Hvor ofte lufter i hund?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2010

sofie85

Loppe skriver:

Jeg er jo ejer af den her fantastisk dejlige tæve på 9 mdr..

Mit mål var at hun skulle luftes 2 gange om dagen, som tiden er gået kan jeg godt se at når man er alene med to børn, så er det en smule urealistisk, så nu er mit mål at hun skal luftes min. en gang om dagen, og inderst inde synes jeg faktisk det er for lidt, men jeg har desværre ikke tid/overskud til mere.

Hånden på hjertet, hvor ofte lufter i jeres hund?

Har stemt 3 gange dagligt!

Nogle gange kan det blive til flere ture end det og en gang imellem bliver det kun til 2, men det er sjældent.

Og så har vi også en have de kommer ud og tisser i flere gange om dagen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2010

Moaaar <3

LAURAS MOR skriver:

ja men derfor kan man godt snakke i en ordenlig tone..

Ordenlig tone ?
Hun siger jo intet grimt, kun hendes mening .

Er fuldstændig enig med dig npn.
Vi har en stor have på 2000.kvm og vi har en Welsh , som kræver AKTIV motion 80min om dagen. Han får som min. 3 gå ture, morgen middag og aften.
En hund skal have lov til at ordne det den skal og læse avis.
Vores hund kunne ikke finde på at lade vandet eller ligge en dej ude i haven.

Anmeld

8. august 2010

Sabina92

Nå men så vil jeg da undskyld jeg siger min mening!

- Det trækker jeg i mig igen.

Anmeld

8. august 2010

Guldet

Æblekage skriver:

Ordenlig tone ?
Hun siger jo intet grimt, kun hendes mening .

Er fuldstændig enig med dig npn.
Vi har en stor have på 2000.kvm og vi har en Welsh , som kræver AKTIV motion 80min om dagen. Han får som min. 3 gå ture, morgen middag og aften.
En hund skal have lov til at ordne det den skal og læse avis.
Vores hund kunne ikke finde på at lade vandet eller ligge en dej ude i haven.

Sorry det var forkert formuleret af mig.. synes bare det lød så hårdt og kontant..

Anmeld

8. august 2010

Kloster

Loppe skriver:

Jeg er jo ejer af den her fantastisk dejlige tæve på 9 mdr..

Mit mål var at hun skulle luftes 2 gange om dagen, som tiden er gået kan jeg godt se at når man er alene med to børn, så er det en smule urealistisk, så nu er mit mål at hun skal luftes min. en gang om dagen, og inderst inde synes jeg faktisk det er for lidt, men jeg har desværre ikke tid/overskud til mere.

Hånden på hjertet, hvor ofte lufter i jeres hund?

Hej Loppe.

Jeg har stemt den sidst. Er vist mindre end 1 gang om ugen.

Emnet her har været oppe flere gange og ender hurtigt med at blive et sprængfarligt emne. Jeg er tilbøjelig til at tro, det er fordi alle vi hundeejere har forskellige racer, forskellige opfattelser af dem og deres behov, forskellige syn på træning og vi lever alle forskelligt i vores liv!

Vi går sjældent med vores hunde. Har jo 2 labber. En gul tæve på over 9 år og en brun han på 3 år. Vi bor i hus og har have. Tæven bliver ikke trænet med mere, men har vundet adskellige pokaler og er blevet udtrukket til DM i lydighed. Da hun ikke bliver trænet mere, er hendes energiniveau ikke særlig højt mere. Hun kommer med på hygge-ture og ellers små gå ture engang imellem.

Hannen bliver trænet med flere gange dagligt og er til konkurrencer i en del weekender.

Jeg er af den opfattelse at det er selve aktiveringen af hunden der er afgørende og ikke bare gåture. Jeg vil fx aldrig gå 3 x 80 min med min hund. Føj da en belastning for hundens krop. Men tilgengæld har mine hunde behov for mental træning og udholdenhed. Jeg/vi går mere op i at få nogle velopdragne og mentalt sunde hunde i stedet for at skal ud at gå 3-4 x dagligt for ikke at blive høvlet ned i et offentligt forum.

