Hvordan føles det at mærke baby første gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2010

Riksen

KatjaRenee skriver:

nåh okay det er også lige meget..  men jeg tror snart ud virkelig kan mærke bebse

Ok! Jamen, det vil jeg glæde mig til.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2010

Mira0911

Her mærkede jeg bobler som det første.... :)

Anmeld

4. august 2010

Riksen

MoarJ skriver:

Her mærkede jeg bobler som det første....

Jamen, det er da lige som bøgerne beskriver det

Anmeld

4. august 2010

mor_sabina

Ihh hvor hyggeligt har lige mærket baby sparke, og far har for første gang mærket ham lige nu. Så nu boltrer han sig bare Er 19+0 idag

Men det føles lidt som en bobbel i maven det springer. Det er sådan en blød fornemmelse.

Det er jo svært at forklare i ord, men man kan godt forveksle det med alm luft imaven.
Jeg mærkede liv allerede omkring uge 15 med min første så du kan godt snart være heldig

Anmeld

4. august 2010

Mettemus

Riksen skriver:

Hej piger!

Jeg har læst mig frem til at den første fornemmelse af babys bevægelser kan sammenlignes med små bobler - men så tænker jeg: hvordan det? Kan i forklare/uddybe? Var I i tvivl, eller vidste I med samme at det var baby, der bevægede sig?

Jeg er førstegangsfødende og er kun 16+2, så jeg ved godt at det liiige tidligt nok at tænke på den slags. Men jeg kan altså ikke lade være med at være enormt opmærksom på mit underliv for tiden. Synes det murrer en del, så der sker da helt klart noget dernede - det vokser nok.

Knus fra Rikke

Hvor sjovt - bruger også ret meget energi og tid på at tænke det samme. Læser og læser og mærker og mærker. Alle steder er det beskrevet som bobler i maven, og jeg kan simpelthen ikke forstå at der ikke findes en mere præcis beskrivelse. Så tak for indlæg Rikke

Jeg mærkede i går ligesom et prik med fingeren, men bare indefra. Er lidt i tvivl om, om det var baby og har selvfølgelig ikke mærket noget siden, så nu er jeg bare endnu mere utålmodig...

Anmeld

4. august 2010

Riksen

Mettemus skriver:

Hvor sjovt - bruger også ret meget energi og tid på at tænke det samme. Læser og læser og mærker og mærker. Alle steder er det beskrevet som bobler i maven, og jeg kan simpelthen ikke forstå at der ikke findes en mere præcis beskrivelse. Så tak for indlæg Rikke

Jeg mærkede i går ligesom et prik med fingeren, men bare indefra. Er lidt i tvivl om, om det var baby og har selvfølgelig ikke mærket noget siden, så nu er jeg bare endnu mere utålmodig...

Jeg måtte simpelthen bare have en mere uddybende forklaring end "bobler", og så selvfølgelig få en forklaring fra erfarne gravide og mødre. Velbekomme Mette

Ja, man mærker og mærker og analyserer og analyserer. Lidt som dengang man prøvede at blive gravid; rumstere mon lidt? niver det lidt i siden? Man er überopmærksom på alt!

Jeg har som sagt haft en del murren, og så for lidt siden følte jeg en prikken indefra. Sådan en slags blød, forsigtig prikken. Hm... tænke, tænke

Anmeld

4. august 2010

Riksen

mor_sabina skriver:

Ihh hvor hyggeligt har lige mærket baby sparke, og far har for første gang mærket ham lige nu. Så nu boltrer han sig bare Er 19+0 idag

Men det føles lidt som en bobbel i maven det springer. Det er sådan en blød fornemmelse.

Det er jo svært at forklare i ord, men man kan godt forveksle det med alm luft imaven.
Jeg mærkede liv allerede omkring uge 15 med min første så du kan godt snart være heldig

Ja, jeg kan forestille mig at det ikke er let at beskrive, men alt andet end "bare" bobler, der kan beskrive det lidt mere nuanceret er skønt!

Jeg troede at man som førstegangsfødende skulle være væsentligt længere henne før man kunne mærke noget. Sådan omkring 20. uge.

Ih, hvor jeg glæder mig.

Tillykke med at I begge kan mærke ham

Anmeld

4. august 2010

mor_sabina

Riksen skriver:

Ja, jeg kan forestille mig at det ikke er let at beskrive, men alt andet end "bare" bobler, der kan beskrive det lidt mere nuanceret er skønt!

Jeg troede at man som førstegangsfødende skulle være væsentligt længere henne før man kunne mærke noget. Sådan omkring 20. uge.

Ih, hvor jeg glæder mig.

Tillykke med at I begge kan mærke ham

Jeg tror det er fordi man ikke helt kan skelne, men jeg var bare ikke i tvivl (har måske for meget luft i maven til dagligt, så kunne mærke det skilte sig en anelse ud)

Men kan huske at jeg der beskrev det som en gongon fordi det ligesom bredte sig lidt, altså det var ikke bare et sted men man kunne mærke følelsen flytte sig lidt udad, som ringe i vandet. Hmm det bliver mere og mere mærkeligt Men det er sådan en sjov blød fornemmelse, som altså ikke er så "skarp" i kanterne som luft kan være

Anmeld

4. august 2010

mor_sabina

Mettemus skriver:

Det er også en god beskrivelse. Og så er det længere nede end man lige regner med. Ikke midt på maven som man skulle synes men næsten helt nede ovenfor skambenet

Tillykke med det lille prik

Anmeld

5. august 2010

businesstigger

Jeg syntes i starten godt man kunne være i tvivl om man bare havde luft i tarmene eller det var babyen, men når man så nåede lidt længere hen og bevægelserne blev større eller kraftigere så var man ikke i tvivl og så kunne man i bakspejlet godt vurdere om det havde været det ene eller det andet.

1. gang jeg var gravid mærkede jeg liv da jeg var omkring lige langt som du er nu. Det afhænger selvfølgelig også af om moderkagen ligger foran eller ej. Det kan forsinke processen.

Denne gang havde jeg egentlig forventet så at mærke noget tidligere fordi jeg ligesom kendte følelsen, men der var det først 1-2 uger senere men tilgengæld gik jeg også direkte til at kunne  mærke spark uden på maven.

Så tror bare det generelt er meget forskelligt. Både beskrivelsen af hvordan det og hvornår man mærker det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.