr gamle. Det er også derfor anbefalingen hedder at man først begynder at introducere det fra 6 mdrs alderen :-)

Herhjemme har grød aldrig været et hit før ungerne er blevet over et år gamle. I stedet har de fået lov at spise masser af gnavemade, lidt inspireret af BLW metoden. Måske det er en ide for jeres lille? Altså at stoppe helt med grøden i en periode og i stedet prøve med noget gnavegrønt eller andet i den stil?

Der er jo ingen regel om at babyer overhovedet skal spise grød.

Anmeld

13. august 2010

LLN

Lise skriver:

- Hvad gør man når barnet ikke vil have grøden?

Min lille dreng er fem mdr nu, og jeg prøver virkelig at finde en rytme med at give ham noget grød/mos. Men han vil sgutte ha det. Har prøvet at koge kartofler/gulerødder/broccoli til ham (mos med smør og mme i), men han ser ud som om han skal brække sig når det kommer i munden af ham   Det er jo synd, hvis han virkelig synes det er klamt. Så det holder jeg lidt inde med, og prøver igen om en måneds tid..

To gange om dagen laver jeg grød til ham (ris-, hirse- eller majsgrød) med frugt i. Men han snører fuldstændig til i hovedet, og begynder at råbe eller skrige og gå i flitsbue... noget siger mig at han ikke brydes sig om det. Det er både sådan noget pulvergrød og det jeg producerer fra bunden.

Men hvad gør jeg så? Bliver jeg bare ved med at tilbyde ham det, og så håber på at han en dag æder det? Eller hvad er jeres erfaringer, jer der har børn der måske heller ikke var så tossede med det... ? Det er sgu lidt demotiverende at stå der og koge, bare for at hælde lortet i skraldespanden bagefter..

Min store dreng åbnede bare gabet når der kom mad - det var sgu så nemt!

Lise

Nu ved jeg ikke om det er noget forskelligt du giver ham hver gang, men prøv at lav den samme type grød/mos til ham flere dage i træk så han kan genkænde det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.