Dagens sure opstød ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2010

Mira0911

Malene&Frederikke skriver:

Problemet er jo at jeg ikke aner præcis hvem ejerne er, da der efterhånden er ret mange hunde der løber rundt ...... og må være ærlig at sige, at jeg ikke gider stemme dørklokker og følge DERES dyr hjem hele tiden - dyr som jeg bestemt ikke er trygge ved

Måske det er en smule respektløst at "hænge folk ud", men jeg nævner jo ingen navne, og gør bare opmærksom at føler folk sig truffet, må de jo gøre noget ved problemet. Synes måske det er mere respektløst af dem, at de lader deres dyr rende rundt, så vi andre ikke kan være her?!

Der er heller ikke nogen der siger at du skal følge hunden hjem til dens ejer...

Disse ejer burde og have meget mere styr på deres hund... Hegnet ind, eller have den i snor...

Når den skal luftes, SÅ skal den da helt klart være i snor... Ja der er mange som skider dette et langt stykke og lader hunden rende frit... Vi har selv hund, og han er altid i snor.. Førhen loven trådte i kraft herude, rendte han frit i engen med end masse andre hunde, det er vi stoppet med omgående og bruger derfor hundeskoven i stedet for... :)

Her hvor vi bor er der lavet sådan, hvis der render løse hunde i engen/skoven bliver vi meldt til politiet med det samme og får en dejlig bøde for det...

Og kan sagtens se at du ikke nævner navne i beskeden...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2010

M&F&C

MoarJ skriver:

Der er heller ikke nogen der siger at du skal følge hunden hjem til dens ejer...

Disse ejer burde og have meget mere styr på deres hund... Hegnet ind, eller have den i snor...

Når den skal luftes, SÅ skal den da helt klart være i snor... Ja der er mange som skider dette et langt stykke og lader hunden rende frit... Vi har selv hund, og han er altid i snor.. Førhen loven trådte i kraft herude, rendte han frit i engen med end masse andre hunde, det er vi stoppet med omgående og bruger derfor hundeskoven i stedet for...

Her hvor vi bor er der lavet sådan, hvis der render løse hunde i engen/skoven bliver vi meldt til politiet med det samme og får en dejlig bøde for det...

Og kan sagtens se at du ikke nævner navne i beskeden...

Så er vi da enige et langt stykke hen ad vejen kan jeg se

Jeg er ikke en af dem der kan få ondt i røven af, at folk går ud på markerne i udkanten af byen og lader deres hunde få en rask løbetur der.....slet ikke! Men synes bare, herinde i byen, er det total uacceptabelt! Kan egentlig nok også følge dem der synes det er træls at hundende løber frit i skoven, med mindre det er en hundeskov

Og finder jeg ud af hvor de hunde høre til, har jeg også tænkt mig at sige på en pæn måde til hundeejerne hvis jeg møder dem, at jeg bestemt ikke synes det okay.

Anmeld

5. august 2010

M&F&C

Splejs skriver:

forstår jeg heller ikke, selvom jeg elsker hunde, syns jeg ikke det er fedt at møde en løs hund, da jeg stadig kan blive noget på utryk ved dem,

Er glad for jeg ikke er helt forkert på den med min holdning

Anmeld

5. august 2010

charlottekri

jeg synes ikke at du overreagerer, og hvis dit opslag ikke virker, så ville jeg ringe til politiet, for hvis de finder en hund rendende løs inde for bygrænsen, så hedder det en bøde på min. 500 kr. for ikke at have styr på sin hund... og der skulle være god chance for dem for at få fat i en hund, sådan som du beskriver det... det kan jo være at de bliver trætte af at få bøder til sidst...

Anmeld

5. august 2010

M&F&C

charlottekri skriver:

jeg synes ikke at du overreagerer, og hvis dit opslag ikke virker, så ville jeg ringe til politiet, for hvis de finder en hund rendende løs inde for bygrænsen, så hedder det en bøde på min. 500 kr. for ikke at have styr på sin hund... og der skulle være god chance for dem for at få fat i en hund, sådan som du beskriver det... det kan jo være at de bliver trætte af at få bøder til sidst...

