A. skriver:
de har ikke en rimelig løn efter min mening
Hmmm. jeg ved heller ikke hvad de tjener, men jeg må sige at jeg har ondt af dem.
De kan INTET vælge selv. De er på hele tiden, folk forventer alt muligt af dem, samtidig med at mange er sure på dem over at 'de får for meget, og laver for lidt'.
Jeg har lige været inde og se deres nye bolig på amalienborg. Til det kan jeg kun sige
Det er så rædselsfuldt så man tror det er løgn. Jeg havde forventet et stort flot slot. Jeg havde forventet at jeg blev misundelig og tænkte: Næ, her ville jeg rigtig gerne bo. Gid det var mig.
Men det var så rædselsfuldt grimt, at jeg er rystet. Det er fuldstændig umuligt at indrette!!! Alle rum er for det første meget mindre end man skullle tro på sådan et slot, og dernæst er der mellem 3 og 5 dobbelte fløjdøre i samtlige rum. Der er ca. 1 m mellem hver dør. Det gør at der er ingen vægge, du kan ikke hænge et eneste billede op nogen steder. Fordi det er fredet, må de ikke blænde nogle døre. Det rum som Droning Ingrid brugte som soveværelse, havde 'kun' 3 dobbelte fløjdøre, hvoraf den ene havde gitter men ingen glas for. Uha, jeg havde ikke lyst til at have et soveværelse som for det første var gennemgangslokale, og for det andet at jeg ikke engang havde en dør jeg kunne lukke!!!
De moderne malerie som de har fået malet, ser pæne ud på de fotografier, men i virkeligheden er de grimme. Rigtig grimme. F.eks. har de fået malet et billlede fra krigen i Ahganistan i deres dagligstue. På billedet er der to danske soldater der bliver sprængt ihjel af en bombe. Ikke om jeg gad sidde i min stue og kigge på to mennekser der bliver slået ihejl. Mary og Frederik har flere gange bedt om at få det lavet om, og det er også blevet rettet til, men er altså stadig endt med to mennekser der bliver sprængt i stykker. -Og de må ikke få det fjernet eller lavet om!!! Det er statens ejedom, og derfor må de ikke selv bestemme. Så er der værelser med hæslige gamle brodrerede vægtæpper og så moderne kunst lige ved siden af, og prismelysekroner i loftet. Det passer bare overhovedet ikke sammen!!! det er forvirrende og grimt.
Mange tror at de har det som blommen i et æg, og det er jo også den facade de skal vise frem. Men jeg tror overhovedet ikke det er spor fedt at leve som de gør!!!
Så personligt er jeg bare glad for at de gider gøre det kæmpe stykke arbejde som de gør for Danmark. Der skal nok komme en dag hvor de ikke orker mere, og SÅ tror jeg at folk begynder at kunne se hvor meget de har betydet for Danmark i positiv retning.