Jeg går sjældent med mine hunde, men jeg træner dem meget tit!

Ha fortsat en god søndag

VH Kloster

Anmeld

8. august 2010

Mira0911

Vores er en labrador... Og han bliver gået ture med 3 til 5 gange om dagen...

Han er rigtig god til at komme hen til os og sige "Nu skal han altså på toilet"

Udover 3 til 5 gange lufteture, kommer han stort set i hundeskov hver dag, for at møde andre hunde, og brændt noget krudt af...

Anmeld

9. august 2010

Moaaar <3

Kloster skriver:

Hej Loppe.

Jeg har stemt den sidst. Er vist mindre end 1 gang om ugen.

Emnet her har været oppe flere gange og ender hurtigt med at blive et sprængfarligt emne. Jeg er tilbøjelig til at tro, det er fordi alle vi hundeejere har forskellige racer, forskellige opfattelser af dem og deres behov, forskellige syn på træning og vi lever alle forskelligt i vores liv!

Vi går sjældent med vores hunde. Har jo 2 labber. En gul tæve på over 9 år og en brun han på 3 år. Vi bor i hus og har have. Tæven bliver ikke trænet med mere, men har vundet adskellige pokaler og er blevet udtrukket til DM i lydighed. Da hun ikke bliver trænet mere, er hendes energiniveau ikke særlig højt mere. Hun kommer med på hygge-ture og ellers små gå ture engang imellem.

Hannen bliver trænet med flere gange dagligt og er til konkurrencer i en del weekender.

Jeg er af den opfattelse at det er selve aktiveringen af hunden der er afgørende og ikke bare gåture. Jeg vil fx aldrig gå 3 x 80 min med min hund. Føj da en belastning for hundens krop. Men tilgengæld har mine hunde behov for mental træning og udholdenhed. Jeg/vi går mere op i at få nogle velopdragne og mentalt sunde hunde i stedet for at skal ud at gå 3-4 x dagligt for ikke at blive høvlet ned i et offentligt forum.

Jeg går sjældent med mine hunde, men jeg træner dem meget tit!

Ha fortsat en god søndag

VH Kloster

"Føj da en belastning for hundens krop.???"

en belastning at hunden skal gå ? haha det må da være en joke

Anmeld

9. august 2010

Lone Jakobsen

har stemt en gang om dagen. men det plejer desværre at være mindre. har nu oplevet at jo flere ture jo mindre ballade. så vi prøver at komme på tur hver dag. ellers er det haven.

Anmeld

9. august 2010

Amso

Vi gårtur med vores hund en gang dagligt. - gerne om aftenen. Men hun kommer selvfølgelig ud flere gange, nogen gange hele dagen, da viar en stor grund, og vi bare kan have havedøren stående åben, så hun kan rende ind og ud som hun vil.

Så bliver hun leget med i haven, så hun bliver kørt træt og får brugt mere energi end hun vil gøre ved gå ture, for der kan jeg ikke rigtigt lade hende løbe frit.

Vi er så heldige at have et gadekær i byen, hvor hun kan soppe lidt i. Når vi så skal nogen steder, hvor det er muligt at tage hende med, kommer hun altid med. Hvor der er børn og andre hunde. ( Hun elsker at køre bil ) Derfor syntes jeg i vores situation at det er ok, men en gang dagligt.

Anmeld

9. august 2010

Mette+Mathias

Vi lufter kun vores hund cirka 1 gang om ugen, - han kommer selvfølgelig ud i haven maaange gange om dagen (og ofte også 1 gang om natten.)

Han er ved at være gammel (næsten 11)og desuden plaget af gigt som han dog får piller mod, så han kan ikke holde til ret lange ture,- hvilket gør, at der er en del gåture vi ikke kan tage ham med på, da han bliver helt udmattet, og det er synd.

Vi bor på en stille vej, og pga. ombygning er vores have ikke lukket længere, så han plejer selv at "gå tur" - dvs. ud på fortovet og så 2-3 huse i hver retning. De andre kender ham, så det er ok.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.