Dåb fadder/gudmor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2010

Na-Wi

hannetheis skriver:

ja okay så er det derfor. tak

Det var så lidt Vi havde samme problem da vores søn skulle døbes, der ville vi have alle min kærestes søskende til at være faddere men den mindste kunne ikke fordi hun skal konfírmeres til næste år

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2010

Pia.

Naannaa87 skriver:

Man skal være konfirmeret for at stå fadder

Jeg er gudmor til min kusines datter (for mange år siden - hun er i dag 17 år) jeg er hverken døbt eller konfirmeret.... Hmmm !!! Var reglerne anderledes den gang ?

Anmeld

5. august 2010

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Pia. skriver:

Jeg er gudmor til min kusines datter (for mange år siden - hun er i dag 17 år) jeg er hverken døbt eller konfirmeret.... Hmmm !!! Var reglerne anderledes den gang ?

ved det ikke, syntes også jeg har hørt nogle sige at man i nogle kommuner godt må stå fadder hvis man ikke er konf...

Anmeld

5. august 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har begge gange valgt et rigtig godt vennepar som gudforældre til vores børn. Vi har ikke fortrudt, at vi ikke selv valgte at bærer. Det glædede os mere, at se glæden i deres øjne. De kan desværre ikke selv få børn, så vores børn er "børnene" i deres liv. Jeg synes det er fantastisk, at mine børn kalder dem gudmor og gudfar

Derudover var hver vores søster fadder til dem begge

Anmeld

5. august 2010

loppen82

Min bedste venindes datter var gudmor til Maluca. Hun kunne kun blive gudmor hvis hun var konfirmeret og det blev hun året før så det var jo fint.

Min Onkel, min bedste veninde og min kærestes kammerat stod fadder til hende.

Og jo det hedder stadigvæk Gudmor og Gudfar (hvis det er en mand). For såen står der i min datters Bibel, Gudmor: Navn. Faddere: Navne.

Man må kun stå fadder eller være gudmor/far hvis man er konfirmeret.

Da min store datter på 5 blev døbt var hendes faster gudmor og mine forældre og farens fætre faddere.

Da min søn blev døbt, Bar jeg ham ind i kirken, men faren stod med ham ved altret. Ved ham Var min moster og hendes mand og min søns onkel og tante faddere.

Anmeld

5. august 2010

TbCp

Naannaa87 skriver:

Man skal være konfirmeret for at stå fadder

Det afhænger vist lidt af hvordan præsterne tolker det... min lillebror stod fadder/var gudfar uden at være konfirmeret, men præsten sagde det var ok når han var i konfirmations- alderen

Anmeld

5. august 2010

TbCp

Pia. skriver:

Min lillebror var gudfar/fadder for Liva og han var ikke konfirmeret.... Vores præst sagde at så længe han var i konfirmations- alderen så var det ok.... det er vist lidt forskellige hvordan præsterne tolker det

Anmeld

5. august 2010

Na-Wi

Pia. skriver:

Det kan være at i ikke har nævnt at du ikke er døbt og konfirmeret for min veninde ville jeg have skulle være gudmor, men jeg vidste hun ikke var døbt og konfirmeret og spurgte så om reglerne, og der fortalte præsten så at det kunne man ikke, men hvis vi ikke havde nævnt det kunne hun sagtens for det er ikke noget de går ind og tjekker så hvis vi bare havde tiet stille var hun gudmor istedet for mig selv

Anmeld

5. august 2010

Na-Wi

TbCp skriver:

Min lillebror var gudfar/fadder for Liva og han var ikke konfirmeret.... Vores præst sagde at så længe han var i konfirmations- alderen så var det ok.... det er vist lidt forskellige hvordan præsterne tolker det

Ja det er meget forskelligt med reglerne, for min kærestes søster er i konfirmations alderen, men hun måtte ikke være fadder for præsten

Anmeld

5. august 2010

Mira0911

Vi havde 5 faddere... Ud af de 5, var den ene gudmor....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.