hvor meget hjælper jeres mænd til...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2010

Anonym trådstarter

BabyStella! skriver:

Sådan var det skam heller ikke i starten, men det hjalp og snakke lidt med ham. Tror det var fordi manden var så bange for at komme til og "ødelægge" hende - hun var så lille...

Nu er hun næsten 11 mdr. og kan ikke få det vildt nok, når der leges. Det er lige noget der passer farmand :p

ja tror også det er der min kæreste helst vil på når der engang kan leges med ham og han ikke er så lille mere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2010

tumle81

Lise skriver:

Min mand vil gerne hjælpe med den lille (knap 5 mdr), men han har bare ikke "taget" på ham, og det ender atid med at ungen skriger - så det er nemmere at jeg bare gør det hele... Sådan var det også med den store, som er tre år.

Til gengæld er min mand en fantastisk far for ham på tre - og bliver det også for den lille... han kan bare ikke det der med babyer  Det har altså ikke noget at gøre med manglende interesse eller at han sidder ved computeren...

Det lyder som min mand.. Han er super far for de to store, men er ikke baby egnet *s*

Jeg nyder babyer og selvf også de store så derfor er det naturligt at det er mig som står for det meste...

Jeg går stadig hjemme på barsel og sørger for det meste hjemme også, men når jeg snart starter på arbejde skal vi deles mere om det.. Jeg er hjemme om eftermiddagen og derfor er det naturligt at det er mig som sørger for aftensmad, jeg møder tidligt og derfor klarer han ungerne om morgenen...

Er glad for vores deling af opgaverne, og så længe det fungerer gør vi det ikke anderledes ;-)

Knus Kathrina

Anmeld

8. august 2010

XXSS

Anonym skriver:

med den lille? vores dreng er 7 uger i morgen og det er mig der klarer det hele stort set. op om natten, ble skift, badning, legetid, det hele og får kun hjælp med et Suuk fordi han så skal forlade computeren. tænker bare gider du overhovedet din dreng mand?

Min mand hjælper RIGTIG meget til. Vi har jo nu både Olivia på snart 19 mdr. og Freya som er 3 uger. Han skifter begge piger næsten hele tiden, så sørger jeg for det andet.

Om natten ammer jeg og så skifter han Freya imens jeg lige går på toilettet. så jo tak han er en rigtig stor hjælp.

Når han skal starte på job igen - lader jeg ham dog sove, men indtil da er vi to om det hele og det er dejligt !

Og det er jo altså hellere ikke kun kvindens job - kan du fortælle din kæreste.

Anmeld

8. august 2010

Corn

Da vi fik den første lavede min mand ikke en dyt... Tror han følte sig udenfor pga amning og jeg har/havde svært ved at bede om hjælp, følte at han da måtte kunne forstå når jeg havde brug for ham...

Barn nr. 2 tog han sig rigtig meget af den nybagte storebror, der skulle lære at dele sine forældre med en lille velcrobaby.

Denne gang, barn nr. 3, er der næsten kapløb om at komme først til barnevognen. Han har taget 4 ugers orlov udover de 14 dage han ellers har haft. Han dikker og laller rundt, pludre så længe baby vil, og får tårer i øjnene når de små tandløse smil bliver sendt afsted i hans retning.

Derudover suser han rundt med de store. Tager som regel kun én med ud af huset af gangen, så de får noget alene-tid med en voksen. Sætter projekter igang osv...

MEEEN vi er kun nået hertil ved at jeg sagde MEGET tydeligt fra og til, fik bedt om hjælp, sagde hvad han skulle gøre for at hjælpe mig, og lod ham gøre tingene på hans måde... Mænd er ikke synske, og kvinder behøver ikke gøre tingene selv...

Anmeld

8. august 2010

Jibbe

Nu har vi kun været forældre i 9 dage, men Lars hjælper enormt meget til. Han sørger for det huslige, madlavning osv og skifter nok ble 75% af gangene... Jeg ammer og om natten er det kun hvis han virkelig er vågen og jeg virkelig er træt at Lars hjælper til, ellers kan jeg ligeså godt selv tage det der når jeg er vågen. Men fra oktober kommer jeg også til at være semi-enlig mor når Lars skal ud at sejle igen, så kun skønt at han er så meget med når han er hjemme

Anmeld

8. august 2010

Ansemusen

Anonym skriver:

med den lille? vores dreng er 7 uger i morgen og det er mig der klarer det hele stort set. op om natten, ble skift, badning, legetid, det hele og får kun hjælp med et Suuk fordi han så skal forlade computeren. tænker bare gider du overhovedet din dreng mand?

Tænker at det måske kan være et tegn på at din mand har fået en efterfødselsreaktion, hvilket hver 8. mand faktisk får. Så synes bestemt også at du skal tage en snak med ham. Men måske med et andet udgangspunkt end frustration. Forstår sagtens at du ER frustreret, men hvis nu han har en reaktion, så er bebrejdelse vist ikke vejen frem.

Her hjælper Farmand alt hvad han kan! Han ligger ved siden af lillemanden og er dermed den der trøster, hvis han vågner og er ked af det om natten (jeg har desværre med tungsing måtte erkende at min tålmodighed er lig nul om natten ). Da Thias sked i bleen om natten, var det også Rasmus der stod op og siftede hvorefter jeg ammede ham. Han giver en flaske af min malkede mælk hver anden nat og står op med ham de fleste morgener i weekenden så jeg kan sove videre og tanke op. Når vi begge er hjemme, tager vi ham nok nogenlunde lige meget. Far nok lidt mere på hverdagsaftener, da jeg jo har været alene med Thias hele dagen og har brug for lidt tid uden en baby på armen, og lige så meget for, at han er sammen med sin søn! Så her kan jeg bestemt ikke klage over Fars deltagelse!

Anmeld

8. august 2010

SiLiMiMa

med den yngste nærmest intet - hun er nu snart 20 mdr.

Til gengæld har han taget sig meget mere af de 3 store end jeg har og foretaget sig en masse spændende ting med dem, mens jeg har passet den lille... han kan dog sagtens passe maia også, hvis jeg fx skal noget alene, så sådan er det heller ikke.

jeg har ikke noget at klage over

heise

Anmeld

8. august 2010

SiLiMiMa

Heise skriver:

med den yngste nærmest intet - hun er nu snart 20 mdr.

Til gengæld har han taget sig meget mere af de 3 store end jeg har og foretaget sig en masse spændende ting med dem, mens jeg har passet den lille... han kan dog sagtens passe maia også, hvis jeg fx skal noget alene, så sådan er det heller ikke.

jeg har ikke noget at klage over

heise

ej, nu lyver jeg lidt da....

han gir hende da ofte nattøj på (hvis jeg ber om det) og står også op om natten HVIS han hører hende.... og sikkert flere ting jeg har glemt, men primært har vi så valgt sådan, at han mest har taget sig af de store, mens maia var helt lille, men nu er hun snart 2 år og så begynder hun jo at kunne være med til flere af de ting, farmand laver med de andre

heise

Anmeld

8. august 2010

Ann.

Ole er helt super med Lærke og hjælper gerne til og står gerne op i weekenden, sammen med hende

Hvad husarbejde angår - så er det en helt anden sag (han hader det), og kan godt mærke at computeren trækker meget der, så der er det mest mig der gør tingene, men jeg går også hjemme og har tiden til det, så det er fint, nu når han hjælper så meget med Lærke.

Dog måtte han da gerne sætte en vask over eller et eller andet nogle gange - det ville bestemt ikke gøre mig noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.