Loppe skriver:
Jeg er jo ejer af den her fantastisk dejlige tæve på 9 mdr..
Mit mål var at hun skulle luftes 2 gange om dagen, som tiden er gået kan jeg godt se at når man er alene med to børn, så er det en smule urealistisk, så nu er mit mål at hun skal luftes min. en gang om dagen, og inderst inde synes jeg faktisk det er for lidt, men jeg har desværre ikke tid/overskud til mere.
Hånden på hjertet, hvor ofte lufter i jeres hund?
Hej Loppe.
Jeg har stemt den sidst. Er vist mindre end 1 gang om ugen.
Emnet her har været oppe flere gange og ender hurtigt med at blive et sprængfarligt emne. Jeg er tilbøjelig til at tro, det er fordi alle vi hundeejere har forskellige racer, forskellige opfattelser af dem og deres behov, forskellige syn på træning og vi lever alle forskelligt i vores liv!
Vi går sjældent med vores hunde. Har jo 2 labber. En gul tæve på over 9 år og en brun han på 3 år. Vi bor i hus og har have. Tæven bliver ikke trænet med mere, men har vundet adskellige pokaler og er blevet udtrukket til DM i lydighed. Da hun ikke bliver trænet mere, er hendes energiniveau ikke særlig højt mere. Hun kommer med på hygge-ture og ellers små gå ture engang imellem.
Hannen bliver trænet med flere gange dagligt og er til konkurrencer i en del weekender.
Jeg er af den opfattelse at det er selve aktiveringen af hunden der er afgørende og ikke bare gåture. Jeg vil fx aldrig gå 3 x 80 min med min hund. Føj da en belastning for hundens krop. Men tilgengæld har mine hunde behov for mental træning og udholdenhed. Jeg/vi går mere op i at få nogle velopdragne og mentalt sunde hunde i stedet for at skal ud at gå 3-4 x dagligt for ikke at blive høvlet ned i et offentligt forum.
Jeg går sjældent med mine hunde, men jeg træner dem meget tit!
Ha fortsat en god søndag 
VH Kloster
Anmeld