At slippe væk fra en psykopat?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2011

Frøken J.

Av, det lyder virkelig hårdt, og jeg kan slet ikke sige, hvad du skal gøre. For hvordan slipper man ud af sådan en kattepine? Det er jo mega svært, hvis i har fælles børn. Men det er bare SÅ vigtigt, at du siger fra og ikke lader ham tro, at han har magten. Jeg gætter på, at han trives med magtfølelsen. Og det nytter jo ikke noget at give ham den fornøjelse..

Jeg har virkelig ikke nogen råd, men jeg synes, at de idéer du selv er inde på, er meget fornuftige! Jeg sender dig lige en krammer 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2011

Anonym

Psykopater kommer ofte med en masse angreb som lige rammer der hvor det gør ondt - at man ikke gør det ordentlig overfor børnene osv. - men vend det om. Hvis der ikke er noget kontruktivt i angrebene - så er det jo bare 'tomme tønder der buldre' og mange gange er det de ting psykopaten ikke selv får gjort som han vil angribe med - han kan ikke se at det er ham selv som har problemet.

Fandt dette på nettet:

Har du med en psykopat at gøre, så er der tre ting, som du kan gøre:

1. Lær at leve med ham/hende, som han/hun er, for du kan ikke lave ham/hende om, du kan ikke belære ham/hende og du kan heller ikke "redde" ham/hende - selv ikke professionelle psykologer, psykiatere eller samtaleterapeuter kan helbrede psykopaten. Den eneste trøst er, at jo ældre psykopaten bliver, desto mindre tydelige bliver hans uheldige egenskaber. Han kan dog LÆRE visse ting, men altid kun på et overfladisk niveau.

Måden du lærer at leve med psykopaten på, er ved ikke at lade ham/hende påvirke dig følelsesmæssigt og aldrig må du lade ham/hende pille ved din selvtillid eller dit selvværd - lettere sagt end gjort! Og så skal du lade være med at håbe, at han/hun ændrer sig, for det gør han/hun ikke. Måske kan du også have gavn af at vide, at psykopater kun har respekt for folk, som giver igen og er lige så hårde, som dem selv. At forklare sig og forsvare sig overfor en psykopat er meget lidt heldigt både fordi, han/hun ikke vil/kan forstå dig og fordi han/hun betragter sådanne forklaringer som ævl, bævl og piveri. Psykopaten har kun foragt for folk, som prøver at appellere til deres manglende forståelse, medfølelse, ansvarlighed, retfærdighedssans og indlevelsesevne.

2. Flygt! 

3. Læs denne artikel igen og igen og giv den eventuelt til dem, som også har med psykopaten at gøre - især dem, som ikke ved, at han/hun er psykopat. Det nytter ikke noget, at du giver det til psykopaten, for han/hun vil ikke kunne genkende sig selv.

Anmeld

28. januar 2011

Anonym

vær opmærksom på, at når du begynder at ligge afstand og få det bedre osv. Vil han i et sidste desparat forsøg sikkert bliver endnu mere sindsyg og prøve dig af. Hold hårdt og luk ham ikke ind. Psykopater tolker også nogle gange de ting som de høre eller ser til deres eget bedre. Derfor er det netop vigtigt det med at du ikke har kontakt med ham. Nogle gange tror de nemlig, bare det at man har kontakt med ham, betyder at du f.eks stadigvæk elsker ham eller lign. (siger ikke det er sådan i jeres sag)

Vær fattet og rolig og lad ham ikke hidse dig op i statsamtet. Lad alle hans dårlige ting stå for sig selv mens du stille og rolig afviser dem og fortæller hvordan det står til.

Vid at der kan være håb derude.

Se evt. på nettet om der er støttegrupper eller lign. du kan bruge.

held og lykke

Anmeld

28. januar 2011

Millah

Anonym skriver:

og blive hel igen? Nogen der har formået det?

Jeg er kørt helt ned nu, vidste det ville ende derude. Har været alene i 3 år men i al den tid har min x ikke ville slippe og har kørt på mig som han gjorde da vi var sammen. Positivt, så negativt, så glad så sur, så er jeg fantastisk hvis bare jeg ændrer det og det.

