Dagens sure opstød ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.299 visninger
26 svar
0 synes godt om
5. august 2010

M&F&C

Nu har jeg i længere tid gået og forbandet byens hunde væk - og til dels deres ejere! Sagen er den, at jeg er meget lidt pjattet med fremmede hunde, men her i byen kan man bare ikke få lov at blive fri for dem, FORDI der konstant render løsslupne hunde rundt, i hele byen. Når jeg følger min datter i dagpleje og henter hende igen, bliver vi som minimum mødt af én hund uden ejer.....det er død ubehageligt, når man ikke aner, hvad det er for et kræ! Er ikke blevet bidt endnu, (7-9-13), men blevet gøet utrolig meget af! Synes ikke det kan passe at jeg næsten skal være bange for at gå ud af døren!!

Dertil kommer så de ualmindeligt klamme hundelorte der jo pr. automatik havner over hele byen ......

Efter at have set 3 forskellige hunde idag, uden ejer (2 af dem da jeg gik hjem efter at have fulgt min datter i dagpleje) har jeg valgt at skrive følgende opråb på facebook, da jeg er venner med flere forskellige her fra byen!

"jeg synes IKKE det er okay, at der mere eller mindre konstant render hunde alene rundt her i byen! Det er faktisk møg irriterende! - og dertil kommer så alle de klamme, klamme hundelorte man får op i barnevognshjulene, MUMS! Hvis nogen føler sig truffet, så gør noget ved problemet! Bare lige et surt opstød "

Overreagere jeg? - glæder mig hvertfald til at se, om nogen føler sig truffet!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2010

Alberts/

syntes bestemt ikke du overreager,

jeg elsker hunde, men i min verden SKAL hunde føres i snor, selvom de er de mest velopdraget hunde osv, men man ved skisme aldrig med dyr, og slet ikke  når man kommer med barn, da et barn kan udsende andre signaler til hunde, syntes alle hunde (store som små) skal holdes i snor, de  kan være løse i de hundeskove vi har i danmark, eller i ens egen have, men satme ikke i byen, eller områder hvor andre færdes så syntes bestemt ikke du overreager

Anmeld

5. august 2010

Mira0911

Jeg ville nok ikke smide sådan noget på facebook... Jeg vil hellere gå til ejerne og tage den personligt sammen med dem end at de måske skulle føle sig hængt lidt ud på, på nettet...

Anmeld

5. august 2010

M&F&C

MoarJ skriver:

Jeg ville nok ikke smide sådan noget på facebook... Jeg vil hellere gå til ejerne og tage den personligt sammen med dem end at de måske skulle føle sig hængt lidt ud på, på nettet...

Problemet er jo at jeg ikke aner præcis hvem ejerne er, da der efterhånden er ret mange hunde der løber rundt ...... og må være ærlig at sige, at jeg ikke gider stemme dørklokker og følge DERES dyr hjem hele tiden - dyr som jeg bestemt ikke er trygge ved

Måske det er en smule respektløst at "hænge folk ud", men jeg nævner jo ingen navne, og gør bare opmærksom at føler folk sig truffet, må de jo gøre noget ved problemet. Synes måske det er mere respektløst af dem, at de lader deres dyr rende rundt, så vi andre ikke kan være her?!

Anmeld

5. august 2010

1977

Profilbillede for 1977

Jeg sys det er ok Hader også selv løse hunde.

Anmeld

5. august 2010

M&F&C

Splejs skriver:

syntes bestemt ikke du overreager,

jeg elsker hunde, men i min verden SKAL hunde føres i snor, selvom de er de mest velopdraget hunde osv, men man ved skisme aldrig med dyr, og slet ikke  når man kommer med barn, da et barn kan udsende andre signaler til hunde, syntes alle hunde (store som små) skal holdes i snor, de  kan være løse i de hundeskove vi har i danmark, eller i ens egen have, men satme ikke i byen, eller områder hvor andre færdes så syntes bestemt ikke du overreager

Jeg kan heller ikke forstå, hvorfor de ikke er sat i en lang snor i haven, eller de er hegnet ind! Dagen skal jo nok komme, hvor de bider fra sig

Folk må hjertens gerne lufte deres hunde, store som små, men som du siger, I SNOR så de kan styre dem! Og vi kan have muligheden for at skifte fortov, hvis det er men det er bare slet ikke nemt, når hundene render efter os

Og så skal de liiiige huske hundeposerne, der er ikke noget værre end lort i hjulene eller under skoen  

Takker for din forståelse

Anmeld

5. august 2010

M&F&C

Jeanne skriver:

Jeg sys det er ok Hader også selv løse hunde.

Så er jeg ikke alene

Anmeld

5. august 2010

Alberts/

Malene&Frederikke skriver:

Jeg kan heller ikke forstå, hvorfor de ikke er sat i en lang snor i haven, eller de er hegnet ind! Dagen skal jo nok komme, hvor de bider fra sig

Folk må hjertens gerne lufte deres hunde, store som små, men som du siger, I SNOR så de kan styre dem! Og vi kan have muligheden for at skifte fortov, hvis det er men det er bare slet ikke nemt, når hundene render efter os

Og så skal de liiiige huske hundeposerne, der er ikke noget værre end lort i hjulene eller under skoen  

Takker for din forståelse

nemlig,

hader også når folk kommer med deres hunde som ikke har snor på og man bliver en smugle usikker og trækker lidt væk, og de så siger de berømte ord"den gør ikke noget"

det et dyr og man kan ikke stole 100 procent på dem. så i min verden skal de være i snor, lige meget hvad(;

Anmeld

5. august 2010

M&F&C

Splejs skriver:

nemlig,

hader også når folk kommer med deres hunde som ikke har snor på og man bliver en smugle usikker og trækker lidt væk, og de så siger de berømte ord"den gør ikke noget"

det et dyr og man kan ikke stole 100 procent på dem. så i min verden skal de være i snor, lige meget hvad(;

Åh ja, den kender jeg godt ........ den besked fik min søster engang på en campingplads, og haps, så snappede den ud efter hende  hun blev dog ikke bidt, men det viser jo bare at den sætning ikke holder hver gang

Kan generelt ikke forstå, at det kan være så svært at acceptere, at ikke alle er liiiiiige så hundeglade som ejerne selv.... 

Anmeld

5. august 2010

Alberts/

Malene&Frederikke skriver:

Åh ja, den kender jeg godt ........ den besked fik min søster engang på en campingplads, og haps, så snappede den ud efter hende  hun blev dog ikke bidt, men det viser jo bare at den sætning ikke holder hver gang

Kan generelt ikke forstå, at det kan være så svært at acceptere, at ikke alle er liiiiiige så hundeglade som ejerne selv.... 

forstår jeg heller ikke, selvom jeg elsker hunde, syns jeg ikke det er fedt at møde en løs hund, da jeg stadig kan blive noget på utryk ved dem,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.