Hvordan føles det at mærke baby første gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2010

klmf

Jeg ventede også på de der bobler... I stedet føltes det lidt som... Guldfisk Eller en anden svømmeting. Sådan en blød, lidt susende fornemmelse. Først troede jeg bare det var luft, så der gik altså lige nogle gange inden jeg var sikker på det var bobsen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2010

Delilah

Jeg har kigget meget på sådan nogle tråde specielt fordi jeg også var meget i tvivl i starten om det var bebse eller noget andet jeg mærkede... Og der var en der forklarede det på en måde som jeg bare var så enig i! Det var lige sådan jeg følte det..

Når nogen svømmer forbi dig i en svømmehal kommer der sådan et vandtryk efter dem som man kan mærke. Det føltes sådan! Bare indefra

Anmeld

5. august 2010

Riksen

mor_sabina skriver:

Jeg tror det er fordi man ikke helt kan skelne, men jeg var bare ikke i tvivl (har måske for meget luft i maven til dagligt, så kunne mærke det skilte sig en anelse ud)

Men kan huske at jeg der beskrev det som en gongon fordi det ligesom bredte sig lidt, altså det var ikke bare et sted men man kunne mærke følelsen flytte sig lidt udad, som ringe i vandet. Hmm det bliver mere og mere mærkeligt Men det er sådan en sjov blød fornemmelse, som altså ikke er så "skarp" i kanterne som luft kan være

Hm... ringe i vandet? Den er da god - det kan man bedre forholde sig til end bobler.

Jeg må bare mærke godt efter

Anmeld

5. august 2010

Riksen

businesstigger skriver:

Jeg syntes i starten godt man kunne være i tvivl om man bare havde luft i tarmene eller det var babyen, men når man så nåede lidt længere hen og bevægelserne blev større eller kraftigere så var man ikke i tvivl og så kunne man i bakspejlet godt vurdere om det havde været det ene eller det andet.

1. gang jeg var gravid mærkede jeg liv da jeg var omkring lige langt som du er nu. Det afhænger selvfølgelig også af om moderkagen ligger foran eller ej. Det kan forsinke processen.

Denne gang havde jeg egentlig forventet så at mærke noget tidligere fordi jeg ligesom kendte følelsen, men der var det først 1-2 uger senere men tilgengæld gik jeg også direkte til at kunne  mærke spark uden på maven.

Så tror bare det generelt er meget forskelligt. Både beskrivelsen af hvordan det og hvornår man mærker det.

Jeg ved ikke hvordan min livmoder er placeret, så jeg ved ikke om jeg først kan forvente at mærke liv senere i forløbet.

Uanset hvad, så sker der altså et eller andet dernede - det murrer og prikker en gang i mellem, så det må jo være fordi der er gang i den.

Anmeld

5. august 2010

Riksen

lotchen skriver:

Jeg ventede også på de der bobler... I stedet føltes det lidt som... Guldfisk Eller en anden svømmeting. Sådan en blød, lidt susende fornemmelse. Først troede jeg bare det var luft, så der gik altså lige nogle gange inden jeg var sikker på det var bobsen

Jeg kan efterhånden se at de der bobler ikke gælder for ret mange. Der er vist ikke andet at gøre end at se tiden an - ih, hvor er jeg utålmodig.

Anmeld

5. august 2010

Riksen

Delilah skriver:

Jeg har kigget meget på sådan nogle tråde specielt fordi jeg også var meget i tvivl i starten om det var bebse eller noget andet jeg mærkede... Og der var en der forklarede det på en måde som jeg bare var så enig i! Det var lige sådan jeg følte det..

Når nogen svømmer forbi dig i en svømmehal kommer der sådan et vandtryk efter dem som man kan mærke. Det føltes sådan! Bare indefra

Ok ja, det er da også en forklaring, der kan bruges til noget. Der er mange beskrivelser, så jeg holder bare øje med lidt af hvert

Anmeld

5. august 2010

businesstigger

livmoderen skulle gerne ligge under navlen endnu, men moderkagen kan være placeret både for til og bagtil.

De nævner det ofter til NF scanningen. Den fungere jo ligesom en stødpude der vil tage nogle af sparkene så derfor hvis den ligger fortil vil der gå længere tid før du kan mærke det. Men mener at lægen siger at det er tidligt at mærke noget uge 18-20 og normalt 20-22. At nogle mærker noget før er jo så bare heldigt for dem. Men du kan glæde dig det er en fortryllende følelse og man kan blive helt forelsket

Riksen skriver:

Jeg ved ikke hvordan min livmoder er placeret, så jeg ved ikke om jeg først kan forvente at mærke liv senere i forløbet.

Uanset hvad, så sker der altså et eller andet dernede - det murrer og prikker en gang i mellem, så det må jo være fordi der er gang i den.

Anmeld

7. august 2010

Riksen

businesstigger skriver:

livmoderen skulle gerne ligge under navlen endnu, men moderkagen kan være placeret både for til og bagtil.

De nævner det ofter til NF scanningen. Den fungere jo ligesom en stødpude der vil tage nogle af sparkene så derfor hvis den ligger fortil vil der gå længere tid før du kan mærke det. Men mener at lægen siger at det er tidligt at mærke noget uge 18-20 og normalt 20-22. At nogle mærker noget før er jo så bare heldigt for dem. Men du kan glæde dig det er en fortryllende følelse og man kan blive helt forelsket

Nå for søren! Der kan man bare se - aner intet

Nej, jeg fik intet at vide til NF, så går ud fra at den ligger normalt. Jeg er i øvrigt blevet mere sikker på at det er baby, jeg kan mærke. Har med mellemrum oplevet den der rumsteren, som når man er i svømmehallen og nogen svømmer forbi. Der er også en blød prikken, så jeg bliver mere og mere overbevist om at det er bebs, der siger hej

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.