Han har ikke taget ansvar men bare konstant været der så jeg ikke kunne komme videre. Nu bor jeg hos mine forældre med børnene, som han ikke har gidet have fast og maks ville hveranden weekend. Det sidste er nu han vil dem halvtid hvilket vi altid har ment ville skade dem, dog vil han ikke nu have dem en hverdag da han skal til sport.

Jeg endte i weekenden med heltr at bryde sammen og blev indlagt. Han var så inde og fortælle om det og mig og jeg blev ikke hørt før dagen efter hvor de slet ikke kunne kende det han sagde og jeg sagde. Han elsker mig når jeg er svag og mener det er den der er den rigtige kvinde og jeg bare skal søge hjælp.

Psykiateren jeg talte med mente jeg skulle tale med en psykolog og så holde min x på afstand. Men hvordan gør man det. Har berolignende nu, mine forældre tæt på og håber jeg kan komme i gang med job snart igen-

Nogle med erfaringer, gode råd eller andet. Jeg er ked af jeg ikke kan tale fornuft mede min x, han fortæller børnene ting som ikke er børneting og for at stille mig skidt, men gør bare de bliver kede.

Min plan er at bo her nogle måneder. Komme væk fra min bolig som er for tæt på x, snakke jævnligt med psykolog så jeg kan finde mig igen, føler mig intet værd. Starte job og lade mine forældre om at hente og aflevere børn. Endvidere er statsforvaltningen kontaktet så der kan aftales noget fast.

Jeg er godt nok langt nede, synes det er hårdt det her.

Skriver anonym da jeg ved der kikkes med.

Det er svært og svare på om du nogen side blev hel igen, emn håber fordi du snart kommer godt på vej

Du skiver han fortæller børne ting som ikke er børneting, det kan jeg så snakke med på, fra da mine forælde blev skilt i 2000.

Der fik min søster der på det tidspunkt 8 år og jeg på 10 år osse ting afvide af vores far som vi slet ikke skulle høre eller vide (ved dog den dag i dag hvor meget der var løgn) Han fortalt at vores mor var syg, at hun bar kneppede (unddskyld udtryggede) til højre og venstre og at hun ikke kun styre sit eget liv.

Ja man kan godt sige han forfulgte os i en år række, min mor valgt at hun ikke ville fllytte fra byen da det var der min søster og jeg havde vores venner, men det resulterede i at min far gik rundt om min mors nye hus kiggede ind af vinduerne, kom og bankede på om natten og tiggede og bad hende om at tage ham tilbage... Jeg valgte som 13 årig at jeg ikke ville se min far mere end hvad jeg selv havdee lyst til og det har betydet t jeg siden jeg var 13 har set ham ca 15 gange, snakker i telefon med ham 1-2 gange om året i ca 10 min, og det er taget i betragtning at jeg bor 10-12 km fra ham. Snakker mere med min stedmor end ham Han viste nemlig heller ingen interresse i mig eller min søster, udover når han lige sulle vise over for nogen at han var den perfekte far..

Det er vigtigt du får snakket med nogen, ved min mor var ødelagt mange år efter og er det stadig på nogen punkter selv om hun hr fundet en ny mand og de har et barn sammen.

Nu ved jeg ikke hvor gamle børnene er, men de skal osse have nogen at snakke med om det, for det kan osse ødelægge dem hvis han siger ting der slet ikke er for børn.

for at det snart bliver bedre for dig og børnene

Stooooort til dig

Anmeld

28. januar 2011

Anonym

Tak alle I søde kvinder for jeres svar.

Det har været nogle hårde måneder men jeg er kommet så langt. I dag var møde på sf og min x var så sikker på jeg ikke fik børnene eller han fik dem mest pga en masse løgn han har skrevet og en masse om det skete.

Han fik ikke et ben til jorden. Heldigvis. Aftalen er sat op med en dag som prøveperiode. Er sikker på de dernede har hørt en del fra psykiater og psykolog og kommunen omkring hvad der virkelig er sket.

