At slippe væk fra en psykopat?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.404 visninger
28 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. august 2010

Anonym trådstarter

og blive hel igen? Nogen der har formået det?

Jeg er kørt helt ned nu, vidste det ville ende derude. Har været alene i 3 år men i al den tid har min x ikke ville slippe og har kørt på mig som han gjorde da vi var sammen. Positivt, så negativt, så glad så sur, så er jeg fantastisk hvis bare jeg ændrer det og det.

Han har ikke taget ansvar men bare konstant været der så jeg ikke kunne komme videre. Nu bor jeg hos mine forældre med børnene, som han ikke har gidet have fast og maks ville hveranden weekend. Det sidste er nu han vil dem halvtid hvilket vi altid har ment ville skade dem, dog vil han ikke nu have dem en hverdag da han skal til sport.

Jeg endte i weekenden med heltr at bryde sammen og blev indlagt. Han var så inde og fortælle om det og mig og jeg blev ikke hørt før dagen efter hvor de slet ikke kunne kende det han sagde og jeg sagde. Han elsker mig når jeg er svag og mener det er den der er den rigtige kvinde og jeg bare skal søge hjælp.

Psykiateren jeg talte med mente jeg skulle tale med en psykolog og så holde min x på afstand. Men hvordan gør man det. Har berolignende nu, mine forældre tæt på og håber jeg kan komme i gang med job snart igen-

Nogle med erfaringer, gode råd eller andet. Jeg er ked af jeg ikke kan tale fornuft mede min x, han fortæller børnene ting som ikke er børneting og for at stille mig skidt, men gør bare de bliver kede.

Min plan er at bo her nogle måneder. Komme væk fra min bolig som er for tæt på x, snakke jævnligt med psykolog så jeg kan finde mig igen, føler mig intet værd. Starte job og lade mine forældre om at hente og aflevere børn. Endvidere er statsforvaltningen kontaktet så der kan aftales noget fast.

Jeg er godt nok langt nede, synes det er hårdt det her.

Skriver anonym da jeg ved der kikkes med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2010

TbCp

Åhhh... hvor jeg føler med dig.

Jeg har absolut ingen kloge ord, men ville ikke bare springe din tråd over uden lige at give dig et kram og ønske dig al held og lykke!

Anmeld

5. august 2010

Ranarupta

Jeg har heller ikke nogle erfaringer, men det gør virkelig ondt at læse dit indlæg.

Jeg er ked af, at du skal igennem dette og at dine børn også lider under deres far.

Rigtigt mange af disse 

Anmeld

5. august 2010

Svane83

Jeg er ked af at jeg heller ikke kan byde ind med nogle erfaringer.

Men ville blot sige til dig at jeg håber du har en god støtte i dine forældre og at du finder en løsning.

Husk på at du er god nok som du er uanset hvad han siger.

Carina

Anmeld

5. august 2010

anna-jonas

Man kan godt blive hel igen............og få et godt liv. Men det kræver at psykopaten bliver lagt på IS, og at du ingen kontakt har med ham overhovedet. Kontakten kunne evt. gå igennem dine forældre. Måske du skulle få en adresse meget tæt på dem, da det virker som om, de er en god støtte for dig og dine børn.

Du må være klar over at din psykopat-ex. ikke lige giver op.............det kan tage lang tid. Men den bedste kur er sådan set, at han bliver afskåret AL kontakt med dig. Jeg håber at statsforvaltningen kan være til gavn i denne sag.

Sender dig mange knus

Mette

Anmeld

5. august 2010

Anonym trådstarter

Anna-jonas skriver:

Man kan godt blive hel igen............og få et godt liv. Men det kræver at psykopaten bliver lagt på IS, og at du ingen kontakt har med ham overhovedet. Kontakten kunne evt. gå igennem dine forældre. Måske du skulle få en adresse meget tæt på dem, da det virker som om, de er en god støtte for dig og dine børn.

