Sundhedsservice sekretær - Nogen herinde som er det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2010

Svei

Alexis skriver:

Som nogle af jer ved, går jeg og prøver at finde ud af, hvad jeg skal gå igang med nu, hvor jeg ikke kom ind på Pædagogen.

Ville høre om nogen herinde er Sundhedsservice Sekretærer, og vil gerne høre lidt om hvad i laver?

Hører meget gerne også fra jer som er igang med uddannelsen.

Jeg synes du skal tage det der hedder pædagogpakken så du er sikker på at komme ind på semi næste år. Du skal ikek finde det næstbedste men gå efter det du ønsker, ellers tror jeg ikke du bliver glad for din uddannelse.

De bedste tanker og øv du ikke kom ind...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2010

Lady Marion <3

Tanja78 skriver:

Det mener jeg bestemt der gør på lægesekr. udd.

Ok , hvad kræver den ?? 

Anmeld

5. august 2010

XXSS

Muffi . skriver:

Ok , hvad kræver den ?? 

ved faktisk ikke hvad de kræver herovre i dag. tog min i århus 02.  og det er hvis forskelligt fra århus til kbh. men min elev havde bare erhvervserfaring tror jeg. prøv lige google

Anmeld

5. august 2010

Lady Marion <3

Tanja78 skriver:

ved faktisk ikke hvad de kræver herovre i dag. tog min i århus 02.  og det er hvis forskelligt fra århus til kbh. men min elev havde bare erhvervserfaring tror jeg. prøv lige google

Ok mange tak

Anmeld

5. august 2010

XXSS

Muffi . skriver:

Ok , hvad kræver den ?? 

prøv at se om der står noget her - går ud fra at hillerød er bedst ¨

http://www.hillerodhospital.dk/menu/Job+og+uddannelse/Uddannelse/L%C3%A6gesekret%C3%A6ruddannelsen/

Anmeld

5. august 2010

Lady Marion <3

Tanja78 skriver:

prøv at se om der står noget her - går ud fra at hillerød er bedst ¨

http://www.hillerodhospital.dk/menu/Job+og+uddannelse/Uddannelse/L%C3%A6gesekret%C3%A6ruddannelsen/

Tak søde

Anmeld

5. august 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Con skriver:

Er lidt nysgerrig - hvilke forventninger har du selv til uddannelsen? Har du undersøgt noget eller fået information?

Lige med hensyn til denne uddannelse er man tidligere blevet lovet guld og grønne skove, som absolut ikke holdt vand - så kunne godt tænke mig at vide, hvad man informeres om nu om stunder...

Jamen jeg har ikke større forventninger til udd. end at man får sådan en grundlæggende blæksprutte/sekretær udd. Regner bestemt ikke med, at den skal være lige som lægesekretær.

Har undersøgt alt hvad der kan undersøges omkring den. Det eneste jeg er i tvivl om, er jobmulighederne bagefter....

Anmeld

5. august 2010

Camilla_a

Muffi . skriver:

Ok , hvad kræver den ?? 

Den kræver en handelskole... Jeg har selv en hf, så tog et 12 ugers kursus på handelskolen... Jeg ville selv rigtig gerne læse til lægesekretær, men det er så svært at få en elevplads! Esbjerg sygehus havde 4 elevpladser og der 200 som ansøgte... Og sådan er det over hele landet. Vi var 7 i min klasse som gerne ville være det, men igen fik nogen plads, selvom vi søgte over det hele... Der var en som kom til en samtale, men fik den ikke.... Der var endda en som var uddannet sygplejerske, hun kunne ikke engang få noget... Men det første de sagde på skolen, da de hørte de var nogen som gerne vil læse til det var bare "ha en plan b for i skal ikke regne med at få noget"

Anmeld

5. august 2010

Lady Marion <3

Camilla_a skriver:

Den kræver en handelskole... Jeg har selv en hf, så tog et 12 ugers kursus på handelskolen... Jeg ville selv rigtig gerne læse til lægesekretær, men det er så svært at få en elevplads! Esbjerg sygehus havde 4 elevpladser og der 200 som ansøgte... Og sådan er det over hele landet. Vi var 7 i min klasse som gerne ville være det, men igen fik nogen plads, selvom vi søgte over det hele... Der var en som kom til en samtale, men fik den ikke.... Der var endda en som var uddannet sygplejerske, hun kunne ikke engang få noget... Men det første de sagde på skolen, da de hørte de var nogen som gerne vil læse til det var bare "ha en plan b for i skal ikke regne med at få noget"

puha det lyder omtrent lige så besværligt som at komme ind på falck redder udd. den søgte jeg ind på for nogle år tilbage , nærmest umuligt

Anmeld

5. august 2010

klmf

Har en tidligere skolekammerat, som har den uddannelse - og hun er SÅ skuffet over, hvor få steder, hun har kunne komme i betragtning til et job. Hun siger, at den uddannelse er spild af tid og at man hellere skal tage lægesekretær uddannelsen, der har manmeget bedre muligheder.

Bare en viderefortælling, har inegn personlige erfaringer med det. Bortset fra, at jeg i de 6 år, jeg har været indenfor plejesektoren og snakket med UTALLIGE lægehuse, plejehjem, sygehusafdelinger osv. ALDRIG har snakket med eller hørt om at der skulle være anset en sundhedsservice sekretær, kun lægesekretærer - det siger måske også noget??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.