Det er ret nemt at få fat i en hund, ja ...... indtil videre er vi oppe på 4, bare idag  Håber opsangen hjælper, så jeg ikke skal hænge i telefonen hver/hveranden dag - for et par uger siden havde jeg faktisk fat i politiet, da der rendte 2 ret store kamphunde af en art rundt alene ude ved nogle marker, og ikke så langt derfra var der altså nogle børn der legede!

Ville ønske at alle inkl. hundeejere var helt enige i at hunde bliver på egen grund, og derudover ellers i snor

Anmeld

5. august 2010

Delilah

Hunde skal da gå i snor inde i byen! Både for hundens sikkerhed og for menneskerne der bor der. Det er da helt hen i vejret at de bare render rundt og gør hvad det passer dem! Det syntes jeg satme er dårlig stil.

Jeg syntes til gengæld godt at de kan løbe frit i en hundepark hvor det er tilladt at have dem løs. Men det er jo også noget helt andet!

Anmeld

5. august 2010

M&F&C

Delilah skriver:

Hunde skal da gå i snor inde i byen! Både for hundens sikkerhed og for menneskerne der bor der. Det er da helt hen i vejret at de bare render rundt og gør hvad det passer dem! Det syntes jeg satme er dårlig stil.

Jeg syntes til gengæld godt at de kan løbe frit i en hundepark hvor det er tilladt at have dem løs. Men det er jo også noget helt andet!

Det er ikke engang fordi der er langt til nærmeste hundeskov - og der er det jo fint for mig at de render rundt, vi kan jo bare holde os derfra, hvis vi ikke vil snakke med fremmede hunde. Men her har vi åbenbart ikke valget

Kunne være man skulle skrive en pæn og venlig nota ved den lokale købmand, så man er sikker på at budskabet når ud. Min tålmodighed er hvertfald ved at slippe op

Anmeld

5. august 2010

Delilah

Det er ikke engang fordi der er langt til nærmeste hundeskov - og der er det jo fint for mig at de render rundt, vi kan jo bare holde os derfra, hvis vi ikke vil snakke med fremmede hunde. Men her har vi åbenbart ikke valget

Kunne være man skulle skrive en pæn og venlig nota ved den lokale købmand, så man er sikker på at budskabet når ud. Min tålmodighed er hvertfald ved at slippe op

Jeg kan ihvertfald godt forstå du er sur over det. Det er jo pisse ubehageligt at møde en hund der løber hen imod en uden at kende dens temperament, og oven i det står der ikke engang en ejer der kan hive i den HVIS uheldet nu skulle være ude. Tror det er en rigtig god idé at sætte en seddel op hos købmanden.

Anmeld

5. august 2010

M&F&C

Delilah skriver:

Jeg kan ihvertfald godt forstå du er sur over det. Det er jo pisse ubehageligt at møde en hund der løber hen imod en uden at kende dens temperament, og oven i det står der ikke engang en ejer der kan hive i den HVIS uheldet nu skulle være ude. Tror det er en rigtig god idé at sætte en seddel op hos købmanden.

Det er nemlig skide ubehageligt - og når jeg så går der med min datter, synes jeg bestemt bare det bliver endnu mere ubehageligt. Tror også jeg ender med det, så må jeg blive upopulær, hvis det er prisen for at kunne gå i ro og fred på gaden

Anmeld

5. august 2010

Delilah

Det er nemlig skide ubehageligt - og når jeg så går der med min datter, synes jeg bestemt bare det bliver endnu mere ubehageligt. Tror også jeg ender med det, så må jeg blive upopulær, hvis det er prisen for at kunne gå i ro og fred på gaden

Her for 2 uger siden var jeg ude og gå med min morfars hund og der står så en løs hund på den anden sidde af gaden. Den traver lige så stille hen til os og så flyver den bare i flæsket på min morfars hund. PUHA. Så måtte jeg lige stikke et ben imellem de 2 og heldigvis gik den så efter at jeg havde skubbet den væk med benet og sagde "NEJ!"

Go for it! Du kan ikke være den eneste der er irriteret over det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.