Sundhedsservice sekretær - Nogen herinde som er det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.166 visninger
25 svar
0 synes godt om
4. august 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Som nogle af jer ved, går jeg og prøver at finde ud af, hvad jeg skal gå igang med nu, hvor jeg ikke kom ind på Pædagogen.

Ville høre om nogen herinde er Sundhedsservice Sekretærer, og vil gerne høre lidt om hvad i laver?

Hører meget gerne også fra jer som er igang med uddannelsen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2010

bøgelund

Inden jeg skiftede fra dagvagt til nattevagt på et plejehjem, havde vi en sundhedsservice sekretær- elev hos os. (:

Hun hjalp både i køkkenet med maden, og praktiske ting som at tage tlf og andet papirarbejde. Hun måtte ikke på nogen måde deltage i plejen af de ældre, da uddannelsen ikke indebære dette. 

Jeg har hørt, og kunne også forestille mig at det er svært at få arbejde for tiden som sådan noget. Da det jo i krisetiderne er sådan nogle stillinger der spares væk.. Men det kan jo sagtens ændre sig i fremtiden.. Så hvis det er det du brænder for, er det da bare i gang 

Håber du blev lidt klogere på det (: 

Held og lykke... 

Anmeld

5. august 2010

Con

Er lidt nysgerrig - hvilke forventninger har du selv til uddannelsen? Har du undersøgt noget eller fået information?

Lige med hensyn til denne uddannelse er man tidligere blevet lovet guld og grønne skove, som absolut ikke holdt vand - så kunne godt tænke mig at vide, hvad man informeres om nu om stunder...

Anmeld

5. august 2010

Fines mor

Alexis skriver:

Som nogle af jer ved, går jeg og prøver at finde ud af, hvad jeg skal gå igang med nu, hvor jeg ikke kom ind på Pædagogen.

Ville høre om nogen herinde er Sundhedsservice Sekretærer, og vil gerne høre lidt om hvad i laver?

Annette på marts 2004 / netbaby har den udd, og bruger den i en lægepraksis idag;-)

Anmeld

5. august 2010

XXSS

Alexis skriver:

Jeg har ikke den uddannelse, men lægesekretæruddannelsen.. Sundhedsservicesekr. er hvis kommet til efterfølgende. Men vi laver nok noget hen af det samme vil jeg tro, så spørg hvis du vil vide noget om arbejdsdagen.

Anmeld

5. august 2010

XXSS

Con skriver:

Er lidt nysgerrig - hvilke forventninger har du selv til uddannelsen? Har du undersøgt noget eller fået information?

Lige med hensyn til denne uddannelse er man tidligere blevet lovet guld og grønne skove, som absolut ikke holdt vand - så kunne godt tænke mig at vide, hvad man informeres om nu om stunder...

Guld og grønne skove omkring hvad - tænker jeg? er bare lidt nysgerrig - er selv uddannet lægesekretær.

Anmeld

5. august 2010

Lady Marion <3

Er der noget om der faktisk bliver givet voksen elev løn under udd ??  Nogen der ved ??

Anmeld

5. august 2010

Con

Tanja78 skriver:

Guld og grønne skove omkring hvad - tænker jeg? er bare lidt nysgerrig - er selv uddannet lægesekretær.

Uddannelsen blev i sin tid lanceret som en "discount"-lægesekretæruddannelse, hvor man kunne hoppe over, hvor gærdet var lavest og så springe ind og tage en lægesekretærstilling. Der var rigtig mange af de førstuddannede, der havde disse forhåbninger - altså at kunne arbejde som lægesekretær på baggrund af sundhedsservicesekretær-uddannelsen, men de blev meget skuffede, det var ikke det, uddannelsen var beregnet til, det var ment som blækspruttehjælp og almen sekretærhjælp til privatpraktiserende fysioterapeuter osv.

Jeg er derfor nysgerrig på, om informationen har ændret sig - og i og med at jeg arbejder i en del af en region, der ikke har ansat sundhedsservicesekretærer overhovedet (vi ansætter kontorassistenter i stedet), så kunne det være interessant at vide, hvordan informationen og arbejdslivet er i andre dele af Danmark.

Anmeld

5. august 2010

XXSS

Con skriver:

Uddannelsen blev i sin tid lanceret som en "discount"-lægesekretæruddannelse, hvor man kunne hoppe over, hvor gærdet var lavest og så springe ind og tage en lægesekretærstilling. Der var rigtig mange af de førstuddannede, der havde disse forhåbninger - altså at kunne arbejde som lægesekretær på baggrund af sundhedsservicesekretær-uddannelsen, men de blev meget skuffede, det var ikke det, uddannelsen var beregnet til, det var ment som blækspruttehjælp og almen sekretærhjælp til privatpraktiserende fysioterapeuter osv.

Jeg er derfor nysgerrig på, om informationen har ændret sig - og i og med at jeg arbejder i en del af en region, der ikke har ansat sundhedsservicesekretærer overhovedet (vi ansætter kontorassistenter i stedet), så kunne det være interessant at vide, hvordan informationen og arbejdslivet er i andre dele af Danmark.

Ok skulle bare lige høre, hvad de/i var blevet lovet.. Hmm hos os ansætter de som regel også kontorassistenter, men det holder forhåbentlig nu hvor der er mange ledige lægesekretærer, idet kontorass. ikke kan gå ind og dække alle opgaverne som vi skal udføre og det kan godt give problemer.

Anmeld

5. august 2010

XXSS

Muffi . skriver:

Er der noget om der faktisk bliver givet voksen elev løn under udd ??  Nogen der ved ??

Det mener jeg bestemt der gør på lægesekr. udd.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.