hvor meget hjælper jeres mænd til...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2010

BabyStella!

Anonym skriver:

med den lille? vores dreng er 7 uger i morgen og det er mig der klarer det hele stort set. op om natten, ble skift, badning, legetid, det hele og får kun hjælp med et Suuk fordi han så skal forlade computeren. tænker bare gider du overhovedet din dreng mand?

Manden herhjemme kan godt hjælpe lidt til. Idag da jeg kom hjem fra en veninde, havde han taget opvasken. Til aften ordnede han aftensmaden (rugbrød, men alligevel )

Han tog oz vores datter, da jeg malede samtlige vinduer i huset idag

Så jo, han er faktisk ret god. Nogle dage hjælper han dog mere end andre dage.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2010

Anonym trådstarter

Lise skriver:

Min mand vil gerne hjælpe med den lille (knap 5 mdr), men han har bare ikke "taget" på ham, og det ender atid med at ungen skriger - så det er nemmere at jeg bare gør det hele... Sådan var det også med den store, som er tre år.

Til gengæld er min mand en fantastisk far for ham på tre - og bliver det også for den lille... han kan bare ikke det der med babyer  Det har altså ikke noget at gøre med manglende interesse eller at han sidder ved computeren...

min kæreste virker heller helt til at ha taget på vores søn som virker som en rigtig mor dreng, og min kæreste ser ret nervøs ud nogen gange når han har ham. kan være det er derfor det måske er nemmere bare at sidde ved computeren og lade mig tage drengen?

Anmeld

7. august 2010

Anonym trådstarter

kan være det bliver bedre når han bliver ældre, min kæreste siger tit bare man kunne springe frem til han bliver 3

Anmeld

7. august 2010

Anonym trådstarter

BabyStella! skriver:

Manden herhjemme kan godt hjælpe lidt til. Idag da jeg kom hjem fra en veninde, havde han taget opvasken. Til aften ordnede han aftensmaden (rugbrød, men alligevel )

Han tog oz vores datter, da jeg malede samtlige vinduer i huset idag

Så jo, han er faktisk ret god. Nogle dage hjælper han dog mere end andre dage.

det er dejligt det er det jeg gerne vil ha min kæreste til bare lige ta ham lidt så jeg kan lave noget praktisk eller at han gjorde det

Anmeld

7. august 2010

Trolde_mor

Tænker lidt om han måske er nervøs for at tage sig af den lille? Bange for hvordan han skal gøre det forskellige?

MAnge mænd tænker jo også den lille som en 6 måneders eller ældre inden den lille kommer til verden. Så det kan jo også ske det har været et chok for ham og han ikke ved hvad man skal lave med sådan et lille myr?

Men ja, du må tage en alvorlig snak med ham, og så evt. sige at nu må han lige tage sig af den lille et stykke tid, mens du lige tager ned og handler / går i bad eller et eller andet.

Så han bliver nødt til at tage det ansvar og knytter sig til jeres lille ny..

Anmeld

7. august 2010

Lise

Anonym skriver:

kan være det bliver bedre når han bliver ældre, min kæreste siger tit bare man kunne springe frem til han bliver 3

Ja, det tror jeg bestemt... Men hvis han vidste hvordan det er at bo med en tre-årig kan det godt være at han vil ombestemme sig (MEGA jeg KAN og VIL SEEEELV-alder!!!)  

Min mand kom mere og mere på banen fra ca 6 mdr. Han magter bare ikke de helt små babyer...  Til gengæld er han meget bedre til den 3-årige søn end jeg er!

Anmeld

7. august 2010

Fyn

Tag en god lang snak med ham.... Vi lever ikke i 1950'erne mere. Evt. spørg hvordan hans familie-mønster var hjemme da han var barn. Han ser måske ikke at vi nu lever i en verden, hvor man sagtens kan deles om alt arbejdet i hjemmet.

Nå, ja - altså han ammer ikke - men alt det andet, det kan han altså sagtens.

Held og lykke med snakken.

C.

Anmeld

7. august 2010

Anonym trådstarter

Trolde_mor skriver:

Tænker lidt om han måske er nervøs for at tage sig af den lille? Bange for hvordan han skal gøre det forskellige?

MAnge mænd tænker jo også den lille som en 6 måneders eller ældre inden den lille kommer til verden. Så det kan jo også ske det har været et chok for ham og han ikke ved hvad man skal lave med sådan et lille myr?

Men ja, du må tage en alvorlig snak med ham, og så evt. sige at nu må han lige tage sig af den lille et stykke tid, mens du lige tager ned og handler / går i bad eller et eller andet.

Så han bliver nødt til at tage det ansvar og knytter sig til jeres lille ny..

det tror jeg du har ret i han måske er, for er ikke 1 sekundt i tvivl om at han elsker sin søn noget så højt, men når han endelig har ham i sine arme er det ikke mere end lige til at jeg er færdig med det jeg har gang i så er det over til mig igen og så nusse ham fra mine arme af... og så ind til pc igen, men får de knyttet ordenlig bånd på den måde?

Anmeld

7. august 2010

BabyStella!

Anonym skriver:

det er dejligt det er det jeg gerne vil ha min kæreste til bare lige ta ham lidt så jeg kan lave noget praktisk eller at han gjorde det

Sådan var det skam heller ikke i starten, men det hjalp og snakke lidt med ham. Tror det var fordi manden var så bange for at komme til og "ødelægge" hende - hun var så lille...

Nu er hun næsten 11 mdr. og kan ikke få det vildt nok, når der leges. Det er lige noget der passer farmand :p

Anmeld

7. august 2010

Trolde_mor

Anonym skriver:

det tror jeg du har ret i han måske er, for er ikke 1 sekundt i tvivl om at han elsker sin søn noget så højt, men når han endelig har ham i sine arme er det ikke mere end lige til at jeg er færdig med det jeg har gang i så er det over til mig igen og så nusse ham fra mine arme af... og så ind til pc igen, men får de knyttet ordenlig bånd på den måde?

Du kan jo starte med at vise ham hvordan du leger med ham på gulvet - altså spørge om ikke han kommer og er med, og ellers så vis de små ting, når han græder hvordan han lige trøster.

Så ser han at han godt kan finde ud af det og får nogle redskaber og noget succes.

Og når han så har dem, er jeg sikker på at det vil knytte, for så bliver han nødt til at tage sig af ham og tænker ikke, så nu kan du snart komme over til din mor, for mor er der slet ikke..

Tror helt sikkert det vil hjælpe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.