Du må være klar over at din psykopat-ex. ikke lige giver op.............det kan tage lang tid. Men den bedste kur er sådan set, at han bliver afskåret AL kontakt med dig. Jeg håber at statsforvaltningen kan være til gavn i denne sag.

Sender dig mange knus

Mette

Mine forældre vil have jeg flytter til dem, boede ellers tæt på ham for børnenes skyld, men det går ikke. Jeg bliver helt dårlig indeni bare jeg kommer ned i min bolig nu. Men hvad med min x, må jeg gerne bare flytte og hvad hvis han vil have dem halv tid.

Jeg og mine forældre er meget obs på det er stort set ingen kontakt. Så i går jeg lige skulle skrive med weekendsamvær så var han der igen, og spørger jeg så ind, så svarer han bevidst ikke. Han virker som han elsker at stille mig i uvidenhed og gøre mig frustreret.

Men min far afleverer og henter mine børn igen, så jeg slet ikke ser min x. Men hvor er jeg bare blvet kørt langt ned. Var så stolt af alt jeg kunne da jeg blev selv, men det var han ikke. Nu sidder jeg her.

Tak for dit svar. Skal ringe til læge mandag og have en psykologtid, håber jeg kan finde en med erfaring.

Anmeld

5. august 2010

thildemus

Du skal bare videre og have ham på afstand. Du må ikke give ham magt til at trykke på dine knapper. Du skal bare videre! Og husk, man kan ikke tale fornuft med psykopater, de vil altid gøre hvad de kan for at få overhånden. Derfor må du nå til et punkt hvor han ikke kan ramme dig.

Jeg er ved at komme helt ovenpå efter et langt forhold med en som du beskriver der. En der er meget svingende og stadig gør sit bedste for at få magt. Skriv en pb til mig, hvis du har nogle spørgsmål. Ved ikke om jeg kan hjælpe med andre råd, men jeg har i hvert fald været meget af følelsesviften igennem.

Tanker herfra

Anmeld

5. august 2010

<3

Jamen som de andre skriver så find en indre ro og få ham ud af hovedet og på afstand. Men hvordan gør man det? Det er jo så det som du skal få psykologhjælp med. En psykolog vil hjælpe dig til at se din egen virkelighed og føle din egen sandhed(opfattelse, mening, erfaring osv) uden at skulle se igennem din x´s briller. Så ro på - ring til lægen på mandag og husk det er ingen skam at bede om hjælp!

Anmeld

27. januar 2011

Anonym

Hej

1. Du kan frit flytte i DK - så du skal flytte på afstand af ham hvis det er muligt.

2. Du skal ikke selv kommunikere med ham - få alt kommunikation til at gå igennem en du har tillid til. Kun det der er sagligt og konstruktivt må vedkommende tale med dig om - resten skal ignoreres.

Psykopater kan desværre ikke hjælpes, så opgaven går ud på at du får ham ud af dit liv så han ikke kan påvirke dig negativt.

Anmeld

27. januar 2011

Anonym

Anonym skriver:

Hej

1. Du kan frit flytte i DK - så du skal flytte på afstand af ham hvis det er muligt.

2. Du skal ikke selv kommunikere med ham - få alt kommunikation til at gå igennem en du har tillid til. Kun det der er sagligt og konstruktivt må vedkommende tale med dig om - resten skal ignoreres.

Psykopater kan desværre ikke hjælpes, så opgaven går ud på at du får ham ud af dit liv så han ikke kan påvirke dig negativt.

Jeg skal i statsforvaltningen i morgen, er virkelig presses, da han har skrevet nogle meget grimme ting.

Det er et halvt år siden, vi er flyttet, alt kører, børnene trives, men han vil bare ikke slippe. Min ulykke er hans lykke. Men jeg holder afstand og han er aldrig kommet tæt på igen, og kommer det aldrig igen. De sidste 6 mdr. er de bedste i mit liv, er lykkelig for jeg slap væk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.