Det blev pointeret at det handlede om børnene og at man skulle have et samarbejde og jeg var glad og lettet da han kørte derfra. MEN, får en sms en halv time efter. Han har været oppe på hans barns skole som han ellers ALDRIG har besøgt eller været på og forlangt et dialogmøde. Jeg er rystet og ikke nok med det gik han ud og fandt hans søn som blev helt stresset og skidt over det. Der var heldigvis et vidne så måske han bare graver sin egen grav. Men han stopper jo aldrig, det er skræmmende, ville ønske han bare forsvandt, blev væk for altid.

Min søn render rundt med voldsomme ticks og vil ikke til sin far, men jeg kan ikke tale med min x da han mener det er min skyld, at jeg lyver ogf manipulerer. Hvor er jeg bare ked og bare at skrive det her gør mig bange,. tænk hvis han finder mig og læserd et.

God aften.

VH en ked.

Anmeld

28. januar 2011

Mumto3

Jeg har en veninde som har været kærester med en psykopat (det var før jeg kendte hende) hun fik fat i en super god psykolog med speciale i psykopater i hovedstadsområdet. Hvis du er interesseret i et navn på psykologen, må du skrive en privat besked til mig.

Held og lykke med det hele!

P.S. da jeg mødte min veninde var hun 100% fri af hans 'klør', men det løber hende stadig koldt ned af ryggen hvad han gjorde ved hende psykisk. Det der reddede hende var at familien kidnappede hende og tvang hende til psykolog og iøvrigt sørgede for at hun fik en nyt og hemmeligt sted at bo, samt hemmeligt nummer og så skiftede hun  arbejde (noget der dengang var ret let inden for hendes branche)

Anmeld

28. januar 2011

Anonym

Mumto3 skriver:

Jeg har en veninde som har været kærester med en psykopat (det var før jeg kendte hende) hun fik fat i en super god psykolog med speciale i psykopater i hovedstadsområdet. Hvis du er interesseret i et navn på psykologen, må du skrive en privat besked til mig.

Held og lykke med det hele!

P.S. da jeg mødte min veninde var hun 100% fri af hans 'klør', men det løber hende stadig koldt ned af ryggen hvad han gjorde ved hende psykisk. Det der reddede hende var at familien kidnappede hende og tvang hende til psykolog og iøvrigt sørgede for at hun fik en nyt og hemmeligt sted at bo, samt hemmeligt nummer og så skiftede hun  arbejde (noget der dengang var ret let inden for hendes branche)

Jeg har været hos en psykolog og han gav mig indsigt i en psykopatssind og hvilke virkemidler og tanker og vevæggrunde osv som ligger til grund for hans adfærd og jeg har holdt ham fuldstændig væk fra mig, men han stopper bare ikke lige.

Skriver lige en pm til dig....GODT din veninde kom væk og ja, jeg blev også tvunget væk ellers sad jeg der sikkert endnu...kæmpe magt de har.

Anmeld

28. januar 2011

Ryberg

Anonym skriver:

og blive hel igen? Nogen der har formået det?

Jeg er kørt helt ned nu, vidste det ville ende derude. Har været alene i 3 år men i al den tid har min x ikke ville slippe og har kørt på mig som han gjorde da vi var sammen. Positivt, så negativt, så glad så sur, så er jeg fantastisk hvis bare jeg ændrer det og det.

Han har ikke taget ansvar men bare konstant været der så jeg ikke kunne komme videre. Nu bor jeg hos mine forældre med børnene, som han ikke har gidet have fast og maks ville hveranden weekend. Det sidste er nu han vil dem halvtid hvilket vi altid har ment ville skade dem, dog vil han ikke nu have dem en hverdag da han skal til sport.

Jeg endte i weekenden med heltr at bryde sammen og blev indlagt. Han var så inde og fortælle om det og mig og jeg blev ikke hørt før dagen efter hvor de slet ikke kunne kende det han sagde og jeg sagde. Han elsker mig når jeg er svag og mener det er den der er den rigtige kvinde og jeg bare skal søge hjælp.

Psykiateren jeg talte med mente jeg skulle tale med en psykolog og så holde min x på afstand. Men hvordan gør man det. Har berolignende nu, mine forældre tæt på og håber jeg kan komme i gang med job snart igen-

Nogle med erfaringer, gode råd eller andet. Jeg er ked af jeg ikke kan tale fornuft mede min x, han fortæller børnene ting som ikke er børneting og for at stille mig skidt, men gør bare de bliver kede.

Min plan er at bo her nogle måneder. Komme væk fra min bolig som er for tæt på x, snakke jævnligt med psykolog så jeg kan finde mig igen, føler mig intet værd. Starte job og lade mine forældre om at hente og aflevere børn. Endvidere er statsforvaltningen kontaktet så der kan aftales noget fast.

Jeg er godt nok langt nede, synes det er hårdt det her.

Skriver anonym da jeg ved der kikkes med.

Det lyder bestemt ikke rart... og nej det er ikke særlig nemt at slippe væk fra en psykopat... jeg var sammen med en i 5 år, og han bankede både mig og hans lille datter...

Den eneste måde at komme væk på, er FLYT VÆK.. han skal IKKE vide hvor du er..

Få nyt telefon nr. så du ikke modtager hans nedladende SMS'er samt uvisheden om han svarer eller ej....

Lad kontakten gå igennem statsforvaltningen 100% eller gennem en tillidsperson som der bliver nævnt...

Der hvor du evt. flytter hen, få børnene i skole der, så han ikke ved hvor han kan finde dem..

og husk "hemmelig nummer og adresse" er ikke nok at sætte kryds i i adresse flytningen...

Nej du skal bede om det nede på kommunen og få den fornyet hvert år! Så kan han IKKE finde din adresse eller oplysninger NOGEN steder...

Det var bare mine tanker...

Jeg er selv flygtet, slettet alle mine tidl. venskaber og omgangskreds for at komme HELT væk... navne- og adresse beskyttelse .. og selvom det snart er 3 år siden... er han stadig efter mig...

Håber du finder ro, og får dit eget normale liv - uden en psykopat som kan blande sig!

Anmeld

29. januar 2011

Anonym

får ondt i maven når jeg læser dit indlæg. for hvor jeg dog kender det. du gør så meget rigtigt allerede. så håber bare du har styrken til at fortsætte.

jeg har selv fået langt mere glade og trygge børn efter kontakten til min ex forsvandt, og jeg kan i perioder næsten bilde mig selv ind at han ikke er der. men han dukker jo op af og til, ønsker at se de børn som elsker ham så højt. lige ind til næste gang det går galt og jeg igen skal forklare dem hvorfor de ikke kan se far.

jeg sender dig et stort

Anmeld

29. januar 2011

Anonym

Tak igen for al jeres støtte og gode råd. Det var præcis et halvt år siden det hele væltede i går d.28 og jeg kan slet ikek forstå alt det der er sket.

Jeg kan gå og være ked af alle de år jeg brugte på at prøve at gøre det hele godt og bare få det værre og værre. Den følelse af afmagt og at ikke være god nok, den har fulgt mig i så mange år. 10 år med en psykopat tæt på en, det gør altså noget.

Men jeg er stærk nu, han kan ikke nå mig eller ramme mig. Han prøver og det er nu børnene han gør det igennem. Men jeg støtter mine børn og håber det er nok at jeg er der for dem. Nu prøver vi at han har dem fra torsdag hveranden uge, men jeg er næsten sikker på at det ændres tilbbage igen om 3 mdr. Det bliver hårdt for drengene, men det må jo prøves for at jeg kan vise at det ikek fungerer.

Jeg ved godt der hele tiden kommer nye træk, men jeg skal nok klare det. Jeg har lukket alt det han har prøvet at ødelægge. Talt med alverdens mennesker og skulel forsvare og forklare men alle har kunen se hvad det handlede om,. så jeg er ikek bange mere.

Jeg er stærk nu, jeg er lykkelig og jeg er meget tæt på at føle mig som et helt menneske igen, og måske endda mere hel og i live end jeg nogensinde før har været.

Livet er skønt.

Tak igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.