Hvordan føles det at mærke baby første gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.077 visninger
27 svar
0 synes godt om
4. august 2010

Riksen

Hej piger!

Jeg har læst mig frem til at den første fornemmelse af babys bevægelser kan sammenlignes med små bobler - men så tænker jeg: hvordan det? Kan i forklare/uddybe? Var I i tvivl, eller vidste I med samme at det var baby, der bevægede sig?

Jeg er førstegangsfødende og er kun 16+2, så jeg ved godt at det liiige tidligt nok at tænke på den slags. Men jeg kan altså ikke lade være med at være enormt opmærksom på mit underliv for tiden. Synes det murrer en del, så der sker da helt klart noget dernede - det vokser nok.

Knus fra Rikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2010

oo

der var ingen små bobler eller sommerfuglevinger her! det føltes mest af alt som en stor gedde der vendte sig i maven - og jeg troede først jeg skulle kaste op (vi stod midt i netto) jeg var 14+6 da jeg mærkede babyen for første gang så det kan sagtens være der ikke går så længe før du også får kontakt lige først tænkte jeg "hvad søren foregår der?!" og så kom tanken "er det babyen?" og jeg var temmelig rundt på gulvet, men som dagene gik og det var den samme fornemmelse om og om igen så vidste jeg godt at det var den.

uanset hvordan du mærker det, så skal du glæde dig, det er SÅ fantastisk at mærke sit barn!!

Anmeld

4. august 2010

Riksen

En gedde?! Det lyder voldsomt - det står der ikke noget om i bøgerne Hm... nå, jeg må vel bare se tiden an... er ellers lidt utålmodig.

Jeg glæder mig også så meget til at kunne mærke liv - så kan jeg være med i klubben.

Anmeld

4. august 2010

mor til Isabel,Shane og Caitlin

bliver svært at forklarer men prøver lige viste med 100% sikkerhed da jeg var gravid med nr to det var spark og ikke luft i maven

I starten føltes det som luft i maven bare uden prutter

Så føltes det som (hvis du tager to finger og prikker forsigtigt på maven) i små prik.. lidt sjov følelse

Men første gang jeg ikke var i tvivl var et spark føltes helt fantastisk - anderledes det gik det rigtig op for mig at der var en bebse der inde ...

det er en enorm spændene at se maven/bebse bevæge sig og måske fange en bette fod (sidst i graviditeten)

Anmeld

4. august 2010

Riksen

KatjaRenee skriver:

bliver svært at forklarer men prøver lige viste med 100% sikkerhed da jeg var gravid med nr to det var spark og ikke luft i maven

I starten føltes det som luft i maven bare uden prutter

Så føltes det som (hvis du tager to finger og prikker forsigtigt på maven) i små prik.. lidt sjov følelse

Men første gang jeg ikke var i tvivl var et spark føltes helt fantastisk - anderledes det gik det rigtig op for mig at der var en bebse der inde ...

det er en enorm spændene at se maven/bebse bevæge sig og måske fange en bette fod (sidst i graviditeten)

Det er da helt anderledes end Tjuhls beskrivelse. Så har jeg måske mærket den ... eller også har jeg bare haft luft i maven

Anmeld

4. august 2010

Riksen skriver:

Det er da helt anderledes end Tjuhls beskrivelse. Så har jeg måske mærket den ... eller også har jeg bare haft luft i maven

hvis der ingen prutter kommer tror jeg det er bebse det var sådan jeg følte det og som ugerne gik blev det tydligere og tydeliger at det var spark

Anmeld

4. august 2010

Riksen

KatjaRenee skriver:

hvis der ingen prutter kommer tror jeg det er bebse det var sådan jeg følte det og som ugerne gik blev det tydligere og tydeliger at det var spark

Ih, hvor spændende! Kan slet ikke vente med at finde ud af om det er bebs!

Anmeld

4. august 2010

Riksen skriver:

Ih, hvor spændende! Kan slet ikke vente med at finde ud af om det er bebs!

ved du om din moderkage sigger fortil eller bagtil??

Anmeld

4. august 2010

Riksen

KatjaRenee skriver:

ved du om din moderkage sigger fortil eller bagtil??

Nej, har ingen anelse.

Anmeld

4. august 2010

Riksen skriver:

Nej, har ingen anelse.

nåh okay det er også lige meget..  men jeg tror snart ud virkelig kan mærke